/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
En mail sender
Fra : pcboy
Vist : 730 gange
99 point
Dato : 04-12-03 07:29

Hej jeg fandt denne mail sender som endeligt er en gæstebog:

<html>
<head>
<title>Send mig Kommentare</title>
</head>
<body>

<center><h1><font size=+7 color=#ff0000><b>S-E-N-D M-I-G K-O-M-M-E-N-T-A-R-E -!-!-</b></font></h1></center>

<center><table width=600><tr><td>

<blockquote><strong>Hvis det er kommentarer til min side og du syntes noget er dårligt så sender jeg flere millioner mailbomber igen !!!!</strong></blockquote>

<form method=post action="mailto:cyberto@ofir.dk">
<strong>hvad slags brev vil du sende til mig ???</strong>
<select name="message_type" value="Suggestion" size=1 maxlength=20>
<option>dåligt
<option>vildt godt
<option>komplemang
<option>lugter
</select>
<p>
<strong>skriv dine kommentare i feltet nedenunder:</strong><br>
<textarea name="comments" rows=10 cols=70>Rasmus er den bedste i hele verden til at lave hjemmeside og jeg syntes den er helt vildt fed</textarea><br><p>
<strong>hvad med at fortælle mig hvor jeg kan finde dig hvis du sender noget dårligt:</strong>
<table><tr><td>
<strong>dit fulde navn....:</strong></td>
<td><input name="name" type="" size="30"></td></tr>

<tr><td>
<strong>din email adresse:</strong>
</td>
<td><input name="email" type="" size="30"></td></tr>
<tr><td>
<strong>dit telefon nummer hehe:</strong>
</td>
<td><input name="phone" type="" size="30"></td></tr>
<tr><td>
<strong>fax:</strong>
</td>
<td><input name="fax" type="" size="30">
</td></tr>
<tr><td>
<input type="SUBMIT">
<input type="RESET">
</td></tr>

</table>
</form>

</td></tr></table></center>

</body>
</html>

Og så tænkte jeg om der var nogle der kunne hjælpe mig med at lave den om sådan at der også er et text felt hvor man kan skrive hvem mailen skal være til og så skal der laves sådan at der kun er et text felt hvor man kan skrive beskeden i og ikke alt det der med fax og telefonnummer de skal væk og så ville jeg gerne vide om man kunne lave sådan at man selv bestemmer hvor mailen skal komme fra altså et text felt hvor man kan skrive hvor mailen skal komme fra.

Hilsen Pcboy

Kommentar
Fra : Noxi

Dato : 04-12-03 13:21

jeg kan nok kun i PHP... ;D hvis det er noget så bare sig til så skal jeg prøve ;D

Kommentar
Fra : pcboy

Dato : 04-12-03 15:04

Ok Noxi du må godt

Hilsen Pcboy

Kommentar
Fra : Noxi

Dato : 04-12-03 16:39

ok ;D prøver lige uden PHP ;D og ser hvordan det går ;D hehe

Kommentar
Fra : Noxi

Dato : 05-12-03 11:51

<?php
echo "<form action=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."\" method=\"post\">";
echo "Modtagerens Email her:<br> (min: me@me.dk)<br>";
echo "<input name=\"post\" value=\"Modtagerens Email her\" size=\"30\"><br>";
echo "<strong>hvad slags brev vil du sende til mig ???</strong>";
echo "<select name=\"message_type\" value=\"Suggestion\" size=\"1\" maxlength=\"20\">";
echo "<option>dåligt";
echo "<option>vildt godt";
echo "<option>komplemang";
echo "<option>lugter ";
echo "</select><br>";
echo "<strong>skriv dine kommentare i feltet nedenunder:</strong><br>";
echo "<textarea name=\"tekst\" rows=\"10\" cols=\"70\">Rasmus er den bedste i hele verden til at lave hjemmeside og jeg syntes den er helt vildt fed</textarea><br>";
echo "<strong>hvad med at fortælle mig hvor jeg kan finde dig hvis du sender noget dårligt:</strong>";
echo "<table>";
echo " <tr>";
echo " <td><strong>dit fulde navn....:</strong></td>";
echo " <td><input name=\"navn\" size=\"30\"></td></tr>";
echo " <tr>";
echo " <td><strong>din email adresse:</strong>";
echo " </td>";
echo " <td><input name=\"email\" size=\"30\"></td></tr>";
echo " <tr>";
echo " <td><strong>dit telefon nummer hehe:</strong></td>";
echo " <td><input name=\"tlf\" size=\"30\"></td></tr>";
echo " <tr>";
echo " <td><input name=\"send\" type=\"SUBMIT\"><input type=\"RESET\"></td>";
echo "</tr>";
echo "</table>";
echo "</form>";
echo "</td></tr></table></center>";

if ($_POST['post']) {
if ($_POST['send']) {
mail($_POST['post'],"Mail fra HP - Emne: ".$_POST['name'] ,
"Navn: ".$_POST['navn']."
Email: ".$_POST['email']."
Tlf: ".$_POST['tlf']."
type: ".$_POST['message_type']."
Besked: ".$_POST['tekst'] ,
"From: ".$_POST['email']."");

echo "Din Besked er nu sendt!\n";
}
?>

Kommentar
Fra : Noxi

Dato : 05-12-03 11:53

Her er den ;D virker da jeg har testet den op til flere gange... ;D du smider den bare ind i en php fil og så virker det ;D Husk hvis du har den på din egen computer og ik har sat php op så kan du ik ;D men ellers ja så virker det ;D tror jeg fik rettet det der skulle men hvis ik så bare sig til...

Kommentar
Fra : Noxi

Dato : 05-12-03 11:54

Hvis det med Tlf nummer og navn skal væk så bare sig til ;D

Kommentar
Fra : pcboy

Dato : 05-12-03 16:16

Hej Noxi
Ved du ikke hvor man kan finde en gratis hjemmeside der understøtter php og jeg vil helst gerne have fjernet det med telefon nummer , navn , det med hjemmeside bedømmelse og det med mail så der kun er et text felt en knap og en box hvor man skriver hvem den skal sendes til.

Hilsen Pcboy

Ellers flot arbejde

Kommentar
Fra : Noxi

Dato : 06-12-03 00:38

<?php
echo "<form action=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."\" method=\"post\">";
echo "<strong>Modtagerens Email her: (min: me@me.dk)</strong><br>";
echo "<input name=\"post\" value=\"Modtagerens Email her\" size=\"30\"><br>";
echo "<strong>Senders Email her:</strong><br>";
echo "<input name=\"mail\" value=\"Senders Email her\" size=\"30\"><br>";
echo "<strong>hvad slags brev vil du sende til mig?</strong><br>";
echo "<select name=\"message_type\" value=\"Suggestion\" size=\"1\" maxlength=\"20\">";
echo "<option>vildt godt";
echo "<option>dåligt";
echo "<option>komplemang";
echo "<option>lugter ";
echo "</select><br>";
echo "<strong>skriv dine kommentare i feltet nedenunder:</strong><br>";
echo "<textarea name=\"tekst\" rows=\"10\" cols=\"70\">Rasmus er den bedste i hele verden til at lave hjemmeside og jeg syntes den er helt vildt fed</textarea><br>";
echo "<input name=\"send\" type=\"SUBMIT\"><input type=\"RESET\">";
echo "</form>";
echo "</td></tr></table></center>";
if ($_POST['post']) {
if ($_POST['send']) {
$mail = $_SERVER['HTTP_HOST'];
$mail1 = $_SERVER['PHP_SELF'];
mail($_POST['post'],"From: http://$mail$mail1 - Emne: ".$_POST['message_type'] ,
"type: ".$_POST['message_type']."
Besked: ".$_POST['tekst'] ,
"From: ".$_POST['mail']."");
echo "Din Besked er nu sendt!\n";
}
?>

Kommentar
Fra : Noxi

Dato : 06-12-03 00:41

sårn det ;D
der er felter til:

Modtager (E-mail)
Sender (E-mail)
Type (option felt)
Besked (Alt muligt)

det var det ;D sig bare til hvis der mangler noget eller noget skal væk ;D

Kommentar
Fra : Noxi

Dato : 06-12-03 02:05

du kan evt. teste det på www.noxiaz.csclan.dk/form

Kommentar
Fra : pcboy

Dato : 07-12-03 12:06

Tak skal du have Noxi
men jeg spøger lige om et spørgsmål til kender du nogle gode links hvor jeg kan lære php fra bunden for jeg syntes det ser spændende ud.

Hilsen Pcboy

Kommentar
Fra : pcboy

Dato : 07-12-03 12:09

jeg tænkte også på om man ikke kunne lave sådan at der ikke står http://www.noxiaz.csclan.dk/form/index.php emne vildt godt i emne sådan at der kun står hvem den er fra altså det man skriver i text feltet

Hilsen Pcboy

Kommentar
Fra : Noxi

Dato : 07-12-03 17:45

hejza ;D
her er nogen links
www.webcafe.dk
www.razor.dk
www.websteps.dk
;D

Kommentar
Fra : Noxi

Dato : 07-12-03 17:45

Nu har jeg lavet den som jeg gerne vil have den skulle være hvis det var mig ;D

<html>
<head>
<title>Send mig Kommentare</title>
</head>
<body>
<?php
echo "<form action=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."\" method=\"post\">";
echo "<strong>Modtagerens Email her: (min: me@me.dk)</strong><br>";
echo "<input name=\"post\" value=\"Modtagerens Email her\" size=\"30\"><br>";
echo "<strong>Modtagerens Navn:</strong><br>";
echo "<input name=\"mnavn\" value=\"Modtagerens Navn her\" size=\"30\"><br>";
echo "<strong>Din Email her:</strong><br>";
echo "<input name=\"mail\" value=\"Din Email her\" size=\"30\"><br>";
echo "<strong>Dit Navn her:</strong><br>";
echo "<input name=\"snavn\" value=\"Dit Navn her\" size=\"30\"><br>";
echo "<strong>Emne:</strong><br>";
echo "<input name=\"emne\" value=\"Emne her\" size=\"30\"><br>";
echo "<strong>skriv dine kommentare i feltet nedenunder:</strong><br>";
echo "<textarea name=\"tekst\" rows=\"10\" cols=\"70\">Rasmus er den bedste i hele verden til at lave hjemmeside og jeg syntes den er helt vildt fed</textarea><br>";
echo "<input name=\"send\" type=\"SUBMIT\"><input type=\"RESET\">";
echo "</form>";
echo "</td></tr></table></center>";
if ($_POST['post']) {
if ($_POST['send']) {
$mail = $_SERVER['HTTP_HOST'];
$mail1 = $_SERVER['PHP_SELF'];
mail($_POST['post'], $_POST['emne'] ,
"Hey ".$_POST['mnavn']."\n".$_POST['tekst']."\n"."Hilsen ".$_POST['snavn'] ,
"From: ".$_POST['mail']."");
echo "Din Besked er nu sendt!\n";
}
?>
</body>
</html>

Accepteret svar
Fra : Noxi

Modtaget 99 point
Dato : 07-12-03 17:47

Du kan oprette Hjemmeside på www.1go.dk som understøtter php

Godkendelse af svar
Fra : pcboy

Dato : 08-12-03 07:01

Tak for svaret Noxi.