/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Vanish pletfjerner
Fra : stig54
Vist : 2605 gange
50 point
Dato : 03-12-03 14:04

Er der nogen der har erfaringer med pletfjernemidlet Vanish som vist kan bruges både i vaskemaskine og til gulvtæppe rensning. Det er det sidste jeg har brug for men jeg er noget skeptisk

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 03-12-03 14:07

Der er flere indlæg her på siden:
Læs eksempelvis denne:
http://www.kandu.dk/dk/tip/4183
du kan også søge i øverste højre hjørne..
MVH
JMS
(produktet er forøvrigt slet ikke så dårlig. Store ord i en jydes mund...)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-12-03 14:12

Jeg tror du er bedre tjent med et tæpperensningsprodukt : http://www.taeppeland.dk/default.asp?pageid=3&stainguide=2

Du kan også prøve her : http://www.plet-rens.dk/index.php

..eller her : http://www.fi.dk/hjemmet/paa_pletten/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 03-12-03 14:18

Jeg har prøvet det, som skrevet i mit tip, linket tidligere i denne tråd!!
Bruger det også i masiken nu, og det virker altså, jag var også meget skeptisk, men efter at min veninde havde prøvet det, måtte jeg også bare prøve, og jeg er glad for at jeg købte det...

Det er meget billigt, hvis man sammenligner med mange andre produkter til at fjerne pletter, og så virker det meget effektivt, men læs mit tip, og følg brugsanvisningen nøje, så skal du ellers bare se...

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 03-12-03 14:30

<<stig
Hvis du skal have renset tæppet i hele stuen, er det nok billigst at leje en tæpperenser. Dem kan du leje overalt...
*GGGGG*

JMS

Accepteret svar
Fra : nicolehh

Modtaget 60 point
Dato : 03-12-03 14:31

øhh, troede at det var linket til mit tip, men du får det her så:

http://www.kandu.dk/dk/tip/5785

Sorry... ;-(

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 03-12-03 14:37

Jeg har som skrevet i et tip, fjernet farve til blækpatroner fra et gardin med Vanish. Og farve til blækpatron er altså noget der normalt ikke kan fjernes fra noget. Jeg har ikke prøvt det til gulvtæpper. Men til pletter på tæppet kan jeg anbefale Intrtior cleaner, jeg købte det i bilbixen, til at fjerne grove oliepletter fra sæderne i vores bil, det er fantastisk....også til tæpper. du kan også købe en inprenering til at efterbehandle med.

Stormfeldt

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 03-12-03 15:16

Hej.

Jeg må så nok sige, at jeg er skuffet over vanish. De gange jeg har brugt det på tøj-pletter, der har det næsten ikke virket.
Tidligere har jeg brugt omo solutions til at fjerne pletter med, men det kan vist ikke købes mere - det var ellers et fantastisk produkt (efter min mening).

Mht. fjerne pletter på gulvtæpper fik jeg engang at vide af en tæppe-renser, at man skal passe meget på med de produkter der er i handlen, mange af dem bleger tæppet, så man får en lys plet i stedet for. Derud over sagde han, at man aldrig må bruge opvaskemiddel på tæpper, da man ikke kan fjerne det helt (selv om pletten forsvinder), og at det på længere sigt giver grimme skjolder.
I stedet skal man altid prøve med lige dele koldt vand og lige dele farvefri eddike, fugte pletten og gnide til pletten bliver utydelig eller forsvinder - uden den blider alt for våd. Lade det tørre i ti - tyve minytter og dernæst vaske over med rent koldt vand - også her uden at fugte pletten for meget.
Jeg har prøvet det nogle gange - og det har virket godt.

Dette er mine erfaringer, og hvad jeg har fået fortalt. Måske andre har haft mere held med vanish (det lyder det til).

Håber du finder en løsning.

forbruger informations hjemmeside, som molokyle også anbefaler er rigtigt god mht. pletfjerning.

Godkendelse af svar
Fra : stig54

Dato : 03-12-03 15:23

Tak for svaret nicolehh.
   Jeg prøver Vanish, med min skepsis til det kan det jo kun gå fremad

Kommentar
Fra : response

Dato : 29-11-06 10:51

Jeg vil ikke anbefale det til brug på tæpper - for der virker det ikke !!!

Prøv Clean-Kit fra ILVA - det kan jeg kun anbefale til både våde og indtørrede pletter.