/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Tush til at tegne på krop?
Fra : Patriar
Vist : 756 gange
20 point
Dato : 30-11-03 23:24

Er der nogen der ved om man kan få en tush eller noget andet der kan males på kroppen uden at det er giftigt osv.???

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 30 point
Dato : 30-11-03 23:43

Man kan i enhver kontorforsyning købe vandtush, Man bruger dem på whiteboard tavler.
Men hvordan de er at vaske af på kroppen, ved jeg ikke. På fingerne er det ikke så slem.
Skal man stole på deklarationen, indeholder de ikke gift. De må også anvendes af børn.
MVH
JMS

Godkendelse af svar
Fra : Patriar

Dato : 01-12-03 00:04

Tak for svaret jmsgruppen.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 01-12-03 00:07

Var så lidt Patriar, og selv tak.
God fornøjelse med male oplevelsen..

JMS

NB. Jeg har fjernet fluebenet i bunden, så jeg ser ikke hvis du har flere indlæg

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 01-12-03 00:10

hmm.. er du nu helt sikker på det

Frida

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 01-12-03 01:55

Mjaeh Frida.. nu er netop whiteboard markers IKKE vandbaserede.. såeh...

Næh, det man skal er at se efter at produktet overholder ASTM D-4236.

Det betyder at det er uden gift også ved indtagelse, samt overholder en række regler m.h.t. grænseværdier..

---
In the fall of 1992, the Consumer Product Safety Commission (CPSC) came up with their final statement on labeling requirements. The ASTM D-4236 standard was modified as follows:

A substance is a hazard if it is a known or probable human carcinogen, and has a cancer risk of one in one million or more, or is a known or probable neurotoxic or reproductive or developmental toxicant, and if exposure is above a certain defined level (Allowable Daily Intake).

This modification takes into account such things as:
-Chronic health effects in adults and children
-Which chemicals have the potential to cause adverse health effects such as cancer and reproductive maladies
-How much can be absorbed into the body or bioavailability
-Acceptable daily intake levels
----

Endelig - JOW, som JMS skriver.. Whiteboard Markers (anerkendte mærker) kan anvendes til at "male" på kroppen. De overholder som regel ASTM D-4236 - I hvert fald når det står på forpakningen og pennen. F.eks Staedtler.
Alm. vandbaserede børne tusser er vel egentlig billigere.. Se efter AFTM D-4236

mvh
Jens

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-12-03 14:11

Jeg ville da nok foretrække at bruge et eller andet make-up produkt. Jeg tænker på f. eks eye-linere, som jo kan fås i mange farver.. Så er man da nogenlunde sikker på, at det kan fjernes igen...