/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
flamme ud af udstødningen!
Fra : morten_dahl
Vist : 1503 gange
20 point
Dato : 29-11-03 23:42

jeg kunne godt tænke mig at få lavet det sådan på min scooter at jeg kunne trykke på en knap og der kommer en flamme ud af min udstødning. hvordan kan jeg lave det?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-11-03 00:15

Du kan jo spørge webgun

Iflg hans profil kan han sgu nogle ting. Men pas på med de råd du får.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 30-11-03 00:22

det har ham også gjort!!
hvad fanden ans....endnu en tom profil...
hvad var det nu med de tomme tønder!!!

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 05-12-03 19:12

Ehhh Morthen Dahl, syntes du selv det lyder som 1 smart projekt ?! at få en flamme ud af udstødningsrøret på din scooter ?! Hvad tror du cylinder og forbrændingskammeret siger til det ?!

Kommentar
Fra : morten_dahl

Dato : 06-12-03 13:33

ka cylinderen ta skade af det?

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 06-12-03 14:33

Jeg forstår ikke engang du tænker på projektet????!!! det er jo fuldstændigt logik det ikke kan lade sig gøre... benzin og ild er ikke den smarteste kombination !

Kommentar
Fra : Dyne

Dato : 06-12-03 18:54

Davs.
Jeg ved ikke lige hvordan (sådan helt præcist), men der er et engelsk firma af en art, som har lavet et system til biler, men det er jo nok lidt overdimensionert til en scooter/knallert.
Et system jeg har haft meget sjov udaf på markræsere (ja, det er biler, men måske det duer på en scooter også...), er at tage sprinklersystemet af dyserne til ruden, og istedet bore et lille hul i manifolden, tage noget bremserør af kobber, med møtrik m. udvendig gevind, og så skrue det i hullet.
Gummeislangerne som gik op til de oprindelige dyser, hiver du af, og presser ned over kobberrøret, og sætter dem fast med en strips.
Når du så aktivere sprinkersystemet giver det den herligste hvide røg (især hvis den vædske du har i er en blanding af brugt motorolie, dieselolie, og kølervædske!!!) - jeg har dog som sagt ingen idé om en scooters udstødning er varm nok til det... (og så er det heller ikke sikkert at du skal køre med det i den alm. trafik...:)
- måske kan du så bare hælde benzin i systemet, men så er det nok en klog idé at have en tilbageløbsventil på, som så forhindrer en flamme i at nå op til beholderen.
Inden du hælder den tykke olieblanding i beholderen, skal du tænke på at motoren som skal trække det, er til 12Volt, og nogle scottere vist kun er 6Volt (eller er det kun de gamle knallerter som er 6volt???), skal du enten skifte motoren, eller blande olien meget tyndt med dieselolien...
HUSK - det her råd har du ikke fra mig, hvis naturens beskyttelse eller andet kommer efter dig...
Mvh Dyne

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 06-12-03 19:27

Okaj Morthen Dahl, hvis du vil ofre 19.000 Kr. kan jeg godt guide dig igennem...

Jeres lille sprintler måde for jeg ikke til at hænge sammen, da udstødningen sidder jo festet til udstødningskanalen på cylindren, så den såkaldte "sprintlervæskerøg" skulle gå gennem cylindren, hvordan tror i lige det vil gå ?!

Glem nu dette projekt det er fuldstændigt urelaistisk !

Jeg er auto mekaniker og fly mekaniker ! jeg ved det !

Kommentar
Fra : Dyne

Dato : 06-12-03 19:37

Hej igen
Tanken er ikke at cylindren skal brænde skidtet af - det er der jo ikke noget som kan holde til. Det som jeg havde for tanke, var at manifolden (hedder det i grunden ikke forrør på en knallert?) jo på en bil er varm nok til at sprinklervædesken/olieblandingen fordamper, og dermed laver den fine røg - lidt noget svineri, men...
- jeg nævner også at jeg ikke er sikker på at det duer på en knallert, da varmen ikke er så kraftig...
Mvh Dyne

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 06-12-03 20:14

jo der er ikke udstødningsmanifold på en knallert/scooter udstødningsrøret er 1 som sidder direkte på udstødningskanalen...

Men det kan jo ikke lade sig gøre da udstødningsrøret sidder direkte på cylindrens udstødninsport ! derfor skulle det løbe igennem cylindrens skyllekanlan og ville selvfølgelig smadre hele cylindren !! det ´ville heller aldrig lade sig gøre på min scooter, hvis jeg var jer ville jeg droppe emnet når der er tale om 1 scooter...
Vh
Thomas

Kommentar
Fra : Dyne

Dato : 06-12-03 20:56

Ok - så må jeg jo undskylde... - kender ikke så meget til de små apparater...sorry.
Mvh Dyne

Kommentar
Fra : RasmusDS

Dato : 24-03-04 09:57

ADVARSEL: Kan eksplodere - fralægger mig ethvert ansvar (hvis jeg gjorde det, ville jeg ikke bringe opskriften her, men det er helt op til dig)

Det skulle kunne lade sig gøre ved at montere en ekstra tændspole på knallerten. Herefter bores et hul i udstødningen nogle cm før afgangen (prøv med en gammel udsødning i første omgang), hvori monteres et tændrør. Forbind tændspolen til batteriet via en afbryder placeret et valgfrit sted - husk stel.

Herefter skulle tændrøret gerne antænde den uforbrændte benzin, der måtte komme i udstødningen.
Hvis ikke flammerne er store nok, kan du prøve at montere en lidt større dyse, uden at øge lufttilførslen - selvom det godtnok bruger mere benzin, og tager en del af optrækket...

Husk: Pas nu på for helvede...

Kommentar
Fra : RasmusDS

Dato : 24-03-04 09:57

ADVARSEL: Kan eksplodere - fralægger mig ethvert ansvar (hvis jeg gjorde det, ville jeg ikke bringe opskriften her, men det er helt op til dig)

Det skulle kunne lade sig gøre ved at montere en ekstra tændspole på knallerten. Herefter bores et hul i udstødningen nogle cm før afgangen (prøv med en gammel udsødning i første omgang), hvori monteres et tændrør. Forbind tændspolen til batteriet via en afbryder placeret et valgfrit sted - husk stel.

Herefter skulle tændrøret gerne antænde den uforbrændte benzin, der måtte komme i udstødningen.
Hvis ikke flammerne er store nok, kan du prøve at montere en lidt større dyse, uden at øge lufttilførslen - selvom det godtnok bruger mere benzin, og tager en del af optrækket...

Husk: Pas nu på for helvede...

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 24-03-04 11:39

VIL UNDER INGEN OMSTÆNDIGHEDER GØRE DET!!

DU LEGER MED DØDEN...

Kommentar
Fra : RasmusDS

Dato : 26-03-04 12:41

Der vil jeg godt selv give kandu4thomas ret - jeg ved heller ikke selv hvorfor jeg overhovedet skrev det indlæg...

Lad være...