/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Erfaringer med Audi A6
Fra : martinussen
Vist : 515 gange
100 point
Dato : 29-11-03 22:34

Hej

Vi har kig på en Audi A6 2,5 TDI, 4 dørs, 140 heste, 95'.

Hvor mange kilometer kan de holde til? Hvor langt har andre prøvet at kører i dem?

Hvad vil en ny motor eller en brugt til den koste?

Erfaringer, gode / dårlige?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-11-03 22:35

Nu igen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-11-03 22:50

Spørg dog hos en Audiforhandler. Det er jo ikke den billigste bil, som du vil købe. Et telefonkald til forhandleren kan måske spare dig for penge.

mvh ans

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 29-11-03 22:56

ans - Jeg ved ikke med audi, men generalt skal man forhøre sig ved private personer, fordi forhandlere normale pynter lidt på sandheden.. HVem ville ikke det hvis man kunne sælge en varer?

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 29-11-03 23:12

martinussen.
der er nogle som bruger disse A6 TDI biler som taxi. så det kan næppe være den ringeste bil, med hensyn til holdbarhed osv...men at du spørger om hvad en ny motor koster,, !!???? ..undskyld..men er du paranoid???når bilen ikke er ældre end årg.95 fejler motoren næppe noget nævneværdigt!!!!hvis du er så kritisk over for brugte biler hvorfor køber du så ikke en ny????

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 29-11-03 23:29

Hej webgun..

Jeg tænker mere fordi bilen har kørt lidt mere end 400.000 km.. Det er jo rimeligt mange kilometer.. JEg ved nemlig ikke hvor meget sådan en fætter kan køber, derfor spørger jeg..

Måske fordi en ny koster 570.000 kroner..!!!

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 29-11-03 23:50

martinussen.
det med de 400.000km burde du nok have nævnt fra starten.
prøv evt denne side...så kan det nok ikke gå helt galt http://www.fdm.dk/public/altombilen/handel/tjekliste.asp

400.000 km skulle ikke være meget for de gode DTI motorer. men det kommer self. an på om det er Arnold Peter Møller eller Jan Magnussen som har kørt bilen!!

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 29-11-03 23:57

argh.. undskyld webgun.. troede egentligt jeg fik det skrevet.. Men ja, den har jo gået rigtigt langt.. Men anyway.. Det var bare om nogle der har kørt mere/har erfaringer med hvor langt sådan en kan køre..

Jeg ved ikke hvem der har købt den..

Men selvfølgelig slæber vi en "mekaniker" med ned og ser på svinet.. Bare lige om nogle kender til rygtet om motoren i A6..

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 30-11-03 00:03

martinussen.
sørg for at der bliver lavet en frisk FDM attest på vognen.få helst flere mekanikere til at se bilen igennem..udover fdm.på den måde er du nogenlunde sikker på at du får en uvildig vudering..stol aldrig på førstemand!!!!der er jo tale om en halvdyr bil!!!