/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Sognepræst Carl Christian Bendtsen
Fra : 2601
Vist : 562 gange
200 point
Dato : 01-12-03 13:17

Hvem er fader til Sognepræst Carl Christian Bendtsen født abt 1744 ogsom 1801 var sognepræst i Smørum, Herstedøster og som døde 31 maj 1809 og som var gift med Gunnilda Dorthea Nyholm der selv døde 24 august 1836 i Vallø 82 år gammel.

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 01-12-03 16:12

Carl Christian Bendtsen er født i Jægersborg den 27. januar 1745 og forældrene var kgl. Jæger Peder Bendtsen gift med Bodil Rasmusdatter.
Carl Christian Bendtsen blev gift med Gunild Dorothea Nyholm af Slaglille-B.. Hun er født 8. marts 1754 og dø 23. august 1836.
Carl Christian Bendtsen døde 31. maj 1809.
Nærmere detaljer følger i størst muligt omfang, men jeg skal først lige kikke lidt hist og her.

med venlig hilsen

Varla

Accepteret svar
Fra : Varla

Modtaget 200 point
Dato : 01-12-03 16:18

No 442. Hersted (Øster- og Vester-), Smørum Herred, Kjøbenhavns Amt, Sjællands Stift.
Ministeriets Serier (M.S.) 1-a/69; Lengnicks personalhistoriske Bidrag (L.P.B.) 72;
Pastor Lakmann (Lkm.) 1/48; Kallske Saml. Manuskript 486 (K.M.) 143; Musenii Catalogus (M.) 29.
13. 3/12 1784 [Sankt Jørgens-J. 2/12 1775, ordineret 22/3 1776] Carl Christian Bendtsen, født Jægersborg 27/1 1745; Fader: Peder Bendtsen, kgl. Jæger; Moder: Bodil Rasmusdatter; Student Frederiksborg 1764; Cand. theol. 15/6 1768, h.; ~ 1776 Gunild Dorothea Nyholm af Slaglille-B., født 8/3 1754, død (†) 23/8 1836; uden Børn; [død (†) 31/5 1809; W. 2/66].

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 01-12-03 16:30

Jeg mangler dokumentation, men det ser ud til at Gunild Dorothea Nyholm, født 8/3-1754 kan være en datter af sognepræst i Slaglille-Bjerende, Christoffer Jochumsen Nyholm og Elisabeth Birgitte Johansdatter Schröder.

Jeg har kikket lidt yderligere på anetavle og efterslægt, og det bliver for omfangsrigt at skrive her, men har det interesse, så send mig en mail på:

Ejvind@Varla.dk

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-12-03 16:49

Kan du bruge disse oplysninger fra FS. angående Gunild Dorothea Nyholm?
Senta
IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

GUNILD DOROTHEA NYHOLM
Female

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: 08 MAR 1754 Slaglille, Soro, Denmark

Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: CHRISTOPHER JOCHUMSEN NYHOLM Family
Mother: ELISABETH BIRGITTE JOHANSDATTER SCHRODER

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Form submitted by a member of the LDS Church. The form lists the submitter's name and address and may include source information. The address may be outdated. Details vary. To find the form, you must know the batch and sheet number.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
Batch Number: 7708327
Sheet: 71
Source Call No.: 1059090 Type: Film

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 28 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 01-12-03 17:05

Tak for hjælpen
Det var lige det jeg søgte efter, så nu kan jeg da lave en mere omfattende opgørelse over Nyholm-familiens aner og efterslægt.
Hvis der haves interesse, så send mig en mail på min førnævnte mailadresse.

Hilsen fra
Varla

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-12-03 17:08

Der er flere oplysninger at hente på FS.
Senta

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 01-12-03 20:36

Tak for svaret Varla.