/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
220MB på 32 sider.. Hvad kan jeg gøre?
Fra : Mads_Vang
Vist : 333 gange
50 point
Dato : 02-12-03 09:52

Når vi udskriver manualer fylder de som 12 elefanter, ca 220MB på 32 sider når jeg sender det til printeren. Hvad kan jeg gøre for at få det ned. printeren kan nemlig ikke "holde til det" og laver tit fejl.
Det er en HP Business inkjet 3000 og dokumenter fra word...
Hjælp.

tak

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 02-12-03 10:04

Vi printer proff. og sælger her i huset alverdens af den slags.
Lyder lidt dyrt, at printe alle de sider på en inkjet....

Del dit dokument op, i de antal sider, som printeren kan arbejde med. Efter udskrivning, samler du sættet, og kopiere det, hvis du skal bruge mange. Hvis du har konveteringsmuligheder, så kan du måske løse problemet med at konvetere til PDF, så fylder dit dokument langt mindre.
Hører gerne nærmere, hvis du har andet med relevans...

MVH
JMS

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 02-12-03 11:34

Hvis der er tale om rigtig mange flere tusinde om året, vil det billigste være at leje eller købe en farve-laser printer.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 02-12-03 12:11

>>ellebye
Der er lavet mange analyser af printpriser, men den dyreste er inkjet.
Næstdyrest Laser Jet..
Hvis man har et enormt stort printbehov, skal man ligge opgaven ud til andre, eller
erhverve sig en firfarvet digital kopimaskine, opkoblet på RIP.
Her i huset, har vi en kostpris pr. print på under 20 ører pr. sort hvid A4, og under 40 ører pr. A4 CMYK farver.
Det dobbelte på A3 o.s.v, uanset hvor stor belægning (evt.100%)
Selvfølgelig en anden salgspris....

venligst
JMS

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 02-12-03 12:59

>JMS Det havde vi også indenfor søværnet. I korsør var der en repro-afdeling som ikke bestilte andet. Det er helt klart mængden der gør det.

ellebye

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 02-12-03 16:20

Ang. PDF-filer, så bruger jeg selv PDF Fineprint pdfFactory...

Kommentar
Fra : Mads_Vang

Dato : 02-12-03 17:44

Det er som ikke prisen. Vi har regnet på det og kommet frem til at det koster ca 32 øre pr. side.
Problemet er at det tager meget lang tid at printe ud - og der sker ofte fejl....

Har enu ikke afprøvet det med Pdf. men vil gøre det som det første i morgen.
Tak

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 02-12-03 17:52

Du har ret. En inkjet er ikke det hurtigste man kan printe på. Jeg forstår bare ikke prisen på 32 øre??? Så må der ikke være meget "sværte" på papiret.
Men som sagt PDF kan måske hjælpe. Vi publisher til PDF med grafik, fylder nogle gange kun 25-30 procent af oprindelige fil, så held og lykke..

JMS

Kommentar
Fra : Mads_Vang

Dato : 02-12-03 20:25

Prisen er som god nok, vi var to teknikere og en Teknsik Designer om den....
men jeg skal prøve og se..
Tak Igen

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 02-12-03 20:33

Du kan downloade PDF Fineprint pdfFactory til at lave PDF-filer med her: http://www.bn-forlag.dk/
Du bliver nødt til at købe programmet, hvis du vil fjerne det, der står nede i bunden, ellers kan du finde en serial-kode eller crack på nettet, tror jeg, men jeg ved bare ikke hvor...

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 07-12-03 14:06

Jeg ønsker ikke mere at abonnere på dette spørgsmål.
Som spørger, bør du nøje følge dialogen, eller acceptere et af svarene.
Du kan acceptere et svar, ved at klikke på accepter svar i højre side.
Under alle omstændigheder, er dine point tabt. Alle her, giver svar
uden anden erkendtlighed end point. Så gør alle den tjeneste, at fortsætte dialogen,
eller accepter et af svarene. Få lukket / afsluttet dit spørgsmål.
Med venlig hilsen
JMS

NB: jeg læser således ikke flere kommentarer her. Men får ryddet op i mit arkiv.

for øvrigt, glædelig