/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Konvertere MP3 til MP3 pro
Fra : martingreen
Vist : 467 gange
50 point
Dato : 05-03-02 18:16

Hejza.

Jeg søger et program, som kan konvertere mp3 filer til mp3 pro filer.

Hilsen Martin Green

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-03-02 20:05

"martingreen" skrev

> Hejza.
>
> Jeg søger et program, som kan konvertere mp3 filer til mp3 pro filer.
>
> Hilsen Martin Green

Det kan gøres med Nero...

/LarsS

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-03-02 22:22

"martingreen" <martingreen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:zV6h8.433$ng4.71813@news000.worldonline.dk...
> Jeg søger et program, som kan konvertere mp3 filer til mp3 pro filer.

Hvad får man egentlig ud af denne konvertering ?
Er "skaden ikke sket" når først filen er konverteret til mp3 ?
--
FeZ

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-03-02 23:40

"FeZ" <fez@stofanet.nospam.dk> wrote in message
news:3c8536f2$0$18440$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "martingreen" <martingreen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:zV6h8.433$ng4.71813@news000.worldonline.dk...
> > Jeg søger et program, som kan konvertere mp3 filer til mp3 pro filer.
>
> Hvad får man egentlig ud af denne konvertering ?
> Er "skaden ikke sket" når først filen er konverteret til mp3 ?

Jo, det kommer ihvertfald ikke til at lyde bedre, nok
dårligere, men det vil jo fylde mindre...

/LarsS

Kommentar
Fra : martingreen

Dato : 07-03-02 17:31

Hej allesammen..

Nu er det sådan at jeg har en bærbar mp3 af spiller.. Og mp3 pro fylder det halve af en normal mp3 fil gør.
Dvs. hvis jeg ligger mp3 pro musikfiler ned på min afspiller kan der være dobbelt så meget musik på.0
Jeg kan godt finde ud af at konvertere fra wave til mp3 pro, uden jeg kunne høre nogen forskel fra nromal mp3 lyd.

Er der andre programmer end nero jeg kan bruge? Jeg har nero 5.5.1.8. er funktioen i den version?

Accepteret svar
Fra : catbody

Modtaget 50 point
Dato : 07-03-02 21:59

Mp3 Pro er en overbygning af Mp3 formatet.

Sidste nye version af Nero understøtter decoding af Mp3Pro:
http://www.ahead.de/

En mp3-fil består af såkaldte frames, altså meget små "lydbidder". Hver frame har sin egen "header", som angiver formatet for framen, fx mpeg-version, bitrate, tereo/mono osv. Derfor kan man lave VBR filer - filer med varierende bitrate.
Ved lave bitrates lyder Mp3 ikke særligt godt. De største fejl ligger i de højere frekvenser. Af denne grund har Coding Technologies, som har lavet Mp3-Pro, skabt en ny algoritme, som kan kode de højere frekvenser i meget lav bitrate. Denne data lagres som en frame blandt alle de andre mp3 frames i filen. En mp3 afspiller som ikke understøtter mp3-pro vil læse alle de normale mpeg-frames og springe mp3Pro frames over.
Dette resulterer i en meget dårlig lyd, hvor specielt de lave toner går meget igennem. På en afspiller med Mp3Pro support vil afspilleren blande mp3-frames korrekt
sammen med Mp3-pro frames, og et bedre resultat opnås.

Mp3-pro er derfor god til lave bitrates, til brug ved radiostreaming osv.
Ved høje bitrates (jeg vil gætte på > 112 kbps) bør det ikke bruges, da det
normale mp3-format klarer opgaven udemærket.

Sidste nye version af Nero understøtter decoding af Mp3Pro:
http://www.ahead.de/

Så download en opdatering.

mvh
Catbody

NB: ovennævnte er fundet ved at spørge på google-groups [mp3 pro]

Godkendelse af svar
Fra : martingreen

Dato : 09-03-02 11:01

Tak for svaret catbody.