/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Diana 50
Fra : slumse
Vist : 5176 gange
155 point
Dato : 30-11-03 22:03

Dav...

Nogen der har noget info omkring dette luftgevær?

Så vil jeg blive glad.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 01-12-03 02:03

Jaeh.. hvad vil du vide...
Tegning:
http://www.chambersgunmakers.co.uk/Diana-Original%20plans/Diana%2050%20plan.htm
Følg link på siden til reservedele..

Den blev lavet fra de tidlige 50'ere til midt i 80'erne.
Mundingshastighed er 650 fod pr sekund i .177 og 500 fps i .22

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 01-12-03 02:05

slumse.
mig bekendt har Diana ikke lavet en model 50. men de har lavet en model 48 og en model 52. Der er tale om meget kraftige geværer!!!
teknisk data.
Model 48/52 caliber .177= 4,5 mm. mundingshastighed = 320 m/sek.
caliber . 22 = 5,5mm. = 230 m/sek.
caliber . 25 = 6,3mm. = 185 m/sek.
total længde er 110cm
løbslængde er 44cm
vægt 4 kg.
prisen på et nyt er nok omkring ca. 5000kr.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 01-12-03 02:13

jensT.
Jeg kan via dit link se at Diana faktisk har lavet en model 50 T01.
så blev man da så meget klogere!!!

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 01-12-03 02:20

Vil ikke give link til dette, da sitet forsøger at downloade et reklamesystem.. men lidt tekst..
model 50 May 24 2002, 5:00 AM

"Original" and "RWS" are simply brand names used by Diana in different markets. Original was used in Britain (where Milbro had rights to the "Diana" name for many years), and RWS has been used in the US for the last 25 years or so.

Both Original and RWS have used the same model numbers as Diana themselves for the most part, so the Original 50 is the same basic gun as the Diana 50, RWS 50, etc. Many other brand names have appeared on Dianas, including the 50, as well.

The model 50 is a taploading underlever which shares many parts with the model 35 barrel-cocking rifle. It was made from the early 1950's to the about 1978, when it was succeeded by the model 50 T01, which had a longer cocking lever and major revisions to the trigger and safety (the latter shared with the model 45 barrel-cocker). This was replaced by the models 48/52 sidelever guns in the mid 80's.

There are many variations of stocks, sights, and other details on the model 50. Your gun probably has a date stamp on the left rear receiver telling when it was manufactured. We could perhaps shed more light here if we knew that date and some other details of the rifle.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 01-12-03 02:44

ser man deeeeet!!!!

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 01-12-03 02:55

jensT.
hvis dette er Dianas hjemmeside hvor fanden mon så de har gemt model 50????http://www.dianawerk.de/english/index.html

er den model 50 mon til det amerikanske marked???mystisk!!!

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 01-12-03 09:41

Det er et udgået produkt.. derfor ikke mere på deres sider...
Her er linket til det forum hvor bl.a. 50 diskuteres.. det er der der kommer en dum reklame popup, så sig nej til at køre activeX eller lad være at følge linket hvis du ikke ved hvordan man stopper den popup.
http://www.network54.com/Hide/Forum/184474?it=0

Accepteret svar
Fra : PeptoBizmo

Modtaget 155 point
Dato : 14-12-03 17:45

Jeg vil give dem Jens T ret i de tal han oplyser. Det er osse de specifikikationer jeg kan finde på geværet. Og hvis du føler at du har fået svar på dit spørgsmål, så venligst afslut det.

Godkendelse af svar
Fra : slumse

Dato : 14-12-03 18:02

Tak for svaret PeptoBizmo.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 14-12-03 18:31

klodsmajor