/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
musik database
Fra : granslam
Vist : 681 gange
100 point
Dato : 29-11-03 11:45

hej jeg har en 20 gb hd som jeg havde tænkt mig at smide musik ind på.
så er der nogen der kender et godt musik database program der 1: kan lager masse af cdèr og mp3èr.2: som har en nem brugerflade 3: som har søgefunktion til kunstner/titler/tekst evt: andre smarte ting
4:det må selvfølgelig gerne være freeware men ikke et must
5:evt, andre gode forslag
håber nogen kan hjælpe
mvh Granslam

Kommentar
Fra : Boxerpige

Dato : 29-11-03 11:51

Du kan selv oprette en sådan database i Access så kan du selv bestemme hvad man skal søge på og størrelsen.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 29-11-03 11:52

Jeg har en i Microsoft Access 2000. Hvis du vil have den, giver du bare besked.

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 29-11-03 11:58

hvordan bruger jeg access

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-11-03 12:01
Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 110 point
Dato : 29-11-03 12:09

Åben programmet dBpowerAMP Music Converter smid en cd i dit drev og den henter selv titlerne på nummrene fra nettet,og ripper til en mappe efter eget valg,gå ind på codec centralen og hent de codeck du vil rippe til
der er codec i selve programmet,men du kan hente flere(gratis)

http://www.dbpoweramp.com
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-11-03 12:13

ripper til mp3 og andre formater alt efter hvilke codec du henter

Kommentar
Fra : Rene_Lund

Dato : 29-11-03 12:15

REAL ONE PLAYER

realone.com

der ligger en free player som er god til at søge i!

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 29-11-03 12:17

for at kunne benytte en access database skal du have installeret Microsoft Access, som er en del af office-pakken.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-11-03 12:49

Men det skal lige tilføjes, at access ikke lige er til at gå i gang med.
Det kræver som >catbody at du har programmet, men selve arbejdet med access er for en hel nybegynder noget besværligt.

Og ud over de andre muligheder kan du også bruge winamp som helt gratis kan hentes på :

www.download.com

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 29-11-03 13:18

hvilket filformat er det bedste til musik ?
jeg tænker på hvad der fylder mindst og lyder bedst

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-11-03 13:41

mp3 det kan du rippe i cd eller studio kvalitet,fylder en 7'ne del af wav,i cd kvalitet mp3ogg vorbis eller mp3 monkeys codec,kommer an på hvor højt du sætter lyd kvaliteten

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-11-03 13:44

f.eks, du kan have en 7/8 cd'er på en 700 MB disk når du brænder i mp3,men kan kun 1 vis du brænder den i wav

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 29-11-03 13:46

manse9933: så behøver jeg vel ikke hente andre codex dBpowerAMP Music Converter er vel det eneste jeg behøver?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-11-03 13:53

ja,men du kan sagtens hente flere vis du vil, de indstallere sig selv,det er bare at klikke på dem,så finder de selv mappen de skal være i,og så åbner de en webside hvor du kan læse om deres egenskaber.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-11-03 14:01

husk når du åbner programmet og sætter en cd i dit drev,så skal dBpowerAMP Music Converter have adgang til nettet igennem firewallen vis du vil have
album navn og titler på numrene,ellers så skal du sidde og indskrive dem selv fra covret fra cd'en,titlerne indsættes ikke af sig selv,det er der ikke nogen programmer der gør.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-11-03 14:06

du skal åbne programmet cd input, i mappen du har converteren hedder den
dBpowerAMP\CDGrab.exe

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-11-03 14:14

Dawnloader du også denne dBpowerAMP Audio Player,så er der også et program som hedder My music collektion,hvor du kan samle alle dine musik filer så du har overblik over dem og kan afspille dem direkte fra programmet.

Godkendelse af svar
Fra : granslam

Dato : 29-11-03 16:04

tussinde Tak for svaret Manse9933.
nu vil jeg kaste alle mine cd`r ind på disken
mvh Granslam

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-11-03 17:05

selv tak

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-11-03 19:11

Du skal også have et par ordentlige mp3 afspillere denne er der
hundrede vis af skins til så du kan have en ny afspiller hver dag
kan også sættes til at skifte skins auto,man kan dawnloade nye
skins fra selve afspilleren,der er en lille browser hvor man kan se
dem før man dawnloader dem,har en fed lyd,og EQUALIZER og har
mange mulighedder for at lave playlist f.eks. af enkelte mapper
eller alle dine musik mapper på en gang,der er en masse at lege
med,jeg anbefaler denne version,qcd402.exe fordi jeg prøvede
den sidste nye version,men det virker som om at den ikke er helt
færdig,den frøs,så jeg vendte tilbage til ovenstående som jeg har haft det sidste år og venter lidt endnu med at hente den nye version,der er også en masse plukins,som f.eks en hvor du kan hente alverdens radio
stationer og afspille dem i Q player,jeg har sat grænsen ved 300 hundrede stationer for at have en lille smule overblik men man
kan udvige dens mulighedder hele tiden,vis man vil,kan spille shuffle
(blande) eller i en lige rækkefølge,repeat o.s.v o.s.v>
qcd402.exe
http://quinnware.com/version_history.php
Og denne bruger jeg til fest når jeg vil lege DJ,det er to afspiller i en
og man kan skifte fra den ene til den anden,og lave mange forskællige
playelist's fade ud og ind o.s.v,eller lade den gøre det auto,sjovt stykke legetøj,dit eget lille diskotek>

http://pages.infinit.net/tplayer/download.htm

TPlayer V1R10
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-11-03 19:11

Du skal også have et par ordentlige mp3 afspillere denne er der
hundrede vis af skins til så du kan have en ny afspiller hver dag
kan også sættes til at skifte skins auto,man kan dawnloade nye
skins fra selve afspilleren,der er en lille browser hvor man kan se
dem før man dawnloader dem,har en fed lyd,og EQUALIZER og har
mange mulighedder for at lave playlist f.eks. af enkelte mapper
eller alle dine musik mapper på en gang,der er en masse at lege
med,jeg anbefaler denne version,qcd402.exe fordi jeg prøvede
den sidste nye version,men det virker som om at den ikke er helt
færdig,den frøs,så jeg vendte tilbage til ovenstående som jeg har haft det sidste år og venter lidt endnu med at hente den nye version,der er også en masse plukins,som f.eks en hvor du kan hente alverdens radio
stationer og afspille dem i Q player,jeg har sat grænsen ved 300 hundrede stationer for at have en lille smule overblik men man
kan udvige dens mulighedder hele tiden,vis man vil,kan spille shuffle
(blande) eller i en lige rækkefølge,repeat o.s.v o.s.v>
qcd402.exe
http://quinnware.com/version_history.php
Og denne bruger jeg til fest når jeg vil lege DJ,det er to afspiller i en
og man kan skifte fra den ene til den anden,og lave mange forskællige
playelist's fade ud og ind o.s.v,eller lade den gøre det auto,sjovt stykke legetøj,dit eget lille diskotek>

http://pages.infinit.net/tplayer/download.htm

TPlayer V1R10
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-11-03 19:13

dobdelt må være dobbelt så godt

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-11-03 19:22

jeg mener jeg har været i gennem alle Q player versioner indtil version
qcd402.exe
den kan iøvrigt også rippe til mp3 og optage streaming fra nettet,men kan ikke slå dBpowerAMP,det er skønheden mod udyret,Q køn,Amp grim men enormt effktiv til at rippe,God fornøjelse.

Manse9933

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 30-11-03 13:08

manse9933
har du været ude for at den ikke vil connecte til freedb.org server
den skriver could not connect to freedb database,plaese check your internet connection

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-11-03 15:09

nej,ikke før nu det virker som om der er problemer med deres server,jeg har
lige prøvet selv, og jeg kan heller ikke komme igennem og hente cd info,
du skal også sørge for at den har adgang igennem din fierwall,det er første gang jeg ikke kan komme igennem,prøv igen senere.
http://freedb.freedb.org/
Lad mig høre om du kan komme igennem,senere,jeg har tjekket min DNS cache
proxy server,men der er ikke problemer der, så det er nok server problemer.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-11-03 15:12
Kommentar
Fra : granslam

Dato : 30-11-03 16:47

ok tak fordi du lige prøvede.
jeg har lige fået hul igennem

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-12-03 04:44

vis du får problemer igen,så prøv at skifte port til 8880 og freedb.freedb.org klik select så vil den auto konfikurere tilbage til port 80,jeg har også hul igennem.

http://www.freedb.org/modules.php?name=Sections&sop=printpage&artid=9
Manse9933