/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Cylinder til Sonic???
Fra : Mr.Stock
Vist : 514 gange
100 point
Dato : 05-03-02 17:51

HEj..
jeg v gerne købe en cylinder 47.6!!!
hva mærke passer godt til Sonic?????
og tager sådan en 47.6 meget benzin og hvordan kommer den til at kører når ALLE begrænsningerne er taget og jeg har købt en cdi-tænding uden begrænsninger og sat 5 grams ruller på?????

på forhånd TAK....

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-03-02 17:52

"Mr.Stock" <Mr.Stock.news@kandu.dk> wrote in message
news:8y6h8.1287$Mc.75362@news010.worldonline.dk...
> HEj..
> jeg v gerne købe en cylinder 47.6!!!
> hva mærke passer godt til Sonic?????
> og tager sådan en 47.6 meget benzin og hvordan kommer den til at kører
> når ALLE begrænsningerne er taget og jeg har købt en cdi-tænding uden
> begrænsninger og sat 5 grams ruller på?????
>
> på forhånd TAK....
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

det kan man ikke sige noget 100% om, for det kommer and på mange ting, køber
du en skod 47,6 køre den ikke hurtig men køber du en 12-14Hk tja, behøver
jeg sige mere, og det er ikke sikkeret at du skal bruge 5G ruller det
afhænger af hvilke Cyl. du køber og hvor meget du vejer OSV. der er mange
faktore som spillei ind, det må du tilpasse når du har monteret alle delene.

alle cylindere som også passer på en aprili. rallye og Pjog og neo med
vandretliggende motor. noget Mallosi eller Hebo, polini hvid du kan finde
noget med noget HK.data på for de har ingen kontrol med hvad de sælger og
hvad det er.

Bendt G

Accepteret svar
Fra : MaxiSmiley

Modtaget 100 point
Dato : 06-03-02 17:22

hva mærke passer godt til Sonic?????
POLINI, MALOSSI, TP, HEBO OSV.

tager sådan en 47.6 meget benzin og hvordan kommer den til at kører når ALLE begrænsningerne er taget og jeg har købt en cdi-tænding uden begrænsninger og sat 5 grams ruller på?????
DEN KOMMER TIL AT GÅ OKAY, MEN HUSK UDSTØDNING, VARIO OG OMDYSNING!

Lydt til hvad Bendt G si´r

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-03-02 21:58

du behøver ikke købe en cdi-box....bare køb en 47.6 og en gearing +
speedcontrol så skulle den gerne køre godt!'

"Mr.Stock" <Mr.Stock.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:8y6h8.1287$Mc.75362@news010.worldonline.dk...
> HEj..
> jeg v gerne købe en cylinder 47.6!!!
> hva mærke passer godt til Sonic?????
> og tager sådan en 47.6 meget benzin og hvordan kommer den til at kører
> når ALLE begrænsningerne er taget og jeg har købt en cdi-tænding uden
> begrænsninger og sat 5 grams ruller på?????
>
> på forhånd TAK....
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : jogcrew

Dato : 11-03-02 23:32

Husk lige at man skal tilpasse rullerne efter hvor meget modstand der er i udstøningen....
Lidt modstand(f.eks. racing knækpotte) = Lette ruller
Meget modstand (Lovlig potte uden begrænsning/ lille tun potte) = tungere ruller
Udstødningerne med lidt modstand skal have mange rpm. hvor imod udstødninger med meget modstand skal have knap så mange rpm. ....
Så rullevægten kommer altså meget an på udstødningen...
Ellers held og lykke med tuningen!!!

Kommentar
Fra : Mr.Stock

Dato : 15-03-02 11:50

hva jogcrew... hva med 47 mm tp cyl og lovlig udstødning med fjernet blindtarm?? ps. siverne er også fjernet og jeg vejer ca. 65 kg.. hva ruller TROR I v passe til et godt optræk??

Kommentar
Fra : jogcrew

Dato : 15-03-02 22:54

Hmmmm.... nok en 6-8 gram....men prøv dig frem, og tag de tungeste ruller den kan køre godt med, for så slider den ikke unødvendigt på krumtappen, for jeg går ikke ud fra at du har racer-krumtap.....
Hvilken scooter er det forresten?

Kommentar
Fra : Mr.Stock

Dato : 17-03-02 12:58

Sonic!!!! kan i ik svare på: "GODT OPTRÆK"