/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Jul på vesterbro
Fra : MaF1a
Vist : 751 gange
200 point
Dato : 02-12-03 00:48

Hey er der nogen der har tabs'ne til tiltel melodien til jul på vesterbro,, i kender godt sangen den er jo rimelig gammel fra den gang den kørte i radioen... anyways hvis nogen har evt tabs eller hvis det ikke kan skaffes så akkorderne til sangen ville jeg blive super glad..

//Joachim

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 02-12-03 00:58

Er det mon: Gramsespektrum=Jul på Vesterbro ,- kunstner Anden - album .: Bjælken-hvad snakker du om
Er det den kan jeg sende dig den som vedhængt fil - hilsen - gamle61

Kommentar
Fra : themizzinglink

Dato : 02-12-03 12:33

jeg ville også blive superglad hvis nogen ville sende det til mig... louis88@ofir.dk

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 02-12-03 13:02

Er sendt til dig - er det den du kan bruge , kvitter for besvarelsen - og de pæne mennesker kan lukke spørgsmålet - er det ikke, giv lyd og jeg leder videre - hej - gamle61

Kommentar
Fra : zupermig

Dato : 02-12-03 16:57

Omkvædet går i F#m A E H.

Kommentar
Fra : Brage

Dato : 03-12-03 00:37

Uha da. Jeg ville blive fælt glad, hvis nogen gad sende den til mig også. Hvis det altså er den med, at gløgg smager lidt ligesom sverige lugter. Jeg skal til julefrokost på Helsingør-Helsingborg overfarten, og jeg har aldrig fået tæsk af en svensker før.

morten@scheel.com

Kommentar
Fra : MaF1a

Dato : 03-12-03 15:16

altså jeg leder ikke efter sangen, den har jeg... men akkorderne/tabsne til guitar.. helst tabs, altså så man kan aflæse fingerspillet... nu er det vist skåret ud

Kommentar
Fra : Julie_89

Dato : 03-12-03 15:46

vil også blive super glad hvis jeg kunne få den sendt!!

Kommentar
Fra : Brage

Dato : 03-12-03 16:30

Please, er der ikke en der har pladen, der gider lytte den af? Akkordrundgangen er fint nok til mig

Kommentar
Fra : jop2

Dato : 04-12-03 17:00

Vil i ik os sende den til mig tabs!! jonaspedersen3@hotmail.com

Kommentar
Fra : Totaliorden

Dato : 11-12-03 14:03

Hvis i kunne sende til mig på dsl107056@vip.cybercity.dk ville i være super !

Kommentar
Fra : deho

Dato : 11-12-03 19:17

I må også gerne sende den til dennis@deho.dk

Kommentar
Fra : thomaxz

Dato : 12-12-03 22:12

også gerne mig
tc@comthomas.zzn.com

Kommentar
Fra : Maximiliam

Dato : 13-12-03 01:48

også mig ... mcgehee@tdcadsl.dk

Kommentar
Fra : marmann

Dato : 16-12-03 12:06

er der en der lige kunne sende den til mig.. det ville jeg sgu prissætte....malmsio@ofir.dk

Kommentar
Fra : themizzinglink

Dato : 16-12-03 16:55

hey gamle61.... ka du ikk sende den te mig igen.... den mail jeg fik var bare en omgang volapyk...
så ville jeg blive meget glad.. ThEmIzZinglink

Kommentar
Fra : holycow

Dato : 16-12-03 18:29

Jeg vil også meget gerne ha den. holycow000@hotmail.com

Kommentar
Fra : Brage

Dato : 16-12-03 19:05

Here we go. Rundgangen er | Dm | F | C | Dm | Hele vejen igennem.

Stewarts rap:
Nu' det jul igen og hvad rager det mig? Mit liv er sit efterår og der er gnavesår på vej. Min guldtand er knækket og så' det ikke skideskægt at skide når man har en hæmoride som et hønseæg. Og jeg har liggesår og podagra og nyresvigt, skrumpelever, gule tænder, hjertefejl og ledegigt. Jeg har et mareridt, hvor min hun Rollo den spø'r en spillemand om den må få mig med i himlen når den dør. Så hey lillemor (GÅ VÆK) har du nedtur? (GÅ VÆK) Spild af tid, så snup en Stesolid. For problemer er der nok af, hvorend man kigger hen. Men hvad rager det mig, for nu' det jul igen.

Omkvæd:
Alt kan ske når det er jul.
Og selvom vores sne er gul
Så' det her (HEY)
Det' Vesterbro (HO)
Nu er det jul på Vesterbro
Byen over alle byer
Og selvom kærlighed er dyr
Så' det her (HEY)
Det' Vesterbro (HO)
Nu er det jul på Vesterbro

Dannys rap:
Nu' det jul igen, men det skider jeg da på. Min hue er så snavset at den selv kan gå. Og jeg skylder tusind kroner til en fyr, der går med lædervest. Min krop er ligeså plettet som min straffeattest. Går i fucking joggingsæt og jeg har sår på mine knoer. Når jeg ikke sidder inde, bor jeg hos min far og mor. Og det er vinter, det forvirrer mig med al den dér sne. Forleden dag forsøgte jeg at sniffe Frederiksberg Allé. Så hey moar (GÅ VÆK) har du nedtur? (GÅ VÆK) Spild af tid, så snup en Stesolid. For det' et hundeliv at leve som en hund... eller det dér. Men det skider jeg da på, for nu' det jul igen.

Omkvæd
Solo
Omkvæd

Kommentar
Fra : Captain86

Dato : 17-12-03 21:36

hey brage. Kan du ikke lige skrive tabs'ene op???

Kommentar
Fra : Brage

Dato : 18-12-03 13:35

Jeg har kun lyttet akkordrundgangen af, og har aldrig skrevet tabs før. Den lyder fedt nok med almindeligt fingerspil under rappet, og så med rytmeguitar i omkvædet. De små finesser har jeg ikke fået med, men hvis du falder på knæ og tigger, skal jeg da nok lytte en ekstra gang

Brage

Kommentar
Fra : rusbjergand

Dato : 18-12-03 15:52

e-----1---------1---------0---------3-------------------------------------------
b-------3---------1---------1---------3-----------------------------------------
d---2-----------------------------2-------------------------------------------
c-0----------3---------2-------0------------------------------------------------
a--------------------3-------------------------------------------------------
E----------1------------------------------------------------------------------

Noget i den stil!

Accepteret svar
Fra : rusbjergand

Modtaget 200 point
Dato : 18-12-03 16:48

Anders Mattesen - Jul på Vesterbro

e-----1p0----------1---------0---------1p0------------------------------------- ------
b-------3p0-------------------1-----------3p0----------------------------------- ------
d---2--------------------------------2--------------------------------------- ----
c-0--------------3---------2-------0------------------------------------------ ------
a---------------3---------3---------------------------------------------------- ---
E------------------------------------------------------------------------ ----

Bare kør den igen og igen.... ( Dm F-barré C Dm )

Lige sat og lyttet lidt af, den har virker ret god!

Er løbet tør for point giv mig lidt ikk.....

Og tak til Brage, som gav mig akkorderne! :D

Kommentar
Fra : jul_paa_vesterbro

Dato : 18-12-03 17:02

jeg er akorter til den.

Dm F / C Dm sådan køre den hele tiden...

Em G / D em

eller

Am C / G Am

Godkendelse af svar
Fra : MaF1a

Dato : 22-12-03 03:12

Tak for svaret rusbjergand. Selv om det var brage der kom med selve akkorderne, så var det jo mest tabsne jeg var på udkig efter ville gerne give jer begge points men det er jo ikke muligt