/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
loginliste i messenger
Fra : reglohzone
Vist : 1033 gange
111 point
Dato : 02-12-03 23:35

Hej.

Jeg har msn messenger 6.0 og har kørt med flere brugere...der er dog en bruger som jeg ikke benytter længere, og det irriterer mig grænseløst at navnet bliver ved med at komme frem når jeg skriver de andre loginnavne. Hvordan sletter man det navn på loginlisten?

Venlig hilsen
mig.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 03-12-03 00:39

jeg mener at huske at det følg,
gå i messenger
klik på kontaktpersoner
rul ned til arangere kontaktpersoner
klik på slet en kontaktperson
ferik

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-12-03 00:50

Det er altså ikke venner, men logon navne feks. lige som dit eget du vil slette?
Jeg har da lavet min indstilling, så når jeg åbner messenger via start alle programmer. Så logger jeg automatisk ind.
Men hvis du vil fjerne dig selv, eller en der har brugt din computer, så skal du vel konto/mail/passport i MSN. Det kan du i værktøjer eller tools i indstillinger sige edit ændre din profil. Så kommer du til MSN`s hjemmeside, hvor du ophæver dit medlemsskab.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-12-03 12:01

Hvis det er de navne som MSN/windows husker og foreslår, som du vil have fjernet.
Det samme gør Kandu og her kan man bare H-klikke>slet. men om det også gælder MSN ved jeg ikke.
Emesen.

Kommentar
Fra : reglohzone

Dato : 06-12-03 20:40

Der er ingen der er kommet med et svar endnu som kan bruges.
Til emesen: Det virker ikke...det fjerner ikke navnet fra listen med autoudfyldning.

Nogen der har en ide??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-12-03 20:49

hovedvinduet i MSN Messenger skal du højreklikke på kontaktpersonen, og klikke derefter på Slet kontaktperson.
Hermed slettes personen fra listen over kontaktpersoner, men ikke fra listen over tilladte personer. Den slettede person vil stadig kunne se din onlinestatus og sende dig meddelelser.

For at undgå dette skal du gøre følgende: Klik på Indstillinger i menuen Funktioner.
Klik på fanen Beskyttelse af personlige oplysninger.
Højreklik på den person, du vil fjerne på Liste over personer, der kan, og klik derefter på Slet. Hvis Slet ikke er tilgængelig, skal du markere navnet og derefter klikke på knappen Bloker.
Bemærk!

Du kan ikke slette en person fra listen over tilladte personer, hvis den pågældende person har dig på sin liste over tilladte personer. Løsningen består her i at blokere for personen. På den måde forhindrer du personen i at se din onlinestatus og i at kontakte dig i Messenger.
Alle personer på din liste over kontaktpersoner i MSN Messenger, som er blokeret, når du sletter dem, vil forblive blokerede.
Selvom en person ikke findes på din liste over kontaktpersoner eller på din liste over tilladte personer, kan personen stadig kontakte dig, med mindre du blokerer for vedkommende. Hvis du vil forhindre alle, der ikke findes på dine lister, i at kontakte dig, skal du flytte Alle andre brugere fra liste over tilladte personer til listen over blokerede personer.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-12-03 20:59

Jeg skulle lige finde linket hvor jeg har fået ovenstående oplysning fra>
http://help.msn.com/DA_DK/HelpWindow_msg.asp?INI=Messengerv61XP.ini&H_VER=1.7
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-12-03 21:03

version 6.1
http://messenger.msn.dk
Manse9933

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 06-12-03 21:13

Hvis ikke det er det, som Manse9933 mener, så er der denne måde, hvis det er det, som du mener:

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
1. Klik på knappen Start i Windows. Klik på Kontrolpanel, og dobbeltklik derefter på Brugerkonti.
2. Klik på fanen Avanceret, og klik derefter på Administrer adgangskoder.
3. Klik på Passport.Net\* i dialogboksenGemte brugernavne og adgangskoder, og klik derefter på Fjern.
4. Dit Passport slettes ikke, men du vil ikke automatisk blive logget på, selvom du markerer afkrydsningsfeltet Tillad automatisk logon, når du har forbindelse til Internettet under fanen Generelt i dialogboksenIndstillinger i Messenger.

Klik på Luk, og klik derefter på OK.
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Informationen er hentet fra samme side, som Manse9933 refererer til...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-12-03 23:23

Hmm! Nu er jeg kun en bruger på XP! Får du flere brugere op på messenger? Lyder lidt som om du skal ændre dine adminestrationsregler så du kun bruger en konto når du logger ind? Må ligge under under kontrolpanel og adminestration!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-12-03 00:01

Det som "reglohzone" vil er, som jeg opfatter det:
Messenger kører men ikke logget på.
Ved tryk på log på, kommer to ruder frem:
Logonnavn ........................ når man taster her vil den autofyle e-mailnavn
Adgangskode.................
Det er autofyld reglohzone ikke vil ha' på bestemte e-mail adresser i rullemenyen.
Emesen.

Kommentar
Fra : reglohzone

Dato : 08-12-03 20:24

emesen har fat i det rigtige
Det er IKKE kontaktlisten jeg vil slette i men brugerlisten....(det der fremkommer ved log på)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-12-03 08:27

Det skal du ændre i Netpassport,for hver enkelt profil
http://www.passport.net/Consumer/default.asp?lc=1030

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-12-03 08:33

Du skal lukke/ændre hver enkelt profil som du ikke vil have til at optræde i din log on boks
http://memberservices.passport.net/memberservice.srf?lc=1030&cbid=486
Manse9933

Kommentar
Fra : Jellerhimself

Dato : 09-12-03 18:37

Gå ind i regristreringsdatabasen, ved at skrive "regedit" i kør.

Gå til:

"HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MessengerService\ListCache\.NET Messenger Service"

Kig efter en strengværdi med navnet "IdentityName" Her står hvilke brugere der gemmes i logon vinduet. Slet den der ikke er ønsket.

Kommentar
Fra : reglohzone

Dato : 11-12-03 23:53

Intet har virket endnu...
Til Jellerhimself: i min regedit er kun anført min hovedbruger (den som windowsbrugeren er registreret med)...den løsning kan derfor ikke bruges.
PÅ DEN IGEN!
hehe
men tak for I gider...

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 111 point
Dato : 12-12-03 00:27

Nå det tog mig lidt tid at finde helt ud af hvad du ville.
Jeg forstår slet ikke hvorfor det er et problem, når jeg vil bruge messenger, klikker jeg på dens genvej, og har stillet den til auto log på, så behøver jeg ikke skrive noget overhovedet. Men du vil måske ikke have at andre der bruger din komputer skal kunne logge på din messenger?. Eller det du syntes måske bare det er træls at der findes en account mere for dig.

Delete your .NET Passport information from your computer:
When you click the Sign me in automatically check box to sign in to MSN Messenger, your Passport name and password are stored on your computer. This allows Messenger to sign you in automatically. You can delete this information to prevent being signed in automatically.
--------------------------------------------------------------------------------

Click the Start button, click Control Panel, and then click User Accounts.
Click the Advanced tab, and then click Manage Passwords.
In Stored User Names and Passwords, click Passport.Net\*, and then click Remove.
This does not delete your Passport, but it prevents automatic sign-ins, even if you select the Allow automatic sign in when connected to the Internet check box on the General tab of Messenger Options.
Click Close, and then click OK.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : reglohzone

Dato : 14-12-03 23:21

Tak Palle Hansen.

Det var da et svar der kunne bruges....endnu engang tak...
point på vej til dig =)

Godkendelse af svar
Fra : reglohzone

Dato : 14-12-03 23:22

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-12-03 23:56

Selv tak, det var godt du kunne huske dit Engelsk.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : beritt

Dato : 25-11-05 22:14

Åbner lige denne debat igen...
Hvordan pokker gør man det på en mac????
problemet er ved at drive mig til vanvid HJÆLP mig Palle Hansen, eller anden helt på vejen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-11-05 13:24

Nå er der stadig nogen der bruger Mac? Hæ hæ
Du har et problem beritt, det er at jeg ikke er expert i Mac, og det andet problem er at kun jeg og spørgeren automatisk får besked om at der er et spørgsmål i "denne tråd", alle andre skal betale point til spørgeren for at se hvad der er skrevet, og det kunne jo bare være: hej, hav en god weekend.
Derfor lav dit eget spørgsmål i den rigtige gruppe, feks denne (MS Windows Spørgsmål), så er der mange flere der er med til problemløsningen.
Men jeg kan dog ikke se at messenger i mac skulle være anderledes.
Men prøv at beskrive dit problem og opsætning så godt som muligt, så er jeg ret sikker på det løses.
Og prøv at være med i "tråden" som meget som muligt de første timer efter spørgsmålet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : beritt

Dato : 26-11-05 13:34

Tak Pallebhansen