/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / 3D Studio / Spørgsmål
10  bentjuul 190
edit avi
Fra : RuneBadune
Vist : 589 gange
40 point
Dato : 02-12-03 11:23

Ok der er allerede en der har spurgt om noget lignende, men her kommer den lige igen:

Jeg har en masse avi filer jeg gerne vil have redigeret til teasere og andet footage. Hvad kan anbefales? Udover at klippe, har jeg brug for at kunne fade, indsætte og evt. redigere lyd, etc...

Jeg har downloaded VirtualDub men har ikke haft tid til at sætte mig ind i det. Kan dette program overhovedet gøre noget af det ovenstående?

-Rune

Accepteret svar
Fra : Rezon

Modtaget 40 point
Dato : 19-01-04 17:03

Adobe Premiere er nok det bedste på markedet. Men det koster også derefter.
Virtualdub er ikke beregnet til den slags redigering du skal bruge, men mere til film-kompression, og småting som at forkorte en film lidt osv.

Kommentar
Fra : KrXZhuanG

Dato : 03-03-04 18:13

Hvis du bruger WinXP er et rigtig godt bud "Windows Movie Maker", som hører med til pakken. (Det ligger under "Menuen Start / programmer /tilbehør"). Jeg bruger det selv og det kan opfylde dine nævnte krav.
Om hvorvidt VD kan, ved jeg ikke.
Håber du kan bruge svaret.

-Kris

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 04-03-04 12:09

Hm det lykkedes mig faktisk at redigere det i virtualdub... Det var meget manuelt og en smule besværligt men jeg succeeded... Aight!

Kommentar
Fra : KrXZhuanG

Dato : 04-03-04 19:04

cool - Det er altid rart når noget virker!
Eller skal man sige "kommer tid, kommer øvelse."?!

Det er iøvrigt først i dag at jeg ser at det var et halvgammelt indlæg... oh well...

-Kris

Godkendelse af svar
Fra : RuneBadune

Dato : 14-09-06 00:21

Tak for svaret Rezon.