/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Registreringsfejl i forbindelse med Exce~
Fra : moltov
Vist : 417 gange
200 point
Dato : 01-12-03 14:39

Hej Herinde

Jeg har et drilsk problem. Vi bruger Win2000, hvor brugerne så er alm. bruger på StandAlone Pc'erne. Vi har så lavet et regneark med makroer, som så tager brugeren hen til et andet regnearket. Her kommer så problemet....Noget gange siger den så til brugeren, at vedkommende ikke kan få adgang til Registreringsdatabasen. Nogen der har en løsning på dette? For selve makroen gør ikke andet en at åbne en anden regnearksblad i samme fil. Og makroen er for så vidt okay, ingen fejl her...Hvorfor sker det så? Det skal så lige siges, at gør jeg brugerne til Superbruger på pc'ren, så må de gerne aktivere makroen. Men det er vel ikke meningen at alle skal være superbruger på pc'eren, førend man kan bruge officeprodukterne vel? (Office 97)

På forhånd tak

Moltov

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 01-12-03 14:49

Nej det med superbrugere lyder ikke rigtig. (tænker lige tilbage på office 97)
Har du i dokumnetinfo, og egenskaber givet dine brugere fuld adgang til det specifikke dokument??
Måske her fejlen ligger.
MVH
JMS

Kommentar
Fra : Moeltov

Dato : 01-12-03 15:01

Hej JMS

Her er den okay. Problemet foreligger kun en gang imellem. Det er det der undre mig...

VH
Moltov

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 01-12-03 15:15

Moeltov
Synes jeg kan erindre, der var nogle fejl i 97.
Har du sørget for opgradering???
Kan huske vi havde noget hyr med at åbne dokumenter nogle gange, der var gemt af andre, og nogle gange kunne man bare ikke åbne sine egne dokumenter.. Måske her fejlen ligger.
Jep lyder mærkelig, men systemerne bliver da bedre og bedre, gudskelov, kan huske word 2.0, lukkede altid på de mest mærkelige tidspunkter..
Håber alt dette kan hjælpe dig lidt...
MVH
JMS

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 01-12-03 15:18

Lige et forslag mere.
Find din fil idenne comp. eller filhåndtering.
Klik lige på egenskaber..
Er alle forhold også i orden her???
MVH
JMS

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 01-12-03 15:19

Hej JMS

Måske er det fejlen...Jeg har nemlig også haft den fejl, at når nogle har lavet noget i excel, og gemt det, så kan man ikke åbne den igen. Den siger så, at filtypen er forkert. Er det hvad du mener?

VH
Moltov
p.s. Jeg har også moeltov, da jeg også vil have kommentar til min arbejdsmail

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 200 point
Dato : 06-12-03 13:26

Jeg ønsker ikke mere at abonnere på dette spørgsmål.
Som spørger, bør du nøje følge dialogen, eller acceptere et af svarene.
Du kan acceptere et svar, ved at klikke på accepter svar i højre side.
Under alle omstændigheder, er dine point tabt. Alle her, giver svar
uden anden erkendtlighed end point. Så gør alle den tjeneste, at fortsætte dialogen,
eller accepter et af svarene. Få lukket / afsluttet dit spørgsmål.
Med venlig hilsen
JMS

NB: jeg læser således ikke flere kommentarer her. Men får ryddet op i mit arkiv.

Godkendelse af svar
Fra : moltov

Dato : 29-12-03 13:08

Tak for svaret jmsgruppen.

Men dog burde du ikke komme med formaninger om, at jeg skal følge dialogen, da det er hvad jeg faktisk gjorde. Jeg havde et spørgsmål, og da det åbentbart ikke hjalp, ja, så ventede jeg med at lukke emnet...Men okay, du får dine point...

p.s. 1 måned er det for langt tid for et spørgsmål? Eller skal det være 2 uger eller...Se det? Et tråd lever sålænge man ikke har fået svar på det

Godt nytår!

Moltov