/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Tastatur-tegn
Fra : Asrock
Vist : 3772 gange
25 point
Dato : 01-12-03 19:54

Hvordan laver man en "ruder", altså en firkant på spidsen med et win98 tastatur?

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 01-12-03 19:58

I word eks.???

vælg>indsæt>symboler
her er masser af muligheder, afhængig af hvor mange skrifttyper du har.
Her kan du hente lidt flere:
http://64.70.159.216/fonts/

MVH
JMS

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-12-03 20:00

Shift + 3
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-12-03 20:01

Ups læste lige forkert. sorry

Accepteret svar
Fra : U_J

Modtaget 35 point
Dato : 01-12-03 20:08

Hej Asrock
Jeg har en ascii-tabel, hvor der står den har nr. 4. Jeg kan godt nok ikke få det til at virke på min egen pc, men prøv alligevel. Du skal holde alt-tasten nede samtidig med at du trykker 4 på taltastaturet.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-12-03 20:09

Gå i word>indsæt>symbol>windings2>marker ruderen>genvejstast>vælg din egen genvej>normalt Alt-tasten+en tast du vælger (du bør ikke overskrive forudindstillede genveje)
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-12-03 20:12

som U_J skriver alt+4 (det er alt til venstre og 4 på numeriske tastatur til højre)
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-12-03 20:25

Her har du hele banden so U_J henviser til:
http://www.sprog.asb.dk/fp/faq/ASCII.htm
Emesen.

Kommentar
Fra : Asrock

Dato : 01-12-03 22:05

Alt+4 virker godt nok i word og notesblok, men kan man ikke få det til at virke andre steder f.eks. i MSN?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-12-03 22:17

♦ det virker ikke helt her, men skulle virke i hele windows.
Jeg har ingen forbindelse med nogen lige nu i MSN så det ved jeg ikke.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-12-03 22:18

slet ikke her for det var alt+4

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-12-03 23:02

Du kan lave dit eget humørikon i MSN.
Lav dit tegn marker det og gem som jpg/bmp/gif
I MSN>funktioner>opret humør......>tilføj >søg efter billede>marker dit ikon>åbn>
lav en taste rækkefølge>OK
så skulle den virke.
Emesen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-12-03 04:54

Emesen>det link snupper jeg lige,jeg har ikke kunnet finde en ordentlig opsat
og overskulig ASCII tegntabel,fedt
Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : Asrock

Dato : 02-12-03 23:40

Tak for svaret U_J.