/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Maskinen arbejder som en gal.
Fra : lektortl
Vist : 518 gange
200 point
Dato : 03-12-03 20:01

Når jeg lader min maskine stå ledig et stykke tid, begynder den at arbejde som en gal. Harddisken kører for fuld fart hele tiden.
Når jeg begynder at bruge den igen, bliver den øjeblikkeligt "normal".
Jeg har prøvet at fjerne spyware o.lign. med Ad-Aware, men det hjælper ikke noget. Jeg bruger antivirus (Kaspersky), så det er nok ikke virus.
Eftersom maskinen bliver normal igen når jeg skal bruge den, kan man jo sige at problemet ikke er så stort, men det irriterer mig, at jeg ikke ved, hvad det er, og at jeg ikke kan stoppe det.
Styresystemet er WinXP Home.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 03-12-03 20:14

Det er din indexeringstjeneste - eller - en planlagt reorg aktivitet.

For planlagte opgaver, se hvad der står i: MENU: Start - Programmer - Tilbehør - Systemværktøjer - Planlagte opgaver

mvh
Jens

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-12-03 20:22

Jeg tror det er indekseringstjenesten,den er kun aktiv når du ikke bruger pc'en,den indekserer dine filer så du kan søge hurtigere,men er ikke nødvendig,det går bare lidt langsommere når du bruger din søge funktion,sådan slår du den fra>åben start>søg>skift indstillinger>med indekserings tjeneste>sæt mærke i aktiver ikke,se om det løser det,i venstre side i søg nede i bunden.
Manse9933

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 210 point
Dato : 03-12-03 20:25

nej aktiver ikke

Kommentar
Fra : sysdir

Dato : 08-12-03 16:44

Det er faktisk ikke indekseringstjenesten, men derimod defragmenteringen der automatisk går igang med laveste process prioritet.. Det er helt harmløst, så lad den blot køre igennem og lad maskinen stå et stykke tid, så forsvinder det helt af sig selv,

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-12-03 08:50

bare det var mig der havde automatisk defrakmentering på min xp pc

Godkendelse af svar
Fra : lektortl

Dato : 12-12-03 11:53

Det var faktisk indeksering. Da den blev slået fra, forsvandt det.
Jeg har ganske vist sat det til igen - men nu ved jeg da hvad det er.
Tak for svaret Manse.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-12-03 11:59

selv tak