/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Danske bogstave i Win 2K
Fra : bimbobo2
Vist : 577 gange
50 point
Dato : 30-11-03 11:09

Hej,
en gang i mellem så sker der, at alle danske bogstav som Æ ø å bliver ændret til nogle mærkelige tegn i windows.
F. eks. dokumentet "ansøgninger" bliver til "ans<gninger eller lignende mærkelige tegn.
Er der nogen der ved, hvordan det kan undgås???
MVH

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 30-11-03 11:16

Prøv at gå i kontrolpanel, sig international, og se hvordan hele opsætningen er.
Måske er der her en anden anmærkning end dansk. Hvis dette ikke hjælper, spørg lige igen.
MVH
JMS

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 30-11-03 12:03

Tak for svaret...
dansk er markeret som standard sprog, det var det første jeg tjekkede.
Har du andre forslag?
På forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 60 point
Dato : 30-11-03 12:19

Gå i kontrolpanel, klik på tastetur, klik på landestandarder:
er der flere lande opført her???
Det kan der godt være. Her på kontoret skriver vi på dansk, engelsk og rusisk.
Vi har så sat flueben i: vis ikon på bundlinine...
Og kan så her skifte mellem sprog og ordbøger.
Vær også opmærksom hvilke sprog du anvender eks i word. Klik på funktioner, angiv sprog....
Hvis word eks. selv vælger sprog, kan det være den tror du skriver på eks. engelsk, og der findes Æ Ø Å som bekendt jo ikke..
Jeg hører gerne nærmere...
MVH
JMS

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 05-12-03 20:52

Jeg ønsker ikke mere at abonnere på dette spørgsmål.
Som spørger, bør du nøje følge dialogen, eller acceptere et af svarene.
Du kan acceptere et svar, ved at klikke på accepter svar i højre side.
Under alle omstændigheder, er dine point tabt. Alle her, giver svar
uden anden erkendtlighed end point. Så gør alle den tjeneste, at fortsætte dialogen,
eller accepter et af svarene. Få lukket / afsluttet dit spørgsmål.
Med venlig hilsen
JMS

NB: jeg læser således ikke flere kommentarer her. Men får ryddet op i mit arkiv.

Godkendelse af svar
Fra : bimbobo2

Dato : 05-12-03 22:24

Tak for svaret jmsgruppen.