/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Midi til wave
Fra : hallback
Vist : 322 gange
50 point
Dato : 29-11-03 13:35

Er der nogen der kan informere om hvordan en midifil konverteres til en wave fil og således kan brændes og afspilles som alm. CD.
Hvilke programmer er freware i så fald og evt. købeprogrammer.

Accepteret svar
Fra : catbody

Modtaget 60 point
Dato : 29-11-03 14:08

De allerfleste brænderprogrammer kam klare det.
Hvilket program medfulgte din brænder??

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-11-03 15:42

Den nemmeste måde du kan gøre det fra, er at downloade et program der hedder winamp.
Det kan downloades helt gratis fra:

www.download.com

og søg efter winamp

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-11-03 17:34

Sorry.
Jeg havde læst det til at være mp3 til wav.

Jeg så lige forkert.

Du kan godt konvertere midi til wav filer, men resultatet bliver rent sagt nogen møj.
Det ligger i selve opbygningen af musikfilerne hvor midi er digitalt musik hvorimod wav er analogt musik.
Selv samme resultat hvis du konverterer wav til midi, hvis du kan forestille dig tale i digital sprog. Du vil aldrig blive glad for resultatet.

Hvis du vil eksperimentere så overspil dine midi-filer til en båndoptager, og det samme optag musikker på din computer fra båndoptageren så får du et rimeligt resultat.

mvh
ellebye

Godkendelse af svar
Fra : hallback

Dato : 29-11-03 19:54

Tak for svaret catbody.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-11-03 20:29

>hallback

Dette svar bliver gemt idet catbody IKKE har belæg for sine ord. Der findes IKKE nogen brænderprogrammer der kan konvertere midi til WAV, således foranlediget vil det fremgå at I er een og samme person som hvis een af jer ikke berigtiger det, vil blive anmeldt til KANDU og derved begge smidt ud.

ellebye

Kommentar
Fra : xou

Dato : 29-11-03 22:34

hvis brænder programmet ikke kan kan det her måske ....????
http://www.kandu.dk/dk/spg/11704

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 30-11-03 13:24

ellebye>>> jeg vil give dig ret i at, jeg absolut IKKE skulle have points her. For det første gav "hallback" ikke svar på hvilket program han/hun havde og for det andet havde jeg læst forkert - havde ogsålæst som mp3 to Audio-CD.

ellebye: prøv lige at gå ind i profilerne for os. Vi kender absolut ikke hinanden, hvilket de fleste af os "gamle" kandu'ere nok også ved.

Jeg opretter lige et spørgsmål med points retur til hallback, selvfølgelig med henvisning til dette spørgsmål.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 30-11-03 13:28

kom lige på andre tanker. Jeg opretter i stedet et spørgsmål med points til "point spiseren" i katerogien Kandu

Kommentar
Fra : hallback

Dato : 30-11-03 17:40

Ja men dog. Jeg er jo vist en novice i dette selskab og kender ikke til alle de fine pointbergninger, men een ting er klart. Jeg er meget glad for jeres svar. Jeg har downloaded Midnightexpresprogrammet og det der ud til at køre,dog kun som øveprogram for senere køb. Ellebyes forslag om selv at optage er nok det mest realistiske og hurtige ( minidisk OK ) Beklager hvis nogen føle sig trådt!