/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
DIVX
Fra : halal5
Vist : 404 gange
20 point
Dato : 02-12-03 06:24

Jeg søger lidt hjælp på hvordan jeg brænder ned i divx, kan det lade sig gøre ? jeg har hentet den nye Nero, men den brænder ikke ned i divx, den kan ligge det ned som supervideo, men det tager næsten 3 timer at brænde en film, kan det være rigtigt ? Skal jeg have en DVD brænder for at det kan lade sig gøre ?

Og hvorfor vil min Microsoft media player ikke brænde mine film, når den sagtens kan afspille dem.

Håber nogle kan hjælpe med de mange spørgsmål.

Kommentar
Fra : Squanto

Dato : 02-12-03 08:28

Først og fremmest hvad er det lige du vil? dvd > divx eller hvad er det.
Divx format fylder som regel 700mb. Kan ikke hjælp før jeg kender problemet eller hvad du vil.....Lidt mere info... :D og du får min hjælp..... Har lidt erfaring på det område....du snakker om

Accepteret svar
Fra : lally

Modtaget 20 point
Dato : 02-12-03 09:06

Ved nogle når man starter Nero kommer der en lille guide frem. Min indstilling til den er at den kun gør det sværere og tager længere tid. LUK DEN!!.. Hvis du ikke allerede har vinduet fremme som hedder "New Compilation" så vælg "File" og derefter "New". Nu har du så et vindue hvor du har en masse mugligheder. Vælg "CD-Rom (ISO)" og tryk "New". Vær i øvrigt opmærksom på at den SKAL stå på "Start Multisession disc". Du siger at du har en Kiss DVD som kan afspille dem så det er unødvendigt at encode den til svcd. Nu skal du så bare finde den film du vil brænde ned og trække den over i det nye vindue ved navn "ISO 1". Når du så er klar til at brænde vælger du "Recorder" og "Burn Compilation" og husk lige at vælge en fart som dine cd'er kan tage.
Håber dette var svar på dit spørgsmål!!

Kommentar
Fra : halal5

Dato : 02-12-03 09:06

Hej Squanto
Det jeg vil er at brænde en cd i DIVX format kan man det ? jeg har ikke dvd brænder

Godkendelse af svar
Fra : halal5

Dato : 02-12-03 09:10

Takker for svaret det lyder til at det er til at finde ud af, ellers høre du jo nok lidt igen fra ham den tosset der sidder helt nede i Saudi arabien, og er lidt blank på dette.

Hilsen Halal5

Kommentar
Fra : Squanto

Dato : 02-12-03 09:33

Nåe....dvs... bare brænde den ud...ikke noget med at den skal kunne afspilles på en dvd maskine osv....ok er med nu....troede vi snakkede om encoding osv....men ser ud til du har fået svar... :D

Kommentar
Fra : halal5

Dato : 02-12-03 09:39

Hej Squanto, den skal netop afspilles på en dvd afspiller bagefter, der kan læse disse divx filer.
så hvis du har andre gode råd så er du meget velkommen til at skrive.

Kommentar
Fra : lally

Dato : 02-12-03 09:41

det kræver ikke du har en dvd brænder.. bare smæk den ned på en cd og smid den i.. så burde det virke!

Kommentar
Fra : halal5

Dato : 02-12-03 09:49

Takker igen lally, lige et lille spørgsmål mere, når jeg brænder med nero, kan det passe at den skal stå og encoding ca 2 timer inden den brænder en hel film, det tager jo næsten ingen tid at brænde den ned ?