/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Vittigheder / Spørgsmål
10  Tilde38 720
ER EN PC HAN ELLER HUN ??
Fra : jmsgruppen
Vist : 406 gange
1 point
Dato : 30-11-03 13:17

Jeg tror der er delte meninger..*GGGG*
Fransklæreren forklarede sine studenter, at på fransk er alle navneord enten hunkøn eller hankøn; "la maison, le crayon ect."
"Hvad køn er så en computer?" Spurgte en student.
I stedet for at give svaret delte læreren studenterne i to grupper med mændene i den ene og kvinderne i den anden. Grupperne skulle nu beslutte sig for, hvilket køn de mente, en computer burde være og give fire grunde for deres valg.

Mændenes gruppe mente, at en computer bestemt måtte være hunkøn (la computer) fordi:
1) Kun deres konstruktør fatter deres interne logik.
2) Det medfødte sprog, de bruger til at kommunikere indbyrdes, er komplet uforståeligt for andre.
3) Selv den mindste fejl lagres i langtidshukommelsen for eventuel senere gennemgang.
4) Så snart man har udvalgt en, kan man spendere halvdelen af sin løn på tilbehør.

Kvindernes gruppe var derimod overbevist om, at det måtte være hankøn(le computer) og gav følgende grunde:
1) De skal være tændte før man kan få dem til nogetsomhelst.
2) De har tonsvis af data, men evner ikke at tænke selvstændigt.
3) Det hedder sig, at de skal hjælpe dig med dine problemer, men halvdelen af tiden er de problemet.
4) Så snart man har udvalgt en, finder man ud af, at man kunne have fået en bedre model, hvis man bare havde ventet lidt.

....ja sådan er der jo så meget...

Kommentar
Fra : RasesII

Dato : 30-11-03 13:29

*lol*

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 30-11-03 14:14

Hmm.... der er gået koks i fader vor*GG*

Fader vor, du som er i datamaten

Fader vor, du som er i datamaten.
Helliget vorde dit operativ system,
komme dit flerbrugersystem,
ske din vilje på skærmen,
således også i printeren.
Led os ikke ind i systemfejl,
men fri os fra de lange svartider.
Giv os i dag vor daglige udskrift,
og tilgiv os vore tastefejl,
selvom vi aldrig tilgiver nogen for programfejl.
Thi dit er systemet,
og magten over personalet,
i evigheden.
- ENTER -

Frida

Accepteret svar
Fra : fridaflip

Modtaget 11 point
Dato : 30-11-03 14:25

HA - ja mænd er sgu dumme:GG*

OPDATERING !!!

Kære brevkasse.

Sidste år opgraderede jeg fra Kæreste 7.0 til Kone 1.0 og bemærkede,
at det nye program straks begyndte at lægge op til børn og det tog en masse tid og brugte en masse ressourcer.
Dette fænomen stod der ikke noget om i produktomtalen af softwaren.
Oven i købet så installerer Kone 1.0 sig selv i alle andre programmer og dukker op,
når jeg starter computeren op og det overvager alle mine aktiviteter.
Programmer såsom Pokeraften 10.3, Drukfester 2.5 og Søndagsfodbold 5.0 virker ikke mere og får systemet til at gå ned, når jeg vælger dem.
Det er umuligt for mig at holde Kone 1.0 i baggrunden, mens jeg forsøger at bruge nogle af mine yndlingsprogrammer.
Jeg overvejer at gå tilbage til Kæreste 7.0, men jeg kan ikke engang afinstallere Kone 1.0.
Kan i hjælpe mig?
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-11-03 14:37

Frida: -skift computer!

Nåmen, hvorfor i alverden skulle PC-dyr ikke findes i to køn ligesom alle andre dyr? Min sidste er en dygtig dame, der godt kan få nykker, -indimellem er hun uudholdelig, men lige nu er vi bedsteveninder

Men jeg har da haft en firkantet "klog" han-PC, der nægtede at forstå, hvis jeg lavede den mindste stavefejl. Han røg ud! Og derefter en umådelig lunefuld matrone -PC, hvis humørsvingninger, jeg simpelthen ikke kunne leve med i længden. Så jeg slettede hvad der slettes kunne, og forærede hende til naboen (der var en enlig PC-løs mand).

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 30-11-03 14:48

Ja jeg ved ikke hvilket køn computeren tilhører, men jeg ved, at nogle incl. mig selv finder det satans besværligt til tider....

Canon problemer
En dame ringede på support telefonen til Canon med et problem omkring hendes printer.
Manden på supporten spurgte om hun kørte Windows?
- Nej, min computer står ved siden af døren, svarede damen, - men du har da en pointe.
Mannen ved siden af mig sidder under vinduet, og hans printer virker fint.

Frida.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-03 15:20

Har I problemer? Så kan I da bare Downloade Internettet her : http://www.w3schools.com/downloadwww.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 30-11-03 15:53

Måske værd at tænke over??

Et 12 trins genoptræningsprogram for internetmisbrugere.

1. Jeg vil drikke en kop kaffe om morgenen og læse min avis
som jeg plejede, for jeg fik internet.

2. Jeg vil spise morgenmad med en kniv og gaffel og ikke
med den ene hånd på tastaturet.

3. Jeg vil klæde mig på inden klokken er over middag.

4. Jeg gore et forsog på at gore rent i huset, vaske toj
og planlægge aftensmaden inden jeg overhovedet tænker på
internettet.

5. Jeg vil sætte mig ned og skrive et brev til de få
uheldige venner og familie der ikke er på nettet.

6. Jeg vil ringe til nogen som jeg ikke kan kontakte via
nettet.

7. Jeg vil læse en bog hvis jeg kan huske hvordan.

8. Jeg vil lytte til folk omkring mig og deres behov og
holde op med at bede dem om at skruet ned for fjernsynet
så jeg kan hore musikken på nettet.

9. Jeg vil ikke lade mig friste til at tjekke om jeg har
fået mail mens der er reklamer i fjernsynet.

10. Jeg vil forsoge at komme ud af huset mindst en gang om
ugen, uanset om det er nodvendigt eller ej.

11. Jeg vil huske på, at min bank ikke er tilgivende
hvis jeg glemmer at balancere mine konti fordi jeg har for
travlt på nettet.

12. Sidst men ikke mindst, så vil jeg huske på at jeg skal
gå i seng på et tidspunkt og at nettet også vil
være der i morgen!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-03 16:08

flidaflip -> Tænke over? Sådan er det bare

Det ved du. Det ved jeg; så nu er vi 10.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-03 16:09

flidaflip ??? frida for pokker

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : jmsgruppen

Dato : 30-11-03 18:42

Tak for svaret fridaflip.
Kan godt lide den med opgradering af kæresten *GGGG*
Nu skal du jo ikke bare smide rundt omkring dig med alle de point du her får......... VEL???

JMS

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 30-11-03 18:46

Øhh nej og tak for den 1 - din fedterøv*GG*

Frida

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-11-03 18:52

En computer er en mand:
Dum som en dør.
Langsom starter.
Kan ikke tænke selv.
Kan heller ikke vaske op.
Man skal lære den de mest basale regnestykker.
Citat slut
Emesen.
PS. I næste spørgsmål vil jeg nok ikke konsultere min kone.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 30-11-03 18:57

emesen
Nope, jeg ville også gå stille med dørene..

JMS