/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Smøring...
Fra : CiaoStyrer
Vist : 773 gange
100 point
Dato : 02-12-03 18:16

Hvor skal jeg smøre min ciao henne for at vedlige holde den maximalt.... Skal jeg smøre på koblingen ved motoren, den er nemlig begyndt at larme lidt... Der er lidt slør i det ,yderste rør på koblingen, det hvor kileremmen kører rundt på... Betyder det noget og hvordan kan jeg lave det.....??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-12-03 18:57

Bagerste transmission 0.06 L Det er nok gearolie, men der er ingen oplysninger nogen steder, der sker heller ikke det store ved at bruge motorolie (ikke 2-takts), bare der er lidt i transmissionen er det godt.
Alle kabler har godt af olie.
Mener du ud og ind slør. Der burde ikke være slør hvis alt er lagt ind i den rigtige rækkefølge?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 02-12-03 19:38

Jeg har slet ikke haft den af... og jeg ved at min farfar ikke har haft den af, det er ham jeg har fået den af... hvis der er blevet lavet noget er det hos forhandleren.... Og ja, det er ud og ind slør... Sker der noget ved at gi koblingen lidt wd40....??

Kommentar
Fra : badass11

Dato : 02-12-03 20:36

palle pointhaj så er du på banen igen du skulle skamme dig fylde andre med løgn for et par point
skam dig

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 02-12-03 21:27

Han har da' vel ret i alt ting.... Det er nok nærmere dig der skulle skamme dig.... Og jeg ved han ikke gør det kun for at få point, da han bliver ved med at besvare kommentarer efter man har givet ham pointene... Jeg ved det han har skrevet ovenover er rigtigt... For det har jeg selv læst rundt omkring på andre hjemmeside grunden til jeg oprettede dette spørgsmål var at jeg ikke var sikker på om man skulle give olie i koblingen en gang i mellem for jeg kender ens kobling der er blevet smadret fuld stændig......

Skal man give koblingen olie en gang i mellem og hvor.... hvad kan jeg gøre ved det slør... Og lige et sidste, mit baghjul ser ud som om det er skævt, og den hopper også lidt når man kører på den... Jeg tror ikke det er fælgen men selve dækket, det er kommet efter jeg har skiftet baghjul (fra 225x16 til 250x16) og lappet dækket tæt på ventilen... Måske er det for lidt tryk i dækket.. hvad skal der være... der er 2 nu....

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 02-12-03 23:41

Badass11, jeg har snakket med dem fra Kandu, og hvis du blander dig en gang til, så ryger du ud. Komprendo. Dette var faktisk den ene gang for meget, men nu har du fået advarselen, og jeg undlader at give dette link til dem. Forstået.

Ciao, du må endelig ikke give noget fedtstof, ind i slyngkobling eller startbakker, det får bare koblingen til at fedte rundt.
Men vil du give den en strint helt inde bagved, hvor krumtapakselen går ind i krumtaphuset så OK.
De koblinger der er blevet smadret er "vådkoblinger" til Maxi, yamaha mm., men en del af dem (feks. Yamaha FS1), har også gear, dvs. tandhjul der ligger inde i gearhuset sammen med koblingen. Din er en tørkobling.
Det slør skal du ikke tage dig af, så vidt jeg husker skal der være lidt ud og ind.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 03-12-03 14:37

okay, den kan godt larme lidt en gang imelem, men jeg tror det er fordi at den kan gå lidt mod stellet, så jeg kan godt smøre lidt mellem stellet og der kileremmen kører, ik....

Skal nok forhøje point lidt inden jeg acceperer som svar... Jeg har intet at bruge dem poinene til.... he he...

På forhånd tak...

Har selv fundet ud af det med hjulet.....!!!

Og det var også en ciao han havde, ham der har ødelagt koblingen....!! Men jeg tror det er fordi han ikke har behandlet den ordenlig......

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-12-03 15:36

Ok, ja jeg glemte det med hjulet.
Nej jeg vil frafåde at smøre "stellet", du risikerer at der føres olie fra remmen og til remhjulet, og remmen begynder at glide.
Remmen skal jo "bide", så godt den kan, man kan faktisk få noget remvoks (en slags bivoks), der får den til at klæbe mere, men olie eller fedt trænger ind i remmen og opløser den langtsomt.
Med hensyn til at remmen, går imod, det lyder lidt underligt.
Tror du ikke det er fordi du har sporet dit baghjul lidt skævt (kan den ikke? stilles lidt), Ellers må det jo være motoren der sidder lidt skævt, men det kan næsten ikke lade sig gøre, men ellers betyder det ikke noget at remmen rører stellet, bare det ikke er på skarpe kanter.
Det med ham der ødelagde koblingen, kan ikke skyldes mangel på olie. Det er nu en fandens kobling at samle, fordi de små kædeled er svære at holde styr på.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 03-12-03 16:03

Tak for svaret pallebhansen, igen igen igen igen igen igen..... igen.... he he.....