/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ford Sierra 2.0i CL Speedometerhus.
Fra : Caroe
Vist : 603 gange
20 point
Dato : 04-03-02 18:14

Kan nogen svare mig på om jeg i min Ford Sierra 2,0i cl fra 1991, kan udskifte mit speedometerhus (som mangler en omdrejningstæller) til et andet speedometerhus fra en Ford Sierra af samme årgang som er født med omdrejningstæller. Spørgsmålet er vel egentlig bare om ledningsnettet er det samme - og om omdrejningstælleren så vil virke. Har haft gjort det på en mazda 626 årg. 1987 hvor det virkede fint. Håber at nogen kan besvare dette spørgsmål.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-03-02 18:36

Jeg kan ikke give dig et svar der "ilmer i det"
jeg har heller ikke nogen grill.
Men jeg synes det er meget grineren måde at slutte en sætning på.

/SNiP
"Caroe" <Caroe.news@kandu.dk> wrote in message
news:vNNg8.19$ng4.6246@news000.worldonline.dk...
> Kan nogen svare mig på om jeg i min Ford Sierra 2,0i cl fra 1991, kan
> udskifte mit speedometerhus (som mangler en omdrejningstæller) til et
> andet speedometerhus fra en Ford Sierra af samme årgang som er født med
> omdrejningstæller. Spørgsmålet er vel egentlig bare om ledningsnettet er
> det samme - og om omdrejningstælleren så vil virke. Har haft gjort det
> på en mazda 626 årg. 1987 hvor det virkede fint. Håber at nogen kan
> besvare dette spørgsmål.imler i det og sæt det på spyd, som du griller
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Accepteret svar
Fra : Lightyear

Modtaget 20 point
Dato : 05-03-02 22:35

Der er ikke fremført ledninger til omdr. tæller i en 91´ - taler af erfaring

mvh.

Godkendelse af svar
Fra : Caroe

Dato : 06-03-02 09:56

Tak for svaret Lightyear.

Kort og præcis. Men jeg kunne godt have brugt et svar på hvordan man så får omdrejningstælleren til at virke.

Kommentar
Fra : Lightyear

Dato : 06-03-02 21:01

Hej caroe

Jeg forbandt de 3 ben på omdr. tælleren med en telefonledn. som jeg trak ud i motorrum (gennem bøsning ved speedometerkabel) og mærkede farver på ledningen med tal fra monteringspunkter, næste stop var dengang, H.A. electro i frederikssund som samlede den anden ende ved tændingen, dengang gav jeg 150 kr.

mvh.

Kommentar
Fra : Lightyear

Dato : 06-03-02 21:01

Hej caroe

Jeg forbandt de 3 ben på omdr. tælleren med en telefonledn. som jeg trak ud i motorrum (gennem bøsning ved speedometerkabel) og mærkede farver på ledningen med tal fra monteringspunkter, næste stop var dengang, H.A. electro i frederikssund som samlede den anden ende ved tændingen, dengang gav jeg 150 kr.

mvh.