/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
HVor gammel er min strat???
Fra : Banshee
Vist : 2587 gange
150 point
Dato : 03-12-03 08:46

hej alle sammen
jeg ville utrolig gerne have at vide hvornår min fender stratocaster er fra.
er der nogen der ved hvordan man kan se det på nummeret bag på guitar kroppen?
hilsen Anders

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-12-03 09:12

Du kan jo evt. kontakte Rock City. De kan give dig svaret.
http://www.rockcity.dk/prod_index.asp?katid=2&subkatid=68&vtype=nye

mvh ans

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 160 point
Dato : 03-12-03 09:14

Ja, efter megen søgning, fandt jeg en side, nemlig:
http://www.mrgearhead.com/faq/guitardater.html
Her kan du tidsbestemme alderen.
Jeg er selv gammel musiker, så spørgsmålet interesserede mig meget, så jeg fandt lige vigtige informationer til mig selv i samme forbindelse.
Tak for spørgsmålet..

MVH
JMS
NB. Du skal scrolle et godt stykke ned på siden.*SS*

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-12-03 11:11

Strat = fed sound. Snakkede med Åke Aleksandersons guitarist, da de havde spillet i HS ny Teater for et års tid siden. Han fortalte også at han havde været hele striben igennem også med amp's og var nu endt tilbage ved Fender Amps og spader. Koncertlyden var iøvrigt formidabel. Har selv haft en Twin Reverb for år tilbage og var særdeles glad for den.

Kommentar
Fra : Banshee

Dato : 07-12-03 15:38

hej og tak skal i have for jeres svar.
min guitar er fra U.S. Vintage Serien. er det godt eller ikke så godt????

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 07-12-03 15:44

banshee
du kan finde alle, i det link jeg har giver dig...

JMS
NB. Fine guitar, bare det var min

Kommentar
Fra : Banshee

Dato : 07-12-03 15:46

ja jeg har også fundet den men ved du hvad der er specielt ved U.S. Vintage Serien????

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 07-12-03 16:04

Nej, dette sprgs. kan jeg ikke umiddelbart hjælpe dig med, men kik på:
www.fender.com
Dr findes et utal af individuelle modeller. Men at den er produceret i selve hjemlandet, er absolut et plus.
Har selv haft utal af fender, en enkelte par Gibson St. Poul De Luxe, tilbage til Fender, stoppede som musiker, har en western guitar nu...

JMS

Kommentar
Fra : Banshee

Dato : 07-12-03 16:24

okay tak for svaret.
jeg har haft min fender i en del år. jeg sparede sammen til den meget længe da jeg ville have noget ordenligt. jeg blev bare lige lidt nysgerrig for hvor gammel den var.
hilsen Anders

Godkendelse af svar
Fra : Banshee

Dato : 07-12-03 16:24

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 07-12-03 16:30

<<anders
Fint, selv tak. Husk en guitar som din, skal plejes bedre end et barn. Kun det bedste er bedst.
Jeg ønsker dig:

JMS
nb. jeg kan nu ikke læse flere kommentarer her.