/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Aprillia Sonic brugt
Fra : dan.ves
Vist : 453 gange
100 point
Dato : 03-12-03 20:32

Jeg skal ud og se på en brugt Aprillia Sonic GP `00. Ingen ridser i skjolde, men har haft
Polini kit 3, racerkrumtappen sidder der endnu, men ellers er den kun afdroslet nu. Kører og starter godt, og har gået 5000 km.
Pris i annoncen 11000kr.

Så ville jeg da gerne lige høre, om der er nogen som har noget at sige til det?
Er det er godt køb, eller er prisen helt vild for sådan en?
Er der ellers noget, jeg skal være opmærksom på?

Hilsen Daniel

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 03-12-03 20:57

Det er for meget, du kan jo købe den nye Gilera Stalker til 13000Kr, som er en knaldgod maskine. Eller så mange andre nye på tilbud.
Du må jo også spørge dig selv, hvorfor sidder tunsættet ikke på længere, var det fordi den blev kørt varm, og satte sig?
Er der en kvittering på den racerkrumtap, men selv om der sidder en sådan i, kan den jo også have taget skade.
I det hele taget bør man altid spørge sælgeren, hvorfor han vil sælge.
Men i alle tilfælde er prisen for høj.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dan.ves

Dato : 04-12-03 12:29

Han vil sælge den fordi den har været stjålet, også har hen købt en ny i mellemtiden.
Hvad ville ca. være en rimlig pris for sådan en?

Kommentar
Fra : z0unds

Dato : 04-12-03 12:39

Jeg så en annonce i gul og gratis den anden dag - (Sonic 00 - 3500km - aldrig været tunet 30km/t - med hjelm alarm og stor kæde .. 9000,-)
Jeg kørte ud og så på den og rigtig nok så den ud som ny!
Vi tjekkede alt .. bremser. lys. el start osv.. og kørte self en tur på den og idag står jeg med den :>

Så det tilbud er overhovedet intet værd! den er måske 8000,- værd hvis den virkelig er i god stand!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-12-03 13:27

Enig med z0unds.
Man skal også være god til at høre om den har en sund lyd, her tænker jeg især på lejer.
Man kan jo ikke vide hvordan den har været behandlet, måske kørt tør for olie mm.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : morten_dahl

Dato : 04-12-03 20:15

ville ikke købe den hvis jeg var dig, det er ret dyr, prøv at se på dba.dk og se efter en der ikke har været tunet.
jeg har også lige købt en sonic i på dba for 5000 kr. havde ikke været tunet med lås kørt 4557 km, men lad være med at købe den første du ser, hold øje i noget tid på dba.

mvh. morten d.

Godkendelse af svar
Fra : dan.ves

Dato : 05-12-03 20:02

Nu har jeg så været ude og se på den. Halvdelen af den virkede ikke, og han ville max gå med til at vi slog 1000 kr. af prisen.
Så vi kørte hurtigt igen!!

Tak for opmærksomheden.