/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
forsterkning til maxi efter tun
Fra : BOFFEL
Vist : 484 gange
50 point
Dato : 02-12-03 22:45

hvordan giver jeg bedst min maxi forsterkninger efter at have tunet den meget.....

det er en med et stivt stel så der kan godt svejses på det.

håber der er nogen der kan hjælpe mig med det her....

hilsen Lasse

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-12-03 22:53

I de 2 vandrette afstivninger, hen til baghjulet, skal der svejses fladhjern ind i de indvendige profiler.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : zeck

Modtaget 60 point
Dato : 02-12-03 23:07

hey... inde i baggaffelen er der en fordybning og inde i den finder du et stykke flad jern som passer i længde og brede (lige så lang som gaflen og lige så bred som fordybningen) også svejser du den fast... husk at slipe alt gammelt malink væk først...!!! det er i baggaffelen hvor den hurtigst bliver skæv... hvis den er tunet RIGTIGT volsomt så kan stellet os godt slå sig den hvor tanken og det bagerste af knallerten er sat sammen..
det her er ikke noget jeg vil råde dig til..!!!(har dog selv lavet det) men så skal du til at sætte en metal pind mellem tank og sadel (kig lige link)....
men hvis det er noget du gerne vil ha lavet så skal du tømme din tank for benzin og skylle den 'RIGTIG GODT igennem med vand (eventuelt fyldt den med vand uden svejsningen) og så blæse den tør med luft og så gennemgå denne proses 2-3 gange...(da jeg lavede det på min blev tanken skullet med en højtryksspuler 2-3 gange og luft tøret og så stod den i ca. 1 uge og bare stod hvor efter samme proces blev gentaget lige før vi begyndte at svejse satte jeg en lighter for bare for at tjekke om der var nogen dampe(vi havde os en brandslukker tæt ved hånden da det blev lavet)) men hus igen at alt gammelt malink skal fjernes..!!!

http://81.7.135.211/moped1/images/Galleriet/180803/lasses_maxi/!index.html

den måde forstærkningerne er lavet bag på min knallert er som gode nok men man skal lige tage højde for at en maxi er kæde trukket..(kig på baggaffel)

--zeck--

p.s stave fejl var gratis

Kommentar
Fra : BOFFEL

Dato : 04-12-03 16:09

mange tak for svarende.
det var rat at få afvide hvor man skulde svejse bagtil.

Godkendelse af svar
Fra : BOFFEL

Dato : 04-12-03 16:11

Tak for svaret zeck.