/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
KANDU VI BRUGE ET CHATPROGRAM
Fra : jmsgruppen
Vist : 381 gange
100 point
Dato : 29-11-03 00:15

Så er jeg her igen. I skal IKKE tro jeg lider i stilhed.
Nogle gange savner jeg, et program her for superbrugere, hvor man kunne udveksle synspunkter,(undskyldninger, bål og brand samt slagsmål *LOL*) uden dette skal fylde i spørgerens postkasse. Måske en slags chatprogram, som en overbygning på kandu.dk
Vi kunne også bruge MSN messenger, men tror dette er en MEGET, MEGET dårlig ide. Men måske en overbygning der ligner.
Hvad mener alle i andre?????????????
(håber jeg kommer lidt bedre fra start end sidste gang *GGGGG*)
Kom med jeres indlæg. Og det bedste bud, sender jeg til kandu.dk, som mail (har fået adressen af rellom) Og en ting vil jeg love jer:
JEG LUKKER MIT SPØRGSMÅL, OG GIVER POINT... *GG*
Når debatten bliver kedelig..

JMS

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 29-11-03 00:26

chat giver ikke sidefremvisninger (penge) og gemmer heller ikke debaten samt løsningen, så det vil de ikke bruge...

Gruppen smalltalk blev oprettet for at tilgodese dem som vil hyggesnakke

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-11-03 00:43

Ideen er hel fin fra min side, men som >uffe29 skriver med smalltalken.
Det skal dog ingen hindring være for ikke at oprette et smalltalk , jeg lægger gerne ud, med blot underoverskrift Chat.

Problemet er dog, at som i andre abonneringer skal man også abonnere på smalltalk, og det kunne være nogle af disse der ikke abo(frygteligt langt ord) som man netop gerne "ville have en to-mands" snak med.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-11-03 00:49

JMS

Hvis du vil sende Kandu en mail, skal du ikke bruge den mail-adresse, som
Kandu er registreret med hos DK Hostmaster, men denne: service@kandu.dk

Du finder et direkte link, hvis du klikker på "Kontakt kandu.dk" i menuen
til venstre.

Angående Uffes kommentar, så tror jeg ikke, at sidefremvisninger giver
penge her på Kandu - man skal vist klikke på banner-reklamerne, før
de udløser brugbar mønt.

Men som Uffe skriver, så har vi kategorien "Smalltalk" til at tilgodese
chat-behovet.
Og hvis du ikke ønsker at modtage flere mails fra en tråd, fjerner
du bare fluebenet i "Ja tak, send mig en e-mail..." og klikker på
"Send indlæg" - så modtager du ikke flere mails fra dén kant.

Så kort og godt: Jeg synes ikke, vi har behov for en chat.

Accepteret svar
Fra : ram2

Modtaget 110 point
Dato : 29-11-03 00:56

>JMS

Kære JMS. Nu har du jo blot været på Kandu i 11 dage, så det er måske derfor du ikke ved, at mange af de tiltag du foreslår har været fremme i lyset adskillige gange.
Jeg tænker i den forbindelse specielt på Chat og Profiler. Chat har været etableret uden om Kandu, men blev brugt af ganske få brugere - og hele tiden de samme, så jeg tvivler på at Kandu vil etablere noget sådan. Og gud fri os for Kandubrugere på MSN.

Ligeledes har det været prøvet, at lægge billeder af Kandubrugere ud, så vi alle kunne se hvilket fjæs der gemte sig bag vores Nick. Succesen var yderst begrænset. Jeg mener at huske, at da der var flest billeder på talte de ca. 20. Hvis der er omkring 100.000 tilmeldte brugere på Kandu, må dette siges at være et ligegyldigt tiltag

Vedr. profiltekster, kan jeg selvfølgelig kun tale for mig selv, men efter min mening er et af Kandu's stærkeste elementer anonymiteten uden nogen form for "profiltvang". Jeg ved godt at en tekst i profilen ikke afslører nogens anonymitet, men min mening om dette er, at profiler meget nemt kommer til at opdele brugerne i grupper - de kloge - de rige - de smukke - de arb. løse - de storuddannede - dem uden udd. kvinder - mænd osv. og at nogle derved meget nemt i deres svar kobler sig på nogle fordomme.

Uden tekst i profilen kan alle stille et spørgsmål uden at skulle spekulere på hvad andre på forhånd evt. har kunnet læse sig til. Dette betyder at mange spørgsmål som ellers ikke blev stillet nu kommer frem - hvilket må siges at være det essentielle.

Samtidig skal man jo heller ikke være blind for, at man jo kan skrive hvad man har lyst til i sin profil. Og jeg skal sandelig love for at nogle har benyttet sig af den mulighed for at tillægge sig selv alverdens skønne færdigheder, dyder, uddannelser og titler.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-11-03 01:02

>ram2

Og især ham geniet webgun.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 29-11-03 01:07

>Ellebye.

Der er nu flere profiler, der er ret morsomme at læse.

Ram

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-11-03 01:12

Ja du burde have en profil ram2!

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 29-11-03 01:14

AHA, penge?? Grublede lidt over dette, penge hvorfra??
Deaktiverede annonce filter, forstår nu bemærkningerne om PENGE.....

JMS
NB. fortsæt endelig det er spændende læsning, især "gamle" erfaringer. Jeg er jo lidt grøn her...*GG*

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 29-11-03 01:15

*GGG* kært når nogen i bedste mening tror de på bedste "velmente hyggenygge-manér" kan komme med gode ideer (indimellem har der virkelig været gode ideer i blandt - og andre gange har det været mindre værd)

En chat - hhmm det tror jeg sgutte Kandu GIDER eller VIL for den sags skyld.

Dem der gerne vil chatte og chattes - hvorfor laver de ikke bare en MSN konto og i deres profil henviser til det, evt. med en underskrift i deres indlæg om, at de kan træffes der.

Det tilbud skal der nok være nogen der vil tage imod - men believe you me - der er osse en del der ikke vil.

At Kandu er en videndatabase er et faktum, de gids næppe lægge server til det - og thank God for det, for guderne skal vide den lider overlast nok i forvejen som det er.

Andet alternativ - få en til, at lave en chat - vi havde engang en festlig fætter Guf herinde der lavede en chat (husker I den??*GGG*) måske det var en idé....
- men så er det selvfølgelig ikke en KandusseChat - men prøv dog at spørg dem - det skader alrig at spørge *S

God weekend...

Karina

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-11-03 01:17

Lavede lige en noller profil but what the heck!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-11-03 01:25

Det billedgalleri, som i sin tid kørte her på Kandu, var ikke oprettet
af Kandu selv, men af den "festlige fætter Guf", som Karina omtaler.
For at få sit billede lagt ind, skulle man først finde de par tips,
hvori adressen stod anført, så galleriets manglende succes behøver
ikke nødvendigvis skyldes manglende interesse.
Hvis man i sin profil havde haft mulighed for at lægge et billede ind,
ville efter al sandsynlighed mange flere have benyttet sig af dette.

Og ang. profiltekster, så synes jeg nu, det er meget rart at få et
lille indblik i de personer, der gemmer sig bag nick'et.
Selvfølgelig bliver det misvisende, hvis teksterne er pure opspind, men
det tor jeg kun rent undtagelsesvis er tilfældet.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 29-11-03 01:42

>>rellom
Billeder er meget omfattende, efter min mening, men lige et par relevante ord om, hvem der gemmer sig bag det navn man har valgt, at præsentere sig under, her på kandu, synes jeg er påkrævet. Ikke for min skyld, jeg stiller jo kun abstrakte spørgsmål, men for en spørger, for hvem svaret måske er særdeles vigtig, kan få et indblik i, hvem der egentlig afgiver dette. Man skal selvfølgelig ikke opdigte misvisende profiler, og heri er jeg enig med dig, at dette nok er en undtagelse. Ked af, at jeg kom for sent til fætter GUF...Festlighed skal man ikke kimse af.. *GG*
Men fortsæt endelig allesammen, dette er jo historielæsning (kandu historie).. den forstod i godt.**
JMS

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 29-11-03 02:02

Ja der er du godtnok gået glip af en masse - og skulle du få en ledig dag eller fem engang - kan du bare bladre rundt i historikken - skal gerne give dig et par navne at søge på *GGG*

Men hvornår faen keder man sig nogensinde SÅ meget ... nej vel!!

Karina

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 29-11-03 03:56

>>ram2
Enig jeg er meget ny her. Men dette forhindrer mig ikke i, at starte en debat. Nu må du ikke misforstå mig. jeg er ikke det du kan kategorisere, "som en på tværs", men jeg prøver virkelig seriøst, at få, skal vi sige "sparket folk ud af nogle huller". Hvis nogle her ønsker at være total anonyme, så er jeg ikke uvenlig indstillet overfor dette. De argumenter, som du rigtig påpeger i den retning, kan jeg også tilslutte mig. Nu skal du så sandelig ikke tro, at jeg hverken er radikal, eller religiøs (forstås at jeg vender den vej vinden blæser), men i et forum som kandu eller kanjeg, som er et åbent forum, skal der altid være plads til såvel konservativ tankegang, som nytænkning. Derfor skal vi jo også have debat. Vi kan også kalde det "brain evolution". Du påpeger ganske rigtig, at jeg kun har været her i 11 dage, men i løbet af dette korte tidsrum, har jeg lært meget. Ikke om kandu men fra de kreative personer, som benytter mediet. Jeg ser derfor frem til, yderligere at "malke" alle jer som er her, for diverse informationer.
Oplysningen om ca. 100.000 brugere, hvor har du helt konkret den oplysning fra? (Gud fri os fra, at de logger på af en gang, serveren er langsom nok endda)
Og ja, jeg har læst mange profiler. Enkelte er "meget" veluddannede, men skjuler dette særdeles godt, såvel i ordforråd som i deres formuleringer
JMS

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 29-11-03 07:56

>JMS

Over 100.00 brugere *GGG* Vi har alle et nummer i vores profil - Du har nr. 124653 og er tilmeldt d. 17/11-03, jeg har nr. 29755, og er tilmeldt 26/7-02.
Hvis disse numre er et udtryk for antallet af brugere, er der over 100.0000 af slagsen.*GGG*

Og nej, jeg kategoriserer dig ikke, som hverken det ene eller andet, men konstaterer blot at der oftest blandt nye brugere er nogle "reformatorer”, som ønsker et eller andet tiltag, som tidligere har været drøftet eller / og forsøgt.

Vi er jo så forskellige - heldigvis - men jeg er ikke blandt portræt-tilhængerne, chat-tilhængerne eller profiltekst-tilhængerne. Kommer det, er det da ok, når blot det ikke er en betingelse for tilmelding på Kandu

Ram

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-11-03 10:51

I en chat bør man være næværende, men i smalltalk kan man hoppe af og på som man lyster. Så nuværende "chat" syntes jeg er meget god, da jeg har mulighed for at tænke lidt mellem snakken. MSN chat er lukket for fri benyttelse pga. "efter sigende", for meget snavs. Da mange kigger med på Kandu, bør man nok også tænke lidt på, hvornår det er klogt at lægge sin mail-adresse ind.
Emesen/Eyvind.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 29-11-03 11:58

jmsgruppen.....
er du godt klar over at reklamer er hele Internettets drivkraft, annonce filtre burde forbydes

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 29-11-03 12:03

Kan se, at chat ikke har jublende tilslutning. Har bare set nogle gange, at en spørgers postkasse bliver fyldt med "sludder", og har selv være med til det. Derfor. Men så er det i sådan situation man bør gøre som ellebye skriver, gå i smalltalk, og diskutere.
Reformist, vil jeg ikke kalde mig, men jeg har altid mange ideer, og det er rart at få dem fyret af.
Et andet problem (ved OGSÅ godt den er vendt før):
man svarer på et spørgsmål, spørgeren siger mange tak, og intet andet. Det irriterer mig grænseløs. Ikke p.g.a. point, fordi dem kan jeg ikke bruge, men princippet. Nogle gange får man ikke engang tak, uanset om man har læst tre love igennem, for at svare. Sidste nat (sad alligevel og passede vore maskiner), lavede jeg et standardindlæg, og lagde i en masse åbne spørgsmål, og klikkede så jeg ikke ville få flere mails.... Det hjalp, her til middag jeg loggede på, kunne jeg se jeg havde fået en del point, nu ved jeg bare ikke hvorfra!!!! Hvad er jeres erfaringer med dette????????
>>>ram2, ikke grine så meget, har selv kikket på disse numre, men de viser kun hvor mange der har oprettet sig. Mange er garanteret ikke på kandu mere, så effektiv er tallet meget lavere. Ved det ikke men måske 20%.
Særdeles god weekend til jer alle..
MVH
JMS

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 29-11-03 12:06

>>>uffe29
øøøhh, ved jeg godt, men de er dejlige....
Men her på kandu, deaktiverer jeg den selvfølgelig...*GGG
God weekend
JMS

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 29-11-03 12:26

Jeg syntes istedet at der manger en funktion.. hvor man jeg skrive indlæg under tip... Da folk ofte glemmer noget.. eller hvor andre kunne skrive ders mening.. !!!

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 29-11-03 12:29

buch78....
100% enig

nogle tips er endda helt helt forkerte og bør slettes/kommenteres

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 29-11-03 12:35

>>>Buch78
>>>uffe29
Helt enig med jer. Nogle tips er endda ulovlige eller direkte farlige. Husker noget med en jagtriffel, men mange er til gengæld gode til at skrive advarsler.
JMS

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-11-03 13:59

jmsgruppen

Hvis du går ind i din egen historik kan du se de svar, som du har fået point for.

mvh ans

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 29-11-03 14:17

>>ans
Tak for svaret... Havde jeg ikke lige tænkt over....
***HVOR DUM KAN MAN VÆRE*****
Kan se, at mange får deres sag afsluttet, når de får et lille puf. Måske en god ide, at gøre det til en rutine...
God weekend
(nå, skal med konen ud at handle,,,,, ville næsten hellere grave have uuurrrffff)
MVH
JMS

Godkendelse af svar
Fra : jmsgruppen

Dato : 30-11-03 11:40

Tak for svaret ram2. (fine autotekst)
Enig, gud fri os fra MSN.
Du har også ret i, at der ikke er profiltvang, og således er det op til den enkelte, hvorvidt man ønsker at kommentere dette felt. Hellere et tomt felt, end et opdigtet, (se en af mine andre kommentarer), og som en skriver, der er mange sjove,*GG*
Du har også ret i, at jeg er ny her. Undskylder hvis jeg kommer med forslag, der måske har været vendt 100 gange. Men disse dialoger lærer mig som ny bruger en masse ting.
Afslutningsvis vil jeg også påpege, at idet KANDU er et åbent forum, er det eneste justits her selvjustits. Men det lader jo til, at alt går udmærket. Der er jo mange pragtfulde personligheder her. (og enkelte øhhhh ????)
Har jeg andet jeg synes er spændende, vil jeg selvfølgelig igen stille et spørgsmål. Som sagt lider jeg ikke i stilhed, og respekterer heller ikke janteloven..
Og forøvrigt tak, og så tak til alle som har skrevet indlæg her. Det har været lærerigt.
MVH
JMS

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-03 14:43

Det er gud-ske-lov; stadig op til en selv at bestemme, hvor meget man vil 'profilere' sig

Muligheden for at slette sine data er heldigvis til stede, hvis de skulle blive for 'trættende'

</MOLOKYLE>