/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Udskrivning i word med HP4000n, HP4100tn~
Fra : evaalex
Vist : 405 gange
200 point
Dato : 02-12-03 11:35

Jeg har lavet en skabelon i Word, hvor første side skal tages fra bakke 3 (brevpapir) og følgende sider skal tages fra bakke 2 (alm. papir). Skabelonen skal virke på alle 3 printere, men jeg kan ikke få det det at virke. Jeg kan kun få det til at virke enkeltvis. Håber at der er en venlig sjæl som kan hjælpe mig. Jeg er helt lost og det haster.

På forhånd tak

Mvh

Eva Jørgensen

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 02-12-03 12:36

Har brugt word siden ver. 2.0

Jeg er meget overbevist om, at der ikke findes en løsning på dit problem. Word kan ikke handle, en problemstilling som du nævner. Beklager..
Skulle der være nogen med en løsning, læser jeg gerne denne, og giver dig
evaalex halvdelen af dine satsede point...

MVH
JMS
NB. du har stillet spørgsmålet to gange.
Glemte at fortælle dig, vi printer proff her i huset. Har lige været inde og kikke på vor største maskine RIP fiery.x3e
Her kunne jeg heller ikke få problemet løst.

Kommentar
Fra : evaalex

Dato : 02-12-03 12:42

Jeg kan sagtens få det til at virke. Bare ikke, så det passer til alle tre printere. Hvis jeg i sideopsætningen sætter skabelonen op til at printe ud som nævnt virker det fint indtil jeg skifter printer. Jeg fatter ikke at det ikke kan lade sig gøre at få tre næsten ens HP-printere til at spille sammen....

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 02-12-03 13:42

Nej, for du skal først ind at meddele hvilken printer du vil udskrive fra, og umiddelbart lyder det ikke muligt at vælge 3 forskellige på een gang.

Hvorfor skriver du ikke blot alt ud først fra den ene, og det næste fra den anden og det sidste fra den tredje. Hvis det haster må det immervæk være det nemmeste.

ellebye

Kommentar
Fra : evaalex

Dato : 02-12-03 14:13

Jeg har måske ikke formulereret mig forståeligt. Jeg skal opsætte skabelonen, så andre brugere også kan printe korrekt ud ved at trykke på printer-ikonet. Jeg er blot ved at teste at det virker. Når jeg skifter printer ændrer sideopsætningen sig, så det ikke virker længere.

Eva

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 02-12-03 14:19

OK, så har jeg i hvert fald misforstået. sorry.

ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 02-12-03 14:27

Den skal der tygges på. Har man lavet en sideopsætning, burde den passe til alle typer printere.
Har du prøvet med et ganske almindeligt dokument, om det skrives rigtig ud på alle tre printere? Hvis de bliver rigtige, må det på en eller anden måde ligge i selve skabelonen.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 02-12-03 15:24

>>Eva
Jeg har total misforstået dit spørgsmål......
Troede, du ville lave det vi kalder printerdefaults, nemlig gemme en specifik printeropsætning, så man bare skal angive antal kopier, og programmet klarer resten. Dette kan vi gøre i eks. Corel Draw Suite.
Hvis du bare vælger fra kommandoen udskriv, skal du angive hvilke bakker HVER gang. Du kan i word ikke lave brugbare printerdefaults. (så skal jeg i hvert fald på kursus)--*GG*
Men hvis du giver samme kommando hver gang, i kommando udskriv, skal det virke på alle printere, med samme sideopsætning. Den eneste fejl jeg kan komme i tanke om er, (kender ikke lige dine printere), at printerne måske har forskellige margener. Hvis du overskrider margener på en af dem, kan der være kludder...
Chek margener. Bedste bud her og nu, tænker lige lidt mere..

JMS

Kommentar
Fra : evaalex

Dato : 02-12-03 15:55

Hvor tjekker jeg margenerne på printerne? Den siger faktisk noget med margenerne på én af printerne... Men tænk endelig videre

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 02-12-03 16:18

Margener på printere, står i instruktionsbogen, tekniske specifikationer. Hvis en printer protesterer mod margen, skal du ændre den til lidt mindre, prøv med 1 mm ad gangen, nu ved jeg jo ikke om det er top, bund H / V,, eller hvor den protesterer.
Håber du kommer lidt videre.
Hvis du finder nogle nye oplysninger, så skriv lige. Sidder her et par timer endnu.

JMS

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-12-03 16:59

Henter de andre brugere skabelonen hos sig selv eller på fælles drev.
Emesen.

Kommentar
Fra : evaalex

Dato : 02-12-03 17:52

De andre brugere henter skabelonen på et fælles drev.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 02-12-03 18:06

>> eva
Har du fået styr på marginer??
Jeg har lige været væk...
Hvis det du mener, som jeg opfatter det, er at du vil lave én ordre, som kan udskrive på alle printere (tre forskellige) som du vil have det, så vil jeg sige umulig. Stadigvæk. Du har tre forskellige printere, som du prøver at sende en specifik ordre. Samtidig, som jeg har sagt før, er word umulig at lave en fast printeropsætning i. Det går altid galt. Du kan måske få tre ordrer til at fungere med tre printere, indtil dette også går galt. Sjovt man ikke har udviklet et printerdefault program til office, man udvikler så meget andet hos MS. Men du siger klikke på printerikon? Så vælger PC bare standardprinter? Er det ikke netværksprintere??? Lige før jeg bliver forvirret....
Det er din skyld, jeg bliver gråhåret
MVH
JMS

Kommentar
Fra : evaalex

Dato : 02-12-03 18:13

Undskyld
Vi har netværksprintere, men har stadigvæk den nærmeste (fysisk) som standardprinter. Derfor skriver jeg klik på printerikonet. Men hvis jeg skifter standardprinter, ændre den som tidligere skrevet sideopsætningen. Ændre fra bakke 3 og 2 til automatisk eller lign. Printerne er næsten ens.. samme antal bakker osv. Jeg var smuttet fra job, da du skrev det med margenerne, så det må jeg tjekke torsdag - er på kursus i morgen.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 02-12-03 18:25

OK. bare skriv.
Næsten ens er ikke nok. Derfor ændringen. Jeg tænker lige videre, og ser hvad jeg finder på...
Og du har intet at undskylde. Det med håret var en joke...
:O=
JMS

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-12-03 18:28

Det er netværksprintere, men printerdriveren ligger på maskinen som udskriver.
HP kan sættes i printeropsætning til at skrive ud i den bakke du vælger som standard og om første side (med firmalogo) skal være en bestemt bakke.
Det kræver dog at den specifikke driver er lagt ind.
Emesen.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 07-12-03 14:09

Jeg ønsker ikke mere at abonnere på dette spørgsmål.
Som spørger, bør du nøje følge dialogen, eller acceptere et af svarene.
Du kan acceptere et svar, ved at klikke på accepter svar i højre side.
Under alle omstændigheder, er dine point tabt. Alle her, giver svar
uden anden erkendtlighed end point. Så gør alle den tjeneste, at fortsætte dialogen,
eller accepter et af svarene. Få lukket / afsluttet dit spørgsmål.
Med venlig hilsen
JMS

NB: jeg læser således ikke flere kommentarer her. Men får ryddet op i mit arkiv.

for øvrigt, glædelig

Kommentar
Fra : evaalex

Dato : 07-12-03 14:15

Tak for venligheden. Jeg har været på kursus og haft meget travlt på jobbet og har ikke haft tid til at tjekke denne side. Det er svært opgave og indtil nu har ingen af disse råd hjulpet mig. Håber at der pludselig er én som får en genial idé som virker!!!

Med venlig hilsen

Eva