/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Keybord / dansk kbdda.kbd
Fra : evaldo
Vist : 488 gange
50 point
Dato : 30-11-03 19:48

Sidder i udlandet med US pC og CD.
Mangler fil kbdda.kbd til at benytte
dansk tastatur. Hvor finder jeg den.
Korer windos98
mvh
LARS
LARSEVALD@hotmail.com

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-03 19:52

Start -> Settings -> Control Panel -> Keyboard -> Language -> Add og vælg DA

Reboot

Voila...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 30-11-03 19:54

Er du sikker. Kan ikke finde den i win 2000. Men kan prøve med 98, hvis det er nødvendig.
Har lige skrevet et tip ang. sprog her, kan denne fremgangsmåde anvendes på en US pc:

Mange har behov for, at arbejde på forskellige sprog på PCèn. Eksempelvis russisk. Hvis der er behov, gør følgende:
1. Gå i kontrolpanel, gå i international, sæt flueben i ønskede tegnsæt. (husk din windows CD i drevet)
2. Gå i kontrolpanel, gå i tastatur, klik på tilføj, og tilføj eks. her engelsk, rusisk eller andet efter ønske. Husk flueben: aktiver indikator på procceslinie.
3. sig OK, og luk.
4. Nu er der en lille ikon på bundlinien, hvor der kan vælges mellem sprogene, eks. dansk, engelsk og evt. rusisk. Klik denne op og vælg efter behov.
5. Nu har du flere sprog at vælge imellem, også ordbøgerne i eks. word.
Held og lykke....

Tip slut..
Hvis ikke leder jeg gerne på en 98 CD..
MVH
JMS

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-03 19:56

Se her for sprog opdateringer : http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : evaldo

Dato : 30-11-03 19:57

Ja, har oprettet dansk, men den skal bruge installations cd\en.
min er engelsk og har derfor ikke kbdda.kbd filen liggende,
og kan ikke finde et sted hvor den skal downloades fra

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 30-11-03 19:59

Jeg kan maile en kopi, hvis den er på 98
Men skal lige finde den først OK...
JMS

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 30-11-03 20:05

Sorry, kan jeg selvfølgelig ikke. Kører 2000 på alle maskiner,
og de ligger selvfølgelig pakket på cdèn
Beklager

JMS

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-03 20:12
Kommentar
Fra : evaldo

Dato : 30-11-03 20:22

Jamen, jeg korer dansk, men mangler lige netop kbdda.kbd,
for at mit tastatur virker...Og lige netop den fil findes ikke
fordi det er us CD. Og det er win98, so jeg kan jo ikke rigtig
downloade fra deres portal.
Men hvis en har den, so meget gerne sende den til larsevald@hotmail.com

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-03 20:33

Altså, se nu her : http://www.easydesksoftware.com/keyboard.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : evaldo

Dato : 30-11-03 20:50

ja, men kan da godt ondre i registriet, men nor jeg stadig mangler
kbdda.kbd og jeg burde da kunne finde en win98 cd po nettet ik

Kommentar
Fra : evaldo

Dato : 30-11-03 21:04

Jeg kan stadig ikke finde den lille fil selvom jeg gor id po alle
mulige forskellige download sider...

Eller osse kigger jeg forkert.

er der ikke adgagn til
en win98 cdrom somewhere

Kommentar
Fra : KajKagearm

Dato : 30-11-03 21:46
Kommentar
Fra : evaldo

Dato : 30-11-03 22:12

har provet dette, men so skal jeg jo ned at volge samtidlige forskelligeher
po mit tastatur...jeg har da tidligere derhjemme dk, se og norge da bare downloadet
det pogoldende lands .kbd fil og ind under settings og so var den prut ude af verden
Janko har lavet program, hvor jeg ikke for de pogoldende filer med //ok, men ski
da indviklet nor jeg korer med dansk opsotning udover tastaturet.

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 30-11-03 22:12

Hej Evaldo !

Jeg hae lige gennemsøgt hele min WIN '98 SE CD-Rom uden resultat.
Den fil, du omtaler, findes simpelthen ikke på skiven.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 30-11-03 22:28

Hej Evaldo

Prøvede onkel google http://www.google.dk/search?q=kbdda.kbd&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta= og der var flere bla. skulle ligge i cab 45 file se også http://www.easydesksoftware.com/keyboard.htm
håber dette hjælper dig på vej.

frostys say have a nice day

Accepteret svar
Fra : KajKagearm

Modtaget 50 point
Dato : 01-12-03 17:17

Har lige sendt dig filen på mail.

Godkendelse af svar
Fra : evaldo

Dato : 03-12-03 02:53

Tak for svaret KajKagearm.