/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hjemmesider ligger sig på min computer
Fra : Nordania
Vist : 390 gange
100 point
Dato : 03-12-03 11:07

Hvem kan hjælpe os med at få fjernet 4 hjemmesider, der har lagt sig på vores computer, og hver gang vi sletter dem kommer de bare igen.

De 2 af dem er pornosider.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 03-12-03 11:11

Hvilke kommandoer bruger du, når du sletter dem?

MVH
JMS

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 110 point
Dato : 03-12-03 11:19

Det lyder som om, du er blevet hijacket.
Gå derfor hellere ind her http://www.spywarefri.dk og stil spørgsmålet
i deres forum, som du finder i sidemenuen til venstre.
Så vil du få den mest grundige og præcise instruktion og med
garanti slipppe af med problemet.

PS! For at stille spørgsmål derinde, skal du først oprette dig
som bruger, men det er let og ligetil.

Kommentar
Fra : Nordania

Dato : 03-12-03 11:20

Jeg har været inde i documents and settings og slette, og derefter på skrivebordet

Kommentar
Fra : Nordania

Dato : 03-12-03 11:22

Jeg glemte at nævne at jeg ved samme lejlighed scannede computeren, og der blev fundet virus

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 03-12-03 11:23

>>nordania
lyder som lidt mere end et almindelig problem...
Prøv relloms råd ovenfor..

JMS

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 03-12-03 11:26

Uha, du har meget snavs...

Jeg glemte lige at sige, jeg abonnerer ikke mere på dette spørgsmål...

JMS

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-12-03 11:32

Du kan også scanne for virus hos Pywarefri - brug deres onlinescanner her:
http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm

Men for at slippe af med de genstridige hjemmesider, skal du køre HijacjkThis,
som kræver meget præcise instruktioner. Ellers kan det gå grueligt galt.

De to brugere her på Kandu (Als og Alert) som er i stand til at aflæse
en HijackThis-log har ikke været aktive her på siden i lang tid, men
er meget aktive hos Spywarefri. Derfor kan du lige så godt henvende
dig dér først som sidst.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-12-03 11:33

Rettelse: Pyware > Spywarefri.

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 03-12-03 11:53

Jeg har haft samme problem som du. Fik alt fjernet hos dem spywarefree. Nu kører den som en drøm.

Kommentar
Fra : Nordania

Dato : 03-12-03 12:05

RELLOM< Tak for hjælpen, jeg fulgte dit råd og problemet er løst. Jeg kan ikke huske hvordan jeg giver dig dine point.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-12-03 12:14

Selv tak.
Du klikker bare på "Accepter som svar" til højre over min kommentar
- lige over datoen.

Godkendelse af svar
Fra : Nordania

Dato : 03-12-03 12:19

Tak for svaret Rellom.