/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Skal dette meldes eller ej.
Fra : ellebye
Vist : 504 gange
100 point
Dato : 29-11-03 21:11

Jeg er komplet ligeglad med point, men jeg syntes lige alle skulle have lejlighed til at udtale sig med hensyn til svaret på dette spørgsmål.

Det minder mig i betænkelig grad af enten aftalt spil eller een og samme person.

Skal det meldes til kandu???

http://www.kandu.dk/dk/spg/27154

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : pertho

Dato : 29-11-03 21:26

Herregud - 50 point....
Og det kunne jo være, at både spørger og svarer er i god tro.
Der ses jo også "fejlsvar" på andre fora som bliver accepteret.
Lad det blive, som det er - det er bare min mening

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 29-11-03 21:27

Hej ellebye

Hvis du gerne vil have flere til at svare på dit spørgsmål, skal du nok kopiere det ind som et citat.
Nogle vil ikke svare på det, da spørgsmålet er lukket, hvorfor spørgeren ovenikøbet får returpoint, hvis vi går ind og køber det.

De venligste hilsener
Franksp

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-11-03 21:27

Jeg synes afgjort, pointfusk skal meldes til Kandu.
Men jeg kan nu ikke få øje på noget bevis for pointfusk i det eksempel,
du linker til.
??????????????????????????????????????

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 29-11-03 21:36

var der tale om pointfusk...så var der nok nogle flere point indblandet!!
ok..det kan self. være at staklen var løbet tør!!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-11-03 21:42

Ellebye

Hallbeck stiller et spørgsmål kl. 1335.
Catbody lægger en kommentar 14.04.
Denne kommentar accepteres siden som rimeligt svar (to stjerner),
selv om svaret efter din mening er forkert.
Det kan godt være, du har ret i det, men at der af den grund er
tale om pointfusk, er umuligt at se.
Så du bliver nok nødt til lige at uddybe din argumentation herfor,
hvis også andre skal kunne fange din logik.

Kommentar
Fra : RocketBoy

Dato : 29-11-03 21:44

Jeg gived dig helt ret det ser sgu lidt mystisk ud!!!!!

Jeg hvil ikke pointere dette for at starte en diskution. Men så vidt jeg hved så er midi og wav, Rent teknisk det samme. eftersom at midi nærmere er en slaks codec )))RENT TEKTNISK((( til at afspille en masse små wav filer.

Det er det fordi at Midi instromenter i realiteten er `soundfonts`. Et soundfont instroment fungere hved at man tar en ganske normal wav-wog-whatever, file. og afspiller den i forskellige hastiheder. ju hurtigere den bliver afspillet ju højere tone. i realiteten er der mange lydfiler i foriksempel en klaver soundfont" der er foriksempel en til de dybe toner, en til de mellemste toner og en til de høje toner. ju flere lydfiler i en sound font ju bedre lydkvalitet. i de riktige avangserede er der flere lyd-filer til ver tangent. således at det lyder korekt hvis man trykker hårdt eller blyd O.S.V.....

Så derfor er midi og wav teknisk set de samme. midi er bare en meget avangseret måde at afspille lyf-filer på....

Nååree jo lyd kan ikke blive mere digitalt en wav. )))det lyder bare analog. Når det er inspillet fra annalog(((.......

Nu håber jeg sgu jeg har ret he he he...... :)

Kommentar
Fra : RocketBoy

Dato : 29-11-03 21:46

Upppsss jeg fik skrevet ""codec"" da jeg skulle have skrevet ""player.......sorry

Kommentar
Fra : RocketBoy

Dato : 29-11-03 21:50

ja dety virker lidt som om, at catbody og Hallbeck er den samme. Catbody`s svar er ))Såvidt jeg hved(( totalt forkert. og er kun posted fore at, Hallbeck kunne give sig selv pointsne, når han havde fået den info han havde brugfor.....

Kommentar
Fra : RocketBoy

Dato : 29-11-03 21:55

Øhmmmm jeg hvil lige rette mig selv ennu en gang ha ha ha

det jeg mente med wav var digitalt er at det bliver lageret digitalt. og skal nærmere betraktes som en digital emulering af analog...... sorry, about that.....

-RocketDude

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-11-03 22:05

RocketBoy, man har ikke mulighed for at give sig selv pointene,
når man stiller et spørgsmål.
Så det er Catbody og ikke Hallbeck, der har fået point her.

Catbody har lagt et svar, som han mente var rigtigt,
og det har Hallbeck så også troet.
Og det er selvfølgelig uheldigt, hvis svaret er forkert.

Men det er, hvad der kan ske. Mere er der ikke at sige til det.

Iøvrigt er Catbody en hæderkronet bruger her på Kandu, så at han skulle
give sig af med pointfusk, ville undre mig meget.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 29-11-03 22:08

mulighed 2. det kan da tænkes at det bare er 2 personer som kender hinanden..den ene er "newbee" og den anden er "rookie". "rookie" har lidt ondt af at "newbee" ingen superpoint har , og vil hjælpe ham/hende lidt..derfor får "newbee" pointene..
ovennævnte er set mange gange her på kandu.dk
måske er de kærester...

"sig det med point" fristes man til at sige!!!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-11-03 22:16

>pertho, svarer kan ikke være i god tro, han ligger trods alt som 4 i denne kategori.

>FrankSP, 5 point kan man vel nok undvære, ellers får man dem da gerne af mig. Og hvis teoretisk, ville begge under alle omstændigheder miste deres point.

>webgun, det er da muligt du har ret, men der er også derfor jeg stiller spørgsmålet, så alle, herunder de 2 implicerede kunne få lejlighed til at svare, og ikke mindst høre andre brugere som er mere erfaren end jeg, og formentlig oplevet værre tilfælde.

>Rellom, svaret er efter ikke blot efter min mening ikke korrekt, ider der ikke findes nogen brænderprogrammer der kan konvertere midi til wav-filer.

>RocketBoy, du ved hvad jeg mener, og opbygningen af en midi-fil er helt anderledes med en wav-fil, de 2 formater kan slet ikke sammenlignes. Det eneste tekniske sammenligning er at der kommer lyd ud af begge fil-typer.

Jeg venter med at lukke da jeg gerne ønsker flere kommentarer, men jeg giver >pertho ret, måske har der ikke været nogen brand, kun røg.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-11-03 22:22

Catbody - pointfusk.........................................umuligt det tror jeg ikke på.
Emesen.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-11-03 22:22

Ellebye

Nu handler det ikke om, hvorvidt Catbody's svar er korrekt
eller ej, men om hvorvidt du har noget at have dine beskyldninger
om pointfusk i.

Selvfølgelig kan Catbody da være i god tro, uanset hvilken
placering han har i kategorien.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 29-11-03 22:23

Hejas ellebye

Hvis du ikke har bedre beviser,så syntes jeg personlig du skulle holde op med at mistænke brugerne herinde for pointfusk.
Catbody er en gammel garvet Kandubruger,som aldrig kunne finde på at snyde,det er jeg 100 % sikker på,og slet ikke for sølle 50 point,den skal du længere ud på landet med,
HVOR ER BEVISERNE ????
Brian

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-11-03 22:31

Ja, og hvor er LOGIKKEN?
Iflg. Ellebye indikerer Catbody¨s placering i kategorien,
at han godt kender det rigtige svar.
Men hvorfor pokker lægger han så et svar, der er forkert??????

Kommentar
Fra : xou

Dato : 29-11-03 22:33

jeg tror at spørgeren troede han fik det rigtige svar,men gjorde det ikke,så derfor bliv det acceteret...???

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 29-11-03 22:34

Beviserne Brian Ja hvor mon de er??
Faktisk troede jeg ikke det var nødvendigt at ha' beviser men jeg har åbentbart taget fejl - øv...

Frida

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 29-11-03 22:38

Hej ellebye
Mener du at jeg skal betale 5 point, for at vide hvad det handler om ?
Næ det vil jeg ikke.!
Mindre forstår jeg , at mange virkelig, ønsker at gøre opmærksom
på at de ikke vil have point.

Da jeg gik i skole fik vi også point, men det blev kaldt karakter.
Om de var gode eller dårlige, er ikke point(en).

Jeg har ikke været til en eksamen, hvor nogen bad om,
ikke at få karakter, tværtom, var de fleste nervøse, for det modsatte.
Nogen ligefrem snød, 'og læste over skulderen'.
Du ser mange af dem i dag, alle steder i samfundet.
De fejer støvet ind under, tæppet, og gerne naboens.
Men en dag kan der ikke være mere. Se under borgmester i ....

Hvis nogen snyder, på kandu, er det vel næppe snyd, men leg.
Hvem snyder de ? Hvis de snyder mig, har jeg ikke opdaget det !

Jeg kender et par lysfiskere.
Hvorfor overdriver en lystfisker om størrelsen på deres fangst ?
Hvor skal man melde det ?

Point kan vel dække over så meget.
Og så var der ham, der vandt cykelløbet(point),
men han var dopet(snyd/pointsnyd).

Nogen laver jo, bevist en del rimelige ens tips om f.eks. katte,
og måske for at sælge dem. Det ligner jo skjult forretning. Må man det ?
Point og stjerner gør mig glad. De måler om mine svar kan bruges.
Dog ikke lige her(og dog). Her er jeg for menings-udvekslingens skyld .
Snyd på kandu er for mig, når nogen stiller et spørgsmål,
får en masse hjælp, og derefter skider på, at der sad en sum mennesker,
og sikkert har gjort hvad de kunne for at hjælpe dem. (gl.ubesvarede spørgsmål)

Mvh.
Natmaden.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 29-11-03 22:42

*GGG* - Rellom, jeg er enig med dig igenigen - jeg sidder osse lige og leder efter logikken, men det ser ikke ud til der er nogen - men er glad for at se at nye brugere, er ligeså krakilske som de gamle brugere - Kandu's fremtid er sikret ...

Catbody har naturligvis ment han svarede rigtigt (det ville ligne ham dårligt at svare forkert med vilje) - Hallback har godtaget det svar - længere er den bare ikke, ellebye

Karina

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 29-11-03 22:49

Betaler stadig ikke !

midi kan godt conveteres til wav.
Ps jeg vil ikke have point for dette svar )
Mvh.
Natmaden

Kommentar
Fra : RocketBoy

Dato : 29-11-03 22:54

Hummm....
>Natmanden. Jeg giver dig fulstendig ret i din difination af karaktere....... men nu er points jo ikke karaktere. Karaktere er en eller anden ting som der er meget specifikke difinationer for..points er bare points. points kan man hvel kalde mange ting. jeg hville slet ikke ture kaste mig ud i en difination af ordet ""Point""

men her er hvad gyldendals røde sagde.....

Hvis man bare lige hurtigt skimmer det igennem hvil man hurtigt skabe sig en ide om hvor mange måder ""point kan difineres"""

Bare lige for at være et riktigt røvhul..... slog jeg karakter op og det hedder altså ""grade"" og ikke point...som jeg nok tænkte; ))))bitch-slapper mig selv(((

Der står rent faktisk ikke noget om point når man slar karakter op....

POINT:
[pint] sb. spids; punkt; prik; (det vigtigste:) hovedsag; sag (fx keep to the point; that's the point det er netop sagen); (i anekdote etc.) pointe; (formål etc.) hensigt; mening (fx there is not much point in doing that); (om person) egenskab (fx he has good points); særkende; side; (i sport og merk.) point; (mar.) (kompas)streg; (mat.) punkt; komma ved decimalbrøk; (gram.) skilletegn; punktum; (typ.) punkt; (geogr.) odde; pynt; (elek.) lampested; (på gevir) ende; tak; (jernb.) se points; (point lace) syet knipling;
   •   [forb. med adj. what]
bad point (også) svaghed;
good point (også) god egenskab; dyd;
singing is not his strong point at synge er ikke hans stærke side;
what's the point? T kan det ikke være lige meget?
[forb. med vb.]
carry (el. gain) one's point sætte sin vilje igennem;
get points vinde;
give points to
   a)   give (mindre trænet sportsmand) points forud; give et forspring;
   b)   være (én) overlegen;
it has its points det har sine fordele (el. gode sider);
you have (got) a point there det har du ret i; det kan der være noget om;
he made his point
   a)   han overbeviste de andre;
   b)   hans synspunkt sejrede;
it is not clear what point is being made det er ikke klart hvad meningen (el. hensigten) er;
we make a point of -ing vi lægger vægt på at; det er os magtpåliggende at;
not to put too fine a point on it for at sige det rent ud;
I do not see your point jeg forstår ikke hvor du vil hen (med det du siger);
stretch a point gøre en undtagelse; ikke tage det så strengt;
walk point (am. mil.) være forspids; gå foran hovedstyrken;
[forb. med præp.]
at all points på alle punkter; i alle henseender;
be at the point of være på nippet til; stå i begreb med;
be at the point of death ligge for døden;
at the point of the sword (, gun) under tvang; under trussel om anvendelse af magt;
it is beside the point det kommer ikke sagen ved; det er irrelevant;
the case in point det tilfælde der er under drøftelse; det foreliggende tilfælde;
Dickens is a case in point D. er et eksempel på dette;
in point of med hensyn til;
in point of fact faktisk;
point of conscience samvittighedssag;
point of honour æressag;
the point of no return se return²;
point of sale
   a)   salgssted;
   b)   kasse;
point of view synspunkt;
off the point = beside the point;
on the point of på nippet til; i begreb med (fx I was on the point of leaving);
be to the point vedkomme sagen; være relevant;
that is not to the point det kommer ikke sagen ved;
let us come to the point lad os komme til sagen;
when it came to the point da det kom til stykket;
frankness to the point of insult en ligefremhed der grænser til uforskammethed;
sensitive to the point of morbidity følsom indtil det sygelige;
up to a point til en vis grad.

POINT:2
[pint] vb. spidse (fx a pencil); sætte spids på; skærpe; sigte (at på); rette (at mod); pege (at, to på); sætte (skille)tegn i; pointere; fremhæve; understrege; markere; (om mur) fuge; (om jagthund) stå; gøre stand; se også pointed;
   •   point the moral uddrage moralen (fx af en historie);
point a rope (mar.) katte en ende;
point out udpege; (fig.) påpege; fremhæve; gøre opmærksom på;
point to
   a)   pege på;
   b)   påpege;
   c)   (fig.) tyde på;
the minute hand pointed to twelve den lille viser stod på tolv;
point up understrege.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 29-11-03 23:03

ellebye.
af alle ovennævnte kommentarer..
må den bedste "newbee" få dine 50 point!!!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-11-03 23:09

>natmaden

Nævn mig blot eet brænderprogram der direkte kan konvertere midi til wav.
Og jeg taler ikke om mellemprogrammer men direkte.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-11-03 23:15

Selvfølgelig bør trådes kopieres over. Så det har jeg gjort her:
___________________________________________________________

Midi til wave af hallback den 29-11-03 13:35

Fra : hallback Send til en ven Dato : 29-11-03 13:35

Spørgsmål : "Midi til wave"

Er der nogen der kan informere om hvordan en midifil konverteres til en wave fil og således kan brændes og afspilles som alm. CD.
Hvilke programmer er freware i så fald og evt. købeprogrammer.

1 Accepteret svar

Fra : catbody Dato : 29-11-03 14:08

De allerfleste brænderprogrammer kam klare det.
Hvilket program medfulgte din brænder??

1 Kommentar

Fra : ellebye Dato : 29-11-03 15:42

Den nemmeste måde du kan gøre det fra, er at downloade et program der hedder winamp.
Det kan downloades helt gratis fra:

www.download.com

og søg efter winamp

mvh
ellebye

1 Kommentar

Fra : ellebye Dato : 29-11-03 17:34

Sorry.
Jeg havde læst det til at være mp3 til wav.

Jeg så lige forkert.

Du kan godt konvertere midi til wav filer, men resultatet bliver rent sagt nogen møj.
Det ligger i selve opbygningen af musikfilerne hvor midi er digitalt musik hvorimod wav er analogt musik.
Selv samme resultat hvis du konverterer wav til midi, hvis du kan forestille dig tale i digital sprog. Du vil aldrig blive glad for resultatet.

Hvis du vil eksperimentere så overspil dine midi-filer til en båndoptager, og det samme optag musikker på din computer fra båndoptageren så får du et rimeligt resultat.

mvh
ellebye

1 Kommentar

Fra : hallback Dato : 29-11-03 19:54

Tak for svaret catbody.

1 Kommentar

Fra : ellebye Dato : 29-11-03 20:29

>hallback

Dette svar bliver gemt idet catbody IKKE har belæg for sine ord. Der findes IKKE nogen brænderprogrammer der kan konvertere midi til WAV, således foranlediget vil det fremgå at I er een og samme person som hvis een af jer ikke berigtiger det, vil blive anmeldt til KANDU og derved begge smidt ud.

ellebye

1 Kommentar

Fra : xou Dato : 29-11-03 22:34

hvis brænder programmet ikke kan kan det her måske ....????
http://www.kandu.dk/dk/spg/11704

Copyright © 2000-2003 kandu.dk. Alle rettigheder forbeholdes.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 29-11-03 23:25

Hmm ! Syntes stadig at begge er en værdimåler.
Taget fra morgenflimmer:
'Denne vin har karkter, jeg giver den 5 af 5 glas(point)'.

Karakter=godt=point;
At pege på noget, er jo også, at fremhæve det.
Karakter pointer også.

Accepteret svar
Fra : Melander

Modtaget 100 point
Dato : 29-11-03 23:28

det lyder sgu mere som om ellebye spiller det svageste led, han har brugt en masse tid på spørgsmålet, og er så (føler han selv) blevet "snydt" for pointene...buuhuuuuuu her tag en kiks og gå så i seng, i morgen er der en ny dag, hvor du kan finde noget andet at klage over, og bare rolig vi skal nok hjælpe dig igennem ellebye.....

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 29-11-03 23:52

>ellebye
Citat
Nævn mig blot eet brænderprogram der direkte kan konvertere midi til wav.
Og jeg taler ikke om mellemprogrammer men direkte.

Det jo hele to spørgsmål i et

Jeg har en lidt ældre udgave af soundforge, det dur' , men jeg er da rimelig
sikker på, at der er andre.
Den (vist nok)danske musikprogramserie E-Jay, kan også.
E-Jay Dance2+ er en af forsidecd'erne på det nye nummer af PC-Planet(købeblad).
Jeg har tilfældigvis også E-Jay hip-hopetellerandet.
Den klare 32 kanaler blandet midi-wav-avi og kan bla. lave en musik-video.
midi og wav kan konveteres direkte til mp3.
Alt dette med forebehold. da jeg ikke har brugt noget af det i laaang tid.
Men jeg ville ikke bræne direkte,
jeg ville først have et mastercopy på hd, og brænde derfra.
Mvh. Natmaden.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-11-03 23:59

>natmaden

Når nu jag har fået svar fra dig angående brænderprogrammet der direkte kan konvertere midi til wav lukker jeg spørgsmålet.

Jeg vil starte med at sige tak for svarene, de var forskellige, helt fair, jeg fik nok en lille over snuden, fair, men hvis I alle kigger efter har jeg ikke anklaget nogen kun mistænkeliggjort. Jeg har på ingen måde prøvet at bevise noget, men stillet, måske et for højt, spørgsmålstegn til brugere som er mere erfarne på dette område, det var blot det, det hele drejede sig om.

ellebye

Godkendelse af svar
Fra : ellebye

Dato : 30-11-03 02:22

Se, nu gav du mig en ide >Melander.

Jeg gav min hund en stribe kiks med alle svarerne på, og ved du hvad, den gik lige hen til dit svar og (undskyld udtrykket) sked på det.

Jeg har selvfølgelig skældt hunden ud, og som en lille kompensation giver jeg dig 50 point mere.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 30-11-03 13:54

Hvad fa'en er der galt. Jeg er lige kommet hjem efter en hård julefrokost og bliver beskyldt for Point-rytteri.
Opdagede for 10 min. siden at jeg fejlagtigt havde fået points på ovennævnte spørgsmål og har straks oprettet et nyt med Points til Point-spiseren http://www.kandu.dk/dk/spg/27212

Ellebye>>> det er lige før jeg anmelder dig for "bad behavior og bad practise", men jeg gider ikke spilde mere tid på det.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 30-11-03 21:21

>catbody.

Jeg er ikke for lille til at komme med en uforbeholden undskyldning til dig.
Jeg er rimelig ny ønsker som sådan at alt går rigtig til, og forespørger andre der er mere erfarne end jeg.

Jeg har fået forskellige tilkendegivelser, og også fået over snuden for det, hviklet er helt fair, samtidig med at næsten alle tilkendegiver at jeg har taget fejl. Det har jeg taget ved lære af.

Så herved giver jeg dig min uforbeholden undskyldning.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 01-12-03 21:06

jeg synes at du ellebye skulle tage dine 50 sølle og ubrugelige point og stikker dem op i røven på din hund, så den ikke går rundt og skider hvor det passer den......

catbody"bad behavior og bad practise" kunne man ikke lave en knap man kunne trykke på hvor der stod det på.....der kunne selvfølgelig også bare stå "ellebye"

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 01-12-03 22:52

>Melander, jeg gav dig altså 100 point, og som du KAN se, har jeg afgivet en uforbeholden undskyldning til catbody, om han vil modtage den kan kun catbody svare. Men hvis du ser svarene igennem er de ikke helt entydige, men jeg accepterer helt og holdent flertallets holdning.

Den med kiksen lagde du selv op til, og ja, min hund er kun 11 uger og besørger desværre stadig også indenfor.

Men til dig:

"Den der tager spøg for spøg,
og alvor kun alvorligt,
har forstået begge dele dårligt".

Peit Hein

mvh
ellebye