/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
FTP Server
Fra : bok_slash
Vist : 499 gange
20 point
Dato : 03-03-02 12:54

Hey jeg vil gerne have mig en FTP server på min ADSL linje (but how) jeg har en siemens XpressLink (router med firewall)
hvordan gør jeg? jeg har prøvet og prøvet men der sker ikke noget man kan ikke logge på fra en anden computer, jeg har også prøvet med dns2go men jeg kan ikke få det til at køre (PLz help me)

Kommentar
Fra : bok_slash

Dato : 03-03-02 12:56

nåre jo jeg har ADSL fra TDC

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-03-02 12:56

"bok_slash" <bok_slash.news@kandu.dk> wrote in message
news:X%ng8.14309$PE.1105272@news000.worldonline.dk...
> Hey jeg vil gerne have mig en FTP server på min ADSL linje (but how) jeg
> har en siemens XpressLink (router med firewall)
> hvordan gør jeg? jeg har prøvet og prøvet men der sker ikke noget man
> kan ikke logge på fra en anden computer, jeg har også prøvet med dns2go
> men jeg kan ikke få det til at køre (PLz help me)

Start med at kontrolere den firewall og få styr på hvad den tillader af
trafik .. prøv derefter at sætte din ftp op til at køre ( midlertidigt ) på
en port du ved firewallen tillader ind og udgående trafik på .. men humlen
er at du skal have åbnet for trafik på port 20 og også gerne port 21( så kan
folk logge på vis f.eks Internet Explorer ) .. tcp og udp ..

Regards

Kommentar
Fra : boller47

Dato : 03-03-02 14:34

du skal også være sikker på at din router at config. til en åben forbindelse

Kommentar
Fra : bok_slash

Dato : 03-03-02 14:47

Og hvordan gør jeg så lige det (ja jeg er lidt newbi inde for FTP server) :)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-03-02 06:52

On Sun, 03 Mar 2002 11:54:22 GMT, "bok_slash"
<bok_slash.news@kandu.dk> wrote:

>Hey jeg vil gerne have mig en FTP server på min ADSL linje (but how) jeg
>har en siemens XpressLink (router med firewall)
>hvordan gør jeg? jeg har prøvet og prøvet men der sker ikke noget man
>kan ikke logge på fra en anden computer, jeg har også prøvet med dns2go
>men jeg kan ikke få det til at køre (PLz help me)

Husk også at du / de skal connecte til IP adressen som routeren har på
internettet, og ikke den IP som som computeren har på lokalnettet.

Kommentar
Fra : boller47

Dato : 04-03-02 09:30

for at få adgang til den router skal du blot ---kør---den ip adresse du fik sammén med routern

og hvis du ikke kan huske den

kør --- ipconfig

så er der et lille dos program der fortæller dig det den skriver et par og jeg kan ikke lige huske hvilken af dem det er men prøv dig frem
når du så køre den ip adresse din router har kommer der et browser vindue der fortæller dig hvad du skal husk at have dit kunde nummer og password

god fornøjelse
Ps git giver dig en masse problemer lol
og husk at når din router er conf. som en åben forbindelse er din computer lige som en åben bog for en hacker

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-03-02 10:34

Hej. Det første du skal prøve er selvfølgelig om du kan Connecte via dit
LAN.
Brug her serverens lokale IP-adresse.
hvis du har en ss2601 router, så skal du i avanceret konf. / Prædefinerede
NAPT servere
markere med et flueben under FTP, her skal du også skrive serverens lokale
ip- adresse. !
sikkert samme princip med cisco. det gælder om at åbne for port 21
og så skulle du være rullende.
Hygge

"bok_slash" <bok_slash.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:X%ng8.14309$PE.1105272@news000.worldonline.dk...
> Hey jeg vil gerne have mig en FTP server på min ADSL linje (but how) jeg
> har en siemens XpressLink (router med firewall)
> hvordan gør jeg? jeg har prøvet og prøvet men der sker ikke noget man
> kan ikke logge på fra en anden computer, jeg har også prøvet med dns2go
> men jeg kan ikke få det til at køre (PLz help me)
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Accepteret svar
Fra : fuldfart

Modtaget 20 point
Dato : 21-05-02 21:20

Giv ftpserveren den adresse din adsl leverandør har specificeret
Jeg har TDC ProAccess og her skal adresse med standardopsætningen være 192.168.1.2
Der er som standard åbnet for port 21 som skal være åben.

På ydersiden tilgår du bare ip adressen med ftp foran eller med en ftp klient.
...i en browser ftp://xxx.xxx.xxx.xxx eller f.eks ftp://brugernavn@xxx.xxx.xxx.xxx (xxx....osv ...er din udvendige ip adresse)

Mvh
John