/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Spændings moment?
Fra : SoerenSkyggebjerg
Vist : 585 gange
100 point
Dato : 02-12-03 18:05

Jeg har en CPI Hussar og skal til at skifte variator og trykfjeder ud. Er der nogle der ved hvor hårdt (lbs/kg) man skal spænde variator og kobling møtrikken med??? Jeg har fået at vide det er meget vigtigt at det bliver spændt korrekt, så derfor har jeg lånt en moment-nøgle.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-12-03 19:03

Nej jeg kender ikke momentet, men du kan måske måle hvor hårdt de sidder.
Men ellers er det ikke vigtigt, men de skal spændes godt til, selvfølgelig uden at ødelægge gevindet, men der skal rigtigt meget til.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : peterjg

Modtaget 100 point
Dato : 02-12-03 20:15

Jeg ved ikke med en CPI, men på en Yamaha BWS skal de spændes 4,5-5 kg, så jeg vil tro det er det samme på CPIén

Hilsen Peterjg

Kommentar
Fra : badass11

Dato : 02-12-03 20:37

og igen palle pointhaj nu må det snart hører op

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 02-12-03 20:52

Jeg mener det er 5kg som peterjg siger! Men jeg plejer dog selv at bruge en trykluftshammer og så kan man mærke nogenlunde hvornår den er strammet ordentligt.... Jeg har aldrig ødelagt gevind eller spændt for lidt... Men det er jo et spørgsmål om øvelse... MEn når du nu har en momentnøgle så brug den da!

Godkendelse af svar
Fra : SoerenSkyggebjerg

Dato : 02-12-03 22:22

Tak for svaret peterjg.