/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
En sort ramme rundt om skærmbilledet
Fra : Katka
Vist : 1233 gange
200 point
Dato : 01-12-03 21:35

På min skærm er der kommet en sort ramme på 1 cm rundt om skærmbilledet. Jeg har været inde og prøve at ændre det,uden held. Det er måske normalt eller hvad ?
Skærmen er tre år gammel og en Compaq MV740
Er der noget jeg kan gøre?

Med håb Katka

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 210 point
Dato : 01-12-03 21:41

Hej
Hvad med at bruge skærmens justering til at fylde ud med brede og højde kan stilles på skærmen..
Det er derfor der disse justeringsknapper neders på denne eller med knapper til at trykek på
Held og lykke
mvh
Benjamin

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-12-03 21:51

Måske ligner den min p700
Tryk på meny-knappen foran
solskinsknapperne ruller op og ned
pileknapperne vælger
nu kan du bevæge dig rundt i menyen og finde den der gør skærmen bredere og højere.
Hvis du intet kan er der flere grunde:
opløsningen står forkert
driver til skærmkort/skærm mangler
allerværst kan være at din skærm er ved at blive træt.
Emesen.

Kommentar
Fra : brian_and

Dato : 01-12-03 23:18

Hehe, samme skærm som min :)

tryk på rumben med en streg i og bevæg dig gennem menu'erne tildu finder de to med pile på...
dem aktivere du ved tryk på den knap i midten....

Håber det hjalp...

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-12-03 23:20

Godkendelse af svar
Fra : Katka

Dato : 02-12-03 19:55

Tak for svaret Benjamin.Hansen. Jeg må indrømme jeg har aldrig rørt ved de knapper. Men nu har jeg reguleret skærmen. Gad vide hvorfor det sker den indskrænkning af skærmbilledet
ved du det?
venligst Katka

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 02-12-03 20:46

Hej
Hvis det er en skærm med tryk-knapper til at justerer skræmbrede og højde gemmes justeringer i en "hukommelse". Første gang gemmes indstillinger fra fabrik. Men denne kla blive slettet af forskellige årsager...
Du kan være heldig at den nu holder resten af skærmens levetid, det er ikke noget du skal ligge søvnløs over.
Det må du tilskrive tilfældigheder (forklarlige) men lad det hvile. .
Tak for point.
Mvh Benjamin