/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Nokia 3310???
Fra : annefj
Vist : 397 gange
200 point
Dato : 30-11-03 18:26

Jeg har en Nokia 3310. Jeg kan ikke sende SMS. Det virker ikke, når jeg f.eks. trykker to gange på 4 for at taste et H. så skrives der li. vil jeg taste et O, skriver den MON. Jeg kan ikke finde nogen steder, hvor jeg kan gøre noget. Heller ikke i manualen.

Kommentar
Fra : RasesII

Dato : 30-11-03 18:33

du kan på den nederste højre knap vælge mellem hvilke ordbøger du vil benytte. Den der er slået til, lyder til at være automatisk ordbog. I stedet for at skrive 4 4 for h så kan "hej" staves "4 3 5".

Hvis du vil have normal trykfunktion med 4 4 for h så skal du med # i højre nederste hjørne fjerne = foran abc i displayets øverste venstre hjørne.

Hilsen
Lars

Kommentar
Fra : peterjg

Dato : 30-11-03 19:15

Jeg er enig med RasesII. For at slå ordbog fra, skal der trykkes 2 gange på #, hurtig efter hinanden, så skule den være iorden igen.

Hilsen Peterjg

Kommentar
Fra : annefj

Dato : 30-11-03 19:25

Tak skal du ha', men hvor skal jeg være, når jeg trykker på #. Beskeder? Menu?
Anne

Kommentar
Fra : RasesII

Dato : 30-11-03 19:29

nej, da skal du være inde i den besked du vil skrive.

Kommentar
Fra : annefj

Dato : 30-11-03 19:31

Tak Peterjg. 2 x # virker. Men så snart jeg har slukket og tænder igen, er det det samme igen. Skal jeg virkelig taste 2 x ## hver gang?
Anne

Kommentar
Fra : RasesII

Dato : 30-11-03 19:31

altså: menu, Beskeder, Tekstbesked, opret besked, # # og nu kan du skrive som du plejer.

Kommentar
Fra : RasesII

Dato : 30-11-03 19:32

ja, hver gang. Desværre. Det er fordi de fleste benytter ordbogen som den starter med.

Kommentar
Fra : annefj

Dato : 30-11-03 19:38

Tusinde tak for hjælpen. Anne

Kommentar
Fra : RasesII

Dato : 30-11-03 19:41

Velbekommen

Kommentar
Fra : peterjg

Dato : 30-11-03 19:52

Du kan gå ind i ´skriv besked´ , tryk `valg` gå ned til `ordbog` og tryk på ordbog fra. Det skal kun gøres denne ene gang.

Hilsen Peterjg

Kommentar
Fra : annefj

Dato : 02-12-03 09:01

Hej igen. Jeg går ind i beskeder, trykker vælg, meeeeeen , trykker "pil ned" der er altså ingen steder, der står ORDBOG. Der står heller ingen steder i manualen om ordbog.

Kommentar
Fra : buko

Dato : 02-12-03 20:03

tag dig sammen den er en fucking gamle fon og sA kan du ik en gang find ud af ordbogen

Kommentar
Fra : peterjg

Dato : 02-12-03 20:26

Du skal gå ind i beskeder, og ind i ´skriv besked´ , tryk `valg` gå ned til `ordbog` og tryk på ordbog fra. Det skal kunne lade sig gøres på denne måde.

Hilsen Peterjg

Kommentar
Fra : annefj

Dato : 02-12-03 21:06

Jeg har lige set på en mobil mangen til min og der er altså forskel. Ordbog kan ikke slåes fra. Jeg lever med det, husker at taste ##, såkan jeg klare mig. Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : peterjg

Dato : 02-12-03 21:52

Ok annefj ! Det kan jeg ikke forstå, for det kan man på min 3310. Men det er der jo ikke noget at gøre ved.
Så skal du bare huske at lukke dit spørgsmål.

Hilsen Peterjg