/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
ISDN væk, når ADSL?
Fra : elise
Vist : 482 gange
100 point
Dato : 02-12-03 06:27

Skal man afbestille sin ISDN, når man får ADSL? Vi fik i sin tid ISDN for at kunne være på nettet samtidig med telefonsamtaler, vi har kun et telefonnummer - nu har vi fået ADSL,men jeg synes bare det er strengt at man skal betale næsten 500 kr for at få konverteret telefonen til analog - og ellers koster det for at bibeholde ISDN (ihvertfald hos Tele2)
Vh Elise

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 02-12-03 07:45

Hej elise
Nu har jeg godt nok TDC - men det kan ikke være så meget forskelligt fra Tele2
Behold ISDN - du skal bare bestille ADSL-pakken til ISDN det koster ikke mere end hvis du havde almindelig analog telefon og samtidig har du fordelene ved ISDN
mvh
Qualiman

Kommentar
Fra : secret

Dato : 02-12-03 09:04

Jeg har både ISDN og ADSL samme sted hos TDC, ingen problemer.

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 02-12-03 09:04

Hej.
Jeg havde TDC ISDN, jeg fjernede ISDN boksene og sendte dem retur, det kostede kun portoen, så fik jeg ADSL, monterede det, det kostede kun ADSL pakkens pris.

Jes

Kommentar
Fra : secret

Dato : 02-12-03 09:10

Hvis man skal have faxforbindelse, så skal man have ISDN (udover bredbånd), ikke ?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 02-12-03 09:34

ISDN har slet ikke noget at føre med ADSL. Ved ISDN får man 2 telefonlinier ført ind, ADSL kører helt seperat som bredbånd. Derfor kan man sagtens beholde sin ISDN.

Man behøver ikke nødvendigvis 2 telefonlinier ind hvis man har fax, men det er da ubehageligt for personen i den anden ende at høre hyletonen fra en fax. I øvrigt kan man stille sin fax, så den først går igang ved 4 opringning så man evt. kan nå at tage telefonen først, men hvis faxen er et must værende tændt 24 timer kan det være fornuftigt med to telefonlinier / ISDN.

ellebye

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 02-12-03 10:09

Tilslutter mig lige alle de andre.
Behold din ISDN.
Du har på din ISDN de to telefonnumre som du bruger nu, behold dem. (evt. til fax og tlf)
Og som ellebye rigtig påpeger, har ADSL intet at gøre med ISDN.
MVH
JMS

Kommentar
Fra : secret

Dato : 02-12-03 10:30

Det jms og ellebye skriver om er korrekt, det står også i TDC-brochuren.

Kommentar
Fra : elise

Dato : 02-12-03 15:13

Hos Tele2 koster det 15 kr pr måned for ISDN ved siden af ADSL - så hvad fordel er der ved at have det samtidig med, når vi kun har et telefonnummer? Nogen siger ADSL bliver hurtigere, hvis der ikke er ISDN?
Vh Elise

Accepteret svar
Fra : Qualiman

Modtaget 100 point
Dato : 02-12-03 17:06

ADSL skulle ikke blive hurtigere med en analog fastnet contra en ISDN men det du skal er at vurdere de tjeneste og behov du har! om de er de 15 kr/md værd eller ikke.

Hvis du har behov for 2 telefon linier vedsiden af ADSL så behold ISDN.
Tænk også på at hvis det koster 500 for at lave ISDN'en om til analog så skal der går rigtig mange måneder af 15 kr før det er tjent ind igen!
mvh
Qualiman

Godkendelse af svar
Fra : elise

Dato : 02-12-03 18:02

Tak for svaret Qualiman.