/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Åbning af port på TDC router!
Fra : CyrusJackass
Vist : 888 gange
20 point
Dato : 04-03-02 20:23

Jeg har det problem at jeg ikke kan sende en fil over messenger. Jeg har konstateret at jeg skal åbne en port på min router, nærmere betegnet 6891 - 6900. Dette har jeg også været inde og gøre, men det funker ikke. Er der en der kan give en detaljeret forklaring over hvordan jeg åbner for disse porte..?

Jeg er kunde hos TDC. Desuden har jeg læst om at NAT kan være et problem.?

Håber på et deltaljeret svar.

HENRIK

Kommentar
Fra : pamo

Dato : 16-03-02 14:24

Er det en Speedstream 2601? Hvis det er tilfældet, kan du se på www.dsl-faq.dk hvordan du (bl.a.) kan åbne for de rette porte.

Kommentar
Fra : DKPdesign

Dato : 24-06-02 20:18

Jeg har samme problem og underligt nok kan jeg ikke få det til at virke. Det virker som om at portene ikke er åbnet rigtig!

Kommentar
Fra : swnielsen

Dato : 17-07-02 09:46

Hej

Havd er det præcist for en router/løsning fra TDC du har.
Er det en privat løsning eller en erhvervs løsning.
Speedstream eller noget helt andet.
Dit svar ville kunne give et bedre svar daløsningerne er forskellige.

Kommentar
Fra : DKPdesign

Dato : 21-07-02 12:58

Det er et Net Express ADSL abonnement med en speedstream router. Jeg har været inde på dsl-faq.dk og prøve der. Men af en eller anden grund bliver der kun åbnet for udgående kommunikation.

Jeg har desuden prøvet at sætte routeren op til at køre med "åben" forbindelse - hvilket stadig ikke virker.

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 20 point
Dato : 23-07-02 20:07

i routerens adresse på 192.168.1.1, går du ind i menupunktet Avanceret Konfiguration i venstre ramme og klikker på denne.
I højre ramme sætter du klikker du på feltet Host Mapping/NAT, slå denne til og indtast din LAN IP adresse i boksen nedenfor.
Tryk derefter på gem, du vil få en befærtiglese på at denne er gemt succesfuldt.
Og husk så at åbne de porte du skal bruge.
Dette gør du i feltet Avanceret NAPT Server konfiguration. På dsl-faq kan du se hvilke oplysninger du skal taste ind.
Når dette er gjort trykker du på tilføj.
Det eneste du nu mangler er at åbne for de samme porte i din firewall og eventuelt sætte Messenger op til at den kører over firewall.
Virker dette ??

Godkendelse af svar
Fra : CyrusJackass

Dato : 12-08-02 22:22

Tak for svaret zonker.