/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Brætspil
Fra : smoelfemor
Vist : 916 gange
100 point
Dato : 02-12-03 09:53

Vi elsker at spille vi vores familie, men er efterhånden ved at gå døde i Risk, Tp, Tegn og gæt. Ludo pg Matador. Kan i anbefale nogle andre gode spil som alle kan være med til. De behøver ikke nødvendigvis være børnvenlige, da vi har masser af børnespil

smølfemor

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 02-12-03 09:58

Almen. kort
Manopoli

Kommentar
Fra : Don_Pepe

Dato : 02-12-03 09:59

Targui - det ultimative spil om at herske over ørkenene og dens kameler. lyder ikke af meget, men er virkeligt et sjovt og holdbart spil.

Ellers tjek dette link: http://www.spillehulen.dk/default.asp?Action=NSList&Okat=Voksenspil

God Jagt.

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 02-12-03 10:12

Junta
En genarallissimo og hans ministre i en banarepublik, som kæmper om at mele deres egen kage og får skrabet så mange penge sammen på deres udenlandske bankkonto. Man rotter sig sammen i, udtænker komblotter, tager kontrol med hæren og det hemmelige politi og udføre statskup, hvorefter militær- og minister posterne fordeles til ens mest loyale medsammensvorgene.

Et andet i samme stil er Kremlin.
Her skal man kontrollere partimedlemmer og få dem placeret i de mest indflydelsesrige poster. Problemet er bare, at partimedlemmerne ældes hvergang man forsøger at bruge deres indflydelse, så de ender med at dø af alderdom eller skal på rekreationshjem og mister derved indflydelse i duma'en.

Formula Dé
Et sjovt formel 1 racerspil, hvor det gælder om at køre taktisk, benytte de rigtige gear for at komme gennem svingne og presse bilen så meget så den lige præcist holder hjem.

Illuminati
Et sjovt spil, hvor det gælder om at tage kontrol med hemmelige selsaber.

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-12-03 10:39

smoelfemor
Der er mange spil at vælge i mellem. Gå evt. en tur i BR eller anden legetøjsforretning. Hos os spiller vi også tit kortspil, bl.a. UNO, som både er for børn og voksne.

http://www.e-games.dk/braetspil/default.asp

http://www.kortbrikker.dk/journal/articles_list.asp?vjob=vsub,65

mvh ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-12-03 10:45

Hvis du søger på www.google.dk "brætspil" får du flere sider.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-12-03 11:50

Prøv Setlers (..var et af Håndboldpigernes foretrukne ) der bl.a. kan købes i : http://www.fantask.dk/

..eller kik ind på : http://www.gamesweb.dk/ i menuen brætspil->famillie spil

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-12-03 11:51

Ps. Nå ja, jeg glemte at nævne klasikkeren : Derby

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : johanj

Dato : 02-12-03 16:15

Targui - det ultimative spil om at herske over ørkenene og dens kameler. lyder ikke af meget, men er virkeligt et sjovt og holdbart spil.

Ellers tjek dette link: http://www.spillehulen.dk/default.asp?Action=NSList&Okat=Voksenspil

God Jagt.
MVH johanj

Accepteret svar
Fra : eskild8720

Modtaget 100 point
Dato : 03-12-03 08:18

skak eller gl.daws bobspil.
mvh.eskild

Kommentar
Fra : musen21

Dato : 14-12-03 16:34

Hej jeg har da også et foreslag du måske kan bruge, hvad med at prøve Ttivial Pursuit det er et spil for hele familien da man kan få det i flere varianter, jeg ved ikke om du kender det men det er et bræt spil med en masse sjove spørgsmål som alle kan være med til... god fornøgelse.

Godkendelse af svar
Fra : smoelfemor

Dato : 17-12-03 18:29

Tak for svaret eskild8720.

Jeg havde helt glemt det gode gamle BOBspil - hold fast hvor har mine brødre og jeg brugte mange julemorgner på at spille BOB, så sådan et må vi helt klart have

Faktisk har vi allerede købt et - kunne ikke vente og indtil nu fører jeg 15-10..hehe hvor jeg glæder mig til juleferien hvor vi rigtig skal spille

Tak for der super gode råd der bragte en klassiker til live

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-12-03 18:41

Nu er Bob blevet et spil

Bob er sgu da en Sport ...for filan

..undskyld smoelfemor jeg KUNNE bare ikke la' vær'

Vidunderligt spil

</MOLOKYLE>