/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Beatles
Fra : dannitheking
Vist : 366 gange
80 point
Dato : 29-11-03 21:28

Hej
Jeg tænk om der er nogle der kan fortælle mig lidt om hvordan the Beatles skrev tekster ud over de røg has, hvordan de fik alle de ideer, og sådan…

På forhånd tak
Danni

Kommentar
Fra : 25

Dato : 29-11-03 21:32

Jeg tror du kan finde det på nettet, ellers ved jeg at der findes noget om det på biblioteket. Både musik og noder o.s.v.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 29-11-03 21:33

Ja..de røg vist nok en masse fede.has..(hash)når de var blevet godt basked..tror jeg at de skrev en masse ting ned på papir..for dagen efter kunne de nok ikke huske en skid..

Kommentar
Fra : 25

Dato : 29-11-03 21:34

NB for det meste var det John Lennon og Poul Macardney der skrev sammen.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 29-11-03 21:38

Jg har altid holdt meget af deres musik, og det gør jeg stadig, da mine 3 sønner gik i skole, ja så gjorde jeg rent med Beatles musik. Man bliver i godt humør af musikken.

Muyligvis har de røget nogle fede, men musikken er god.

Det samme er det ogsa med ABBA

Kommentar
Fra : 25

Dato : 29-11-03 21:40

Myyligvis=muligvis
Jg = jeg

Tyrkfejl = trykfejl

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 29-11-03 21:54

25.
røg ABBA også fede???? det viste jeg sku ikke!!
måske er det derfor de valgte ABBA navnet...ja man kan vel ikke blive så basket at man ikke kan stave/huske det!!!

Kommentar
Fra : 25

Dato : 29-11-03 22:01

Jeg aner Sgu ikke om nogle af dem røg fede, og jeg er også bedøvende ligeglad, det er musikken der er god.
WEBGUN:

MEN DU MÅ VÆRE GODT KENDT MED DEN SLAGS SIDEN DU KAN UDTALE DIG OM DET.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 30-11-03 00:36

25.
jeg har fornyligt set i fjerneren at 60% af danskerne havede prøvet at ryge hash!
hvorvidt at jeg har erfaringer på området....jaee jeg vil sige at det er der 60% chanse for!. (chanse..staves det mon sådan)

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 30-11-03 00:56

DU HAR EN DEL SPØRGSMÅL ÅBNE, DET SER IKKE UD TIL AT DU GØR ANDET
END AT STILLE SPRØGMÅL, UDEN AT DU FØLGER DINE INDLÆG.
http://www.kandu.dk/dk/spg/21711
http://www.kandu.dk/dk/spg/22038
http://www.kandu.dk/dk/spg/26979

Ellers tror jeg at 75% af THC brugere er 'skabs-brugere'.
Det kan da godt være at det kun er 60%,
men det kan vel diskuteres over en lille pibe.
God jul fra Natmaden.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 30-11-03 01:19

natmaden.
jeg er enig med dig omkring "skabs-brugerne".
hvis vi skal diskutere..så skal det være om "skabsbrugerne" er skabsrygere pga. janteloven..eller pga. frygten for at blive "busted".
men det kræver at du gider at "svinge bakken". kan du gøre det i et skab, uden at øjnene løber i vand...så gir jeg!!!!!

Kommentar
Fra : 25

Dato : 30-11-03 11:46

Med hensyn til ABBA så var det alle gruppens forbogstaver, og der var nøje tænkt over det.
De behøvede ikke ryge en fed. De havde styr på det!

Men stadigvæk bliver der spillet meget af ABBAS musik.

Jeg tror heller ikke Beatles musik forsvinder!

Kommentar
Fra : dannitheking

Dato : 30-11-03 13:29

okey ville bare vide lidt om hvordan man finder nogle god tekster,
John og paul var bare et godt bud.

Accepteret svar
Fra : lilln

Modtaget 80 point
Dato : 12-02-04 16:40

Måske var grunden til at sangene blev så gode, bl.a. at John Lennon og Paul McCartney vidt forskellige personligheder. McCartney stod for det søde og frem for alt optimistiske, mens Lennon ofte skrev lidt mere poetisk, drømmende, politisk og pessimistisk. Når de to personligheder stødte sammen og gav hinanden gode råd, blev det til sange, som ikke var alt for søde eller alt for politiske, men som havde lidt af hvert.
Paul McCartney gik endda så vidt som at sige at "om hundrede år vil folk lytte til The Beatles, som de nu lytter til Mozart", hvilket måske er lidt af en overdrivelse, men på den anden side - Hvem ved?
De skrev vidst også meget ud fra egne (og bekendes) oplevelser og om deres synspunkter på forskkellige ting.
Måske det hjalp dig lidt??

Kram fra mig... fifi
sofie_talin2@yahoo.dk
www.lokumspadden.webbyen.dk

Godkendelse af svar
Fra : dannitheking

Dato : 12-02-04 22:41

Tak for svaret lilln.