/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
tekst til ikoner
Fra : grausen
Vist : 307 gange
100 point
Dato : 03-12-03 15:22

De ikoner vi har liggende på skrivebordet er der alle en tekst til nedenunder. Mit spørgsmål er nu:
vores tekst er hvide bogstaver på sort baggrund. Nu vil vi gerne ændre det sorte til transperant, men hvordan gøres det?
vi bruger xp
Håber i forstår hvad jeg mener..........

m v h

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 110 point
Dato : 03-12-03 15:36

Det kan du gøre ved hjælp af programmet Desktop Architect,
som du kan hente her: http://www.themedoctor.com/da.shtml

Selv om det ikke står anført, kører programmet perfekt i XP.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 03-12-03 15:39

Du kan ændre skriften i størrelse, men tror ikke du kan lave det du nævner...

Men jeg venter også spændt, lad os se...Måske er der nogle der måske ved hvordan???
MVH
JMS

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-12-03 15:50

Jo, grausen, ved hjælp af Desktop Architect kan du foretage
de ændringer, du nævner.

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 03-12-03 16:08

Jeg kan ikke forstå hvis det ikke skulle kunne lade sig gøre for når man lige har formateret og lægger xp ind så er den sådan fra starten mener manden

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-12-03 16:10

Det KAN lade sig gøre, hvis du installerer Desktop Architect.

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 03-12-03 17:40

Hvis ikke relloms forslag virker, kan du gøre det med Transtext:http://www.chaossoft.com/trtext.shtml
Lidt nede på siden er Download. Du skal fjerne flueben i- vis skygger under ikoner, førend det virker;)

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-12-03 17:53

Hej igen Grausen

Hvis du ikke ønsker at installere nogle "hjælpe-programmer",
kan de ændringer, du ønsker, IKKE lade sig gøre.

Der findes ingen mulighed for det i Windows egen opsætning.

Det er ganske vist og 100 % sikkert.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 03-12-03 17:56

>>rellom
det var der jeg chekkede.
Ok. så skal jeg ikke have noget. Er altid nervøs for at downloade forskellige programmer

JMS

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 03-12-03 17:58

Jeg har vist ikke læst spg. ordentligt
den transparente baggrund får du ved at højreklikke på -denne computer-egenskaber-avanceret-ydeevne-flueben i - brug skygger osv

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-12-03 17:59

JMS, du skal ikke være nervøs for Desktop Architect.
Det kører fortræffeligt - og der følger ikke spyware og
lignende ragelse med.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 03-12-03 18:05

>>rellom
Nu skal du ikke tro, jeg er ultra konservativ, vi opgraderer jo da vore programmer, har ikke chekket dit links, men gemt det. Men med download er jeg af natur mistænksom, især gratis små "hekse" programmer..
*SSS*
jeg kikker lige på linket ved lejlighed

JMS

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-12-03 18:06

Okay, så er jeg enig, JMS.
På nettet er mistænksomhed bestemt en dyd.

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 03-12-03 21:01

Hej igen.
Lengberg, jeg var mest tændt på din ide, men jeg kan ike få det til at virke...lige meget hvad jeg gør så er der en baggrundsfarve. øv øv

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 03-12-03 21:29

Hej
Er det mit første forslag eller det sidste
Men beskriv, hvordan du gør ;)

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 03-12-03 21:33

det er dit andet........jeg gør som du har skrevet men jeg har stadig den sorte baggrund.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 04-12-03 17:21

Ja, for det kan ganske enkelt ikke lade sig gøre i Windows egen opsætning.
Men hvis du installerer Desktop Architect http://www.themedoctor.com/da.shtml er det ingen sag.
Det ved jeg af erfaring, for på mit skrivebord står ikon-teksterne sådan, som du ønsker det.
Og derudover får du mulighed for at lave mange andre ændringer, som Windows ikke selv kan klare.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-12-03 17:45

Relom>er det program spy og reklame fri?,vis så vil jeg nemelig gerne anbefale det til en ven.
Manse9933

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 04-12-03 17:48

Det er - brug skygger til ikoner jeg mener, der er jo flere muligheder!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 04-12-03 17:55

Ja, det er, Manse.
Så det kan du roligt anbefale til din ven.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-12-03 17:57

okay,så sender jeg hende lige en emil med linket,tak.
Manse9933

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 04-12-03 19:20

Hej Venner.
Jeg må meddele jer at i ikke har helt ret i at man ikke kan gøre det i xp's egen opsætning.
Vi har prøvet at hente begge programmer som blev foreslået at Rellom og lengberg, men det kunne vi heller ikke få til at virke, men det viste sig så da vi fandt fejlen at det ikke er nødvendigt med et program for at få fjernet de sorte baggrunde. her er hvad vi gjorde:
højreklik på skrivebord
arranger ikoner efter.........
fjern flyeben i:
lås elementer med webindhold på skrivebordet
og hupti vupti baggrunden er transparant, helt uden programmer
så kommer mit næste problem hvem skal jeg tildele mine point
ja den er svær så jeg tildeler jer begge nogle point for jeres indsats.
rellom får point her og lengberg får hvis han/hun lige svarer på et indlæg.
Håber så alle bliver glade

Godkendelse af svar
Fra : grausen

Dato : 04-12-03 19:22

Tak for svaret Rellom.

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 04-12-03 19:32

Takker, men da i selv fandt ud af det, og jeg fik lært det trick, springer jeg over, ok

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 04-12-03 19:35

det bestemmer du selv men jeg har oprettet til dig og vil gerne give dig point også, for dit forslag var så ganske udemærket hvis det ikke havde kunne lade sig gøre i xp....

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 05-12-03 06:24

Selv tak, Grausen. Pænt af dig.
Hvad angår brugen af Desktop Architect, kunne du da bare have spurgt mig her,
for jeg har jo selv brugt det til at lave hvide ikontekster på gennemsigtig baggrund.

Men okay, til gengæld fandt I så ud af at fikse det på en måde, som jeg var sikker
på ikke kunne lade sig gøre.

Så rent faktisk var det nok dig selv, der skulle ha' haft pointene.

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 11-12-03 22:29

hejsa igen lengberg.
kunne du ikke lige smutte forbi kategorien smalltalk og sige hej i tråden til dig
der er jo nogle der har lagt godt ord ind, så jeg skal jo dele pointene ud og jeg synes altså de skal gå til dig så kom nu frem af busken