/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Software installations problemer
Fra : reve
Vist : 543 gange
20 point
Dato : 03-12-03 13:42

Under installationen af Canon Digital Camera Solution Disk, opstår der problemer, og systemet meddeler mig, : Fejl 628 ,- installationen kan ikke gennemføres. Jeg kører Windows 98. Har nu fjernet alt det, der var lagt ind,- og forsøgt på ny installering. Uden held ! ØV
Håber, der er er kvikt hoved, der kan hjælpe mig, da jeg jo SÅ gerne vil videre med alt det spændende !!!
Tak og hej fra Reve

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-12-03 13:50

Jeg kender absolut intet til installation af Canon produkter, men prøv at se om du kan finde ud af mere om din Error Message her : http://aumha.org/win4/kberrmsg.php

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Allbrain

Dato : 03-12-03 13:51

Fejl 628 - Tilslutningsproblem(Næsten altid)

Er dit camera rigtigt installeret?

Når man tilslutter et Digitalt camera til sin PC, skal der installeres en driver til den nye enhed(Driveren er på den medfølgende CD)

Installer driveren, prøv så at installere Solutions igen...

Kommentar
Fra : Allbrain

Dato : 03-12-03 13:54

Ps.:

Højre klik "Denne computer", vælg "Egenskaber", så "Enheds håndtering"...

Er der et "!" foran Camera enheden, så er driveren ikke installeret korrekt. Tryk på den, og vælk opdater driver...når den spørger hvor den skal lede efter driveren, skal du "Browse" til din Camera-Driver-CD, og finde den mappe der hedder "Drivers"...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-12-03 14:00

Ps. Hos Microsoft kan jeg slet ikke finde omtalte fejlkode: Fejl 628. Mon ikke din disk er beskadiget? Prøv at rengøre både den og drevet.

Alternativt kan du jo tjekke her : http://www.powershot.com/powershot2/faq/s200a1.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Allbrain

Dato : 03-12-03 14:19

Jeg har installeret mange Camera-enheder, og rettet enheds-fejl, og der er ofte kommet problemer med at installere Camera-produkter, og 95% af fejlene kom fordi driveren ik var installeret ret....ik gøre noget med Disken endnu...prøv nu først det jeg sagde

Kommentar
Fra : reve

Dato : 03-12-03 14:29

Det skal lige nævnes, at der ikke findes nogen camera-enhed, i det kameraet jo først må tilsluttes EFTER installation af softwaren.
Nu er jeg ingen ørn til dette ( hvilket sikker klart fremgår ),- så ifald min disk er beskadiget, behøver jeg nok hjælp til at rengøre den og drevet !

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-12-03 14:58

ALLbrain -> ..og hvis DU læser mit link hos Canon vil du se at Canon Digital Camera Solution Disk skal installeres først og derefter de rette drivere.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-12-03 15:03

reve -> Jeg forstår på dig det er et nyindkøbt produkt? Hvis dit drev iøvrigt virker korrekt med andre CD'ere, det være sig spil, musik eller brændte CD-ROM, så fejler drevet ingenting, men det kan være din Canon Digital Camera Solution Disk er et 'mandags' exemplar. I så fald må du benytte dig af garantien og få en anden.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 20 point
Dato : 03-12-03 15:07

Tænker lige om du ellers har ryddet op på din computer for nylig :

Tjekket for hardware konflikter.
Tømt Temp biblioteket (som regel c:/windows/temp)
ScanDisk,
Defrag,
CleanReg3 (..eller lign.),
VirusScan
Tjekket for Adware og SpyWare, samt trojanere. ( evt. hos : http://spywarefri.dk )

???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Allbrain

Dato : 03-12-03 16:06

"Det skal lige nævnes, at der ikke findes nogen camera-enhed, i det kameraet jo først må tilsluttes EFTER installation af softwaren."

Du SKAL tilslutte enheden først...da SKAL du installere driveren...

Ps.: Molo...hehe det er altso ik en kritisering af dit indlæg, men en DISK-FEJL begrundet på det jeg har læst, er meget usandsynlig...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-12-03 16:46

Allbrain -> Muligt du har ret i, der skal installeres en driver, men når nu Canon selv anbefaler at installere deres software FØR nogen driver er der såmen nok en grund til det !!!

En disk der giver fejl under installation kan meget vel være beskadiget og dette er ikke spor usandsynligt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-12-03 17:01

Canon s50
Du har to cd-rom
Fra min canon bog
Du skal installere software inden camera tilsluttes comp.
luk alle programmer
sæt solutions disk i cd-rom drev
følg anvisningen
Tag ikke cdrom ud før efter genstart
nu bør den be dig om at sætte USB stikket ind
Hver gang du tager USB stikket ud skal du lige standse tilslutningen ved hjælp af det lille ikon
Håber jeg har det hele med.
Emesen

Kommentar
Fra : Allbrain

Dato : 03-12-03 17:06

Hehe selfølgeligt er det muligt, men det som jeg ved(Ud fra hvad jeg har læst, så er det ik en disk-fejl).

Jeg tror ik at vores diskution hjælper på at få løst reve's problem, så jeg vil hermed stoppe, og håbe på at i finder ud af det

Allbrain signing out

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-12-03 17:46

Beder den om en twain driver eller anden driver, så er den på den anden cd.
du skal også bruge din win 98 cd for den vil den også bruge. (adresse D:win98)
Men canon programmet er lidt bøvlet så jeg har ofret en CF kortlæser som ikke koster så meget.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : reve

Dato : 05-12-03 16:02

Tak for svaret molokyle.
Det var en større " oprydning ",-- men det lykkedes,- og jeg blev både klogere og rigtig, rigtig glad !!
P.S. Fik lidt hjælp af en sød superbruger, der sad på en af Brussels restauranter !!
Mange hilsner og glædelig tilstundende højtid fra Reve !