/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Niels Jensen Bonde - Djursland
Fra : ellenbirgitte
Vist : 1609 gange
200 point
Dato : 28-11-03 21:41

Hvem var Niels Jensen Bondes forældre. Niels Jensen Bonde er født omkrig 1747 (hvor?) og død i Rosmus Sogn 3. december 1801. Han blev gift med Ane Madsdatter 9. oktober 1778 i Rosmus.

Håber nogen kan hjælpe mig

Hilsen

Birgitte

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-11-03 00:08

Fra FS. jeg ved ikke om det er din ane, men prøv selv at søge på
http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp?PAGE=search_all1.asp&clear_form=true

Senta

FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 North America
Family Group Record
Search Results | Download

Husband
Niels Jensen Pedigree

Birth: 1770 Gemminge, , Randers, Denmark
Christening:
Marriage:
Death: 11 AUG 1806
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
Ane Madsdatter Pedigree

Birth: 1768 Gemminge, , Randers, Denmark
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Children

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 30 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-11-03 00:18

Data fra FS. stemmer ikke overens med dine data, beklager , prøv selv at søge , der er en del med efternavnet Bonde.
Senta

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 29-11-03 10:40

Hej Birgitte!
Det giver ikke svaret på hans forældre, men han havde en bror:
[Skifteprotokol for Rugaard Gods, 1786-1804, G296-72]
59. Side 123B. Niels Jensen Bonde i Balle. 4. Januar 1802.
E: Anne Madsdatter i Balle. Lv: Peder Madsen i Rosmus.
B: Karen Nielsdatter i Balle, 19 år, Jens Nielsen i Balle, 14 år, Søren Nielsen i Balle, 10 år, Ellen Margrethe Nielsdatter i Balle, 6 år. Fm: Rasmus Jensen Bonde i Balle, afdøde broder.

Kr: Anders Rasmussen i Balle, tjenestekarl, Joen Bisp i Hyllested, Jens Madsen Bødker i Glatved, enkens broder,

Vm: Søren Andersen i Attrup, Niels Rasmussen i Balle.

Fra: http://www.milloup.dk/hvh/download/skifter/rugaard_gods_skifter_1786_1804.htm
---
Det kunne godt se ud som om, han hele sit liv har boet i (og måske lige omkring) Rosmus?

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-11-03 11:57

Er er x2 fædre niels jensen fra FS.
x vielse for Anna Madsdatter og Niels Jensen
Senta
IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

ANNA MATSDR
Female Family
Event(s):
Birth:
Christening:
Death:
Burial:
Marriages:
Spouse: NIELS JENSEN Family
Marriage: 09 OCT 1778 Rosmus, Randers, Denmark

Messages:
Extracted marriage record for locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the marriage date.
Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

M203831 1693 - 1700 0051057 Film NONE

M203831 1715 - 1789 0051057 Film NONE

Sheet: 00

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 30 http://www.familysearch.org v.2.5.0

FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 Denmark
Family Group Record
Search Results | Download

Husband
JENS BRANDENBORG Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

Wife

Children

1. NIELS JENSEN Pedigree
Male

Birth:
Christening: 21 JAN 1748 Rosmus, Randers, Denmark
Death:
Burial:

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 29 http://www.familysearch.org v.2.5.0

IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

NIELS JENSEN
Male

Event(s):
Birth:
Christening: 14 JAN 1748 Rosmus, Randers, Denmark

Death:
Burial:

Parents:
Father: JENS BROGE Family

Messages:
Extracted birth or christening record for the locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the birth or christening date.

Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

C203831 1684 - 1789 0051057 Film NONE

Sheet: 00

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 28 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-11-03 12:45

Her er datteren
Senta
IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

ELLEN MARGRETHE NIELSEN
Female

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: 12 DEC 1796

Christening: 15 DEC 1796 Rosmus, Randers, Denmark

Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: NIELS BONDE Family
Mother: ANE MADSDR

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Extracted birth or christening record for the locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the birth or christening date.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

C203832 1789 - 1854 0051059 Film NONE

Sheet: 00

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 27 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-11-03 13:06

Kan evt være den RASMUS JENSEN fra skiftet
Senta
IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

RASMUS JENSEN
Male

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:
Christening: 25 NOV 1742 Rosmus, Randers, Denmark

Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: JENS BROGE Family

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Extracted birth or christening record for the locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the birth or christening date.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

C203831 1684 - 1789 0051057 Film NONE

Sheet: 00

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 30 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 29-11-03 15:36

Hej Ellen!
Måske er Jens Broge = Jens Sørensen Broge? Han optræder både i det ført link jeg skrev og i dette:
http://www.milloup.dk/hvh/download/skifter/rugaard_gods_skifter_1754_87.htm

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-11-03 22:19

Muligvis din Niels Jensen Bonde og Ane Madsdatter fra folketællingen på DDA. 1787
Senta
Samtlige personer i husstanden

Randers, Djurs Sønder, Rosmus, Balle, , , 2, FT-1787
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Niels Jensen, 37, Gift, Hosbond, Bonde og Gaardbeb,
Anne Madsdatter, 29, Gift, Madmoder, ,
Karen Nielsdatter, 5, -, deres Børn, ,
Jens Nielsen, 1, -, deres Børn, ,
Peder Jakobsen, 14, Ugift, Tieneste folk, ,
Lisbeth Jensdatter, 19, Ugift, Tieneste folk, ,

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-11-03 22:28

JENS BRANDENBORG og JENS BROGE tror jeg er en og samme person, men som alt andet på FS. skal det tjekkes i kirkebøgerne.

Senta

NIELS JENSEN
Birth:
Christening: 14 JAN 1748 Rosmus, Randers, Denmark født
NIELS JENSEN
Birth:
Christening: 21 JAN 1748 Rosmus, Randers, Denmark døbt.
Death:

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-11-03 22:41

Her er adressen til online folketællinger på nettet
http://www.arkivalieronline.dk/Folketaelling/folketalling.asp
senta

Kommentar
Fra : ellenbirgitte

Dato : 30-11-03 17:19

Tak for jeres forsøg på at hjælpe mig.
Jeg er bekendt med de foreslåede søgemuligheder. Niels Jensen i FT1787 er "min Niels Jensen Bonde". Jeg har også tænkt på Jens Sørensen Broge født i 1710, men hans skifte er desværre ikke blandt de indtastede for Rugaard og tilsyneladende ej heller hans hustru (hvem hun så var). Jens Sørensen Broge er forøvrigt bror til en anden af mine direkte forfædre - Peder Sørensen Broge. Navnet Jens Brandenborg er jeg ikke stødt på i skifterne vedrørende familien Brandenborg. Mon FS altid er skrevet rigtigt af?
Jeg bor lidt langt fra mikrofilm og kirkebøger, så jeg havde håbet på, at nogle havde en kirkebogsafskrift eller lign. fra ægteskab eller fødsel - jeg har fra begravelsen, men der var ikke mange oplysninger at hente.

Mange hilsner

Birgitte

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 30-11-03 19:57

Hej Birgitte!
Skriv til Ivan Jensen på:
http://www32.brinkster.com/sognetraef/tvis.asp?SognId=797

Han har kirkbøgerne fra 1684 -1891

Han har også Broge i sin slægt.

Hilsen Jeannie (som undrer sig over, hvorfor jeg ikke kom på det noget tidligere?)

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 30-11-03 20:05

Der er flere, som tilbyder opslag i Rosmus.
http://www.dis-danmark.dk/opslord/o_randrs.htm#ds

MEN - skriv kun til én af dem (ad gangen)

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-12-03 20:43

Her er fra folketællingen 1801,kan du bruge det, ingen oplysninger om hustru.
Senta
IndtastningsnrKildeSognHerredAmtSognekodeløbenr_i_indtastningKildehenvisningStednavnHusstands_familienrMatr_nr_adresseNavnAlderCivilstandnr_ægteskabErhvervStilling_i_husstandenkøn
B5110 FT-1801 Rosmus Djurs Sønder Randers 70110 247 242 Balle Bye 13 Gammelsted Niels Jensen 53 Gift 1 Gaardbeboer og udfløtter med Jordbrug Hosbonde M

IndtastningsnrKildeSognHerredAmtSognekodeløbenr_i_indtastningKildehenvisningStednavnHusstands_familienrNavnAlderCivilstandStilling_i_husstandenkøn
B5110 FT-1801 Rosmus Djurs Sønder Randers 70110 207 240 Balle Bye 5 Niels Jensen 13 Ugift Deres Børn M

IndtastningsnrKildeSognHerredAmtSognekodeløbenr_i_indtastningKildehenvisningStednavnHusstands_familienrNavnAlderCivilstandStilling_i_husstandenkøn
B5110 FT-1801 Rosmus Djurs Sønder Randers 70110 164 239 Ørup Bye 4 Niels Jensen 20 Ugift Deres Børn M

IndtastningsnrKildeSognHerredAmtSognekodeløbenr_i_indtastningKildehenvisningStednavnHusstands_familienrNavnAlderCivilstandStilling_i_husstandenkøn
B5110 FT-1801 Rosmus Djurs Sønder Randers 70110 164 239 Ørup Bye 4 Niels Jensen 20 Ugift Deres Børn M

IndtastningsnrKildeSognHerredAmtSognekodeløbenr_i_indtastningKildehenvisningStednavnHusstands_familienrNavnAlderCivilstandnr_ægteskabErhvervStilling_i_husstandenkøn
B5110 FT-1801 Rosmus Djurs Sønder Randers 70110 135 238 Ørup Bye 1 Niels Jensen 46 Gift 1 Gaardbeboer og Jordbruger Hosbonde M
B5110 FT-1801 Rosmus Djurs Sønder Randers 70110 82 237 Attrup Bye 3 Niels Jensen 21 Ugift Tjenestekarle M

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 18-12-03 13:29

Jeg tror det er samme Niels Jensen Bonde, men jeg har kun oplysninger om hustruen:

1.   Anne Madsdatter, f. 1759, d. 25 sep 1812, begravet 29 sep 1812 i Rosmus Sogn, Djurs Sønder Herred, Randers Amt.

   Hun blev gift med Niels Jensen Bonde, gift 9 dec 1778 i Rosmus Sogn, Djurs Sønder Herred, Randers Amt, f. 1737, d. 1801.

Forældre

2.   Mads Pedersen Konge, f. 1722, d. 1808. Han blev gift med Margrethe Jørgensdatter Smed, gift 30 maj 1753 i Hoed Sogn, Djurs Sønder herred, Randers Amt.

3.   Margrethe Jørgensdatter Smed, f. 1733 i Hoed Sogn (Glatved) Djurs Sønder herred, Randers amt, d. 27 maj 1808 i Hoed Sogn (Glatved) Djurs Sønder herred, Randers amt, begravet 6 jun 1808 i Hoed Kirkegaard, Djurs Sønder herred, Randers Amt.

Bedsteforældre

6.   Jørgen Jensen Smed, f. 1706, d. 1771. Han blev gift med Marie Rasmusdatter Hiort, gift 30 apr 1730 i Rosmus Kirke, Djurs Sønder Herred, Randers Amt.

7.   Marie Rasmusdatter Hiort, f. 1715 i Hoed Sogn, Djurs Sønder herred, Randers Amt, d. 12 mar 1785 i Hoed Sogn, Djurs Sønder herred, Randers Amt, begravet 20 mar 1785 i Hoed Kirkegaard, Djurs Sønder herred, Randers Amt.

Oldeforældre

14.   Rasmus Sørensen Hiort, f. 1687 i Hoed Sogn (Glatved) Djurs Sønder herred, Randers amt, d. 1751 i Rosmus Sogn (Balle Mølle) Djurs Sønder Herred, Randers Amt, begravet 17 mar 1751 i Rosmus Kirkegaard, Djurs Sønder Herred, Randers Amt. Han blev gift med (1) Margrethe Hansdatter, f. 1695, d. 1731. Han blev gift med (2) Karen Jensdatter, gift 24 jun 1731 i Rosmus Kirke, Djurs Sønder Herred, Randers Amt. Han blev gift med (3) Maren Jensdatter Brun, gift 22 apr 1740 i Rosmus Kirke, Djurs Sønder Herred, Randers Amt.

15.   Margrethe Hansdatter, f. 1695, d. 1731.

Tipoldeforældre

28.   Søren Rasmussen Hiort, f. 1 okt 1641 i Hoed Sogn (Glatved) Djurs Sønder herred, Randers amt, d. 1722 i Hoed Sogn (Glatved) Djurs Sønder herred, Randers amt, begravet 26 jul 1722 i Rosmus Kirkegaard, Djurs Sønder Herred, Randers Amt. Han blev gift med (1) Giertrud Obisdatter, gift 30 nov 1673 i Hoed Kirke, Djurs Sønder herred, Randers Amt. Han blev gift med (2) Else Lauritsdatter, gift 1685, f. 1660, d. 1740.

29.   Else Lauritsdatter, f. 1660, d. 1740.

Tip-tip-oldeforældre

56.   Rasmus Pedersen Hiort, f. 1611, d. jan 1661 i Hoed Sogn (Glatved) Djurs Sønder herred, Randers amt, begravet 6 jan 1661 i Hoed Kirkegaard, Djurs Sønder herred, Randers Amt. Han blev gift med Giertrud Nielsdatter, gift 14 feb 1647 i Hoed Kirke, Djurs Sønder herred, Randers Amt.

57.   Giertrud Nielsdatter, f. 1620

Med det håb at dette kan supplere din viden om familien, ønsker jeg dig en glædelig jul og et godt nytår.

Varla.

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 18-12-03 13:37

Rasmus Pedersen Hiort, født 1611, blev gift 14. februar 1647 med Giertrud Nielsdatter, født 1620.
De har en talrig efterslægt, deriblandt også den Anne Madsdatter som blev gift med Niels Jensen Bonde.

Jeg har nu fundet at mine oplysninger er fundet fordi der er tilknytning til en præsteslægt, men jeg ander ikke hvorfra jeg har fået mine oplysninger, så måske der er en eller anden slægtsforsker der ved mere og som ikke er bruger af Kandu. Jeg vil søge lidt videre om jeg skulle være heldig at finde et link.

Varla

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 18-12-03 13:40

Jeg har nu simuleret en udskrift af efterslægten til Rasmus Hiort og den fylder hos mig 19 sider. Det er derfor bedst hvis den ikke belaster Kandus sider, men sendes direkte.

Skriv til mig hvis det har interesse:

Ejvind@Varla.dk

Mange hilsener

Ejvind

Kommentar
Fra : ellenbirgitte

Dato : 18-12-03 13:45

Hej Varla.

Alle de personer du omtaler, kender jeg allesammen og har notater om dem. De er mine aner. Jeg kunne tænke mig, at det er præstefamilien Hiort du tænker på.

Mange hilsner og god jul

Birgitte

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 18-12-03 13:50

Korrekt

Ejvind