/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
TR/muss.A.7 i arkivfil
Fra : Kloffer
Vist : 426 gange
100 point
Dato : 28-11-03 20:37

Jeg fik aldrig løst mit problem med at winxp genstarter lige efter start.
Mit a-virus-program; Antivir.de, melder om virussen TR/muss.a.7 i arkivfilen loader[1].cab, men kan ikke slette den.
Kan det være årsagen til genstart ? Hvordan sletter jeg denne virus ? Er der nogen som kender denne virus ?
Hvad er det for et arkiv ?
Jeg har deaktiveret systemgendannelse i forsøget på at slette arkivfilen, men det hjalp ikke.

Vh Kloffer

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 28-11-03 20:47

Forslag:
Tag en back up, af dine data...
Formater din pc.
Når du installerer dit styresystem igen, del din harddisk i to partioner. C & D
Installer alle dine programmer på c, og læg dine data på d.
Nu kan du for eftertiden, formatere din C drev,og geninstallere dine programmer, uden dette berører dine data.
En PC har godt af en formatering en gang imellem, det rydder op.
Og få så lige et antivirudprogram der virker, kan anbefale Norton Internet Securiti.
Ønsker du mit forslag, spørg bare igen..
MVH
JMS

Kommentar
Fra : Kloffer

Dato : 28-11-03 21:02

Til JMSgruppen.
Tak for svaret, men rigtigt dårligt forslag. Jeg fik kun svar på ét spørgsmål og det var det gode gamle forslag om at formatere hele lortet. Jeg tror på det virker, men der må være andre metoder.
Jeg har gennem flere år anvendt antivir på alle husets computere med stor tilfredshed. Der er ingen grund til at betale i dyre domme for et antivirusprogram.
Hele ikke i den aktuelle sag er der belæg for at virusprogrammet er dårligt eller skyld i nogen problemer.

Vh Kloffer

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-11-03 21:08

Prøv at slette dine midlertidige internetfiler. Gå ind under funktioner > internetindstillinger og tryk på slet filer under midlertide internetfiler. Derefter genstarter du og scanner for virus!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-11-03 21:10

Det er naturligvis din internet explorer jeg snakker om

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 28-11-03 21:26

>kloffer
Forstår ikke hvordan du kan få en virus, hvis du har et effektivt antivirus program.
Jeg har været på internettet, tror jeg, siden 1997. Jeg har ALDRIG haft virus.
Her på kontoret modtager vi enorm mange mail hver dag, med vedhæftede filer o.s.v. Så vi må være i risikogruppen. Vi modtager også mail med virus, men Norton har aldrig svigtet os.
Derfor mit forslag.
Norton internet security, incl. antivirus og opdatering i et år koster ca. 500,00 incl. moms, så jeg kan ikke se, vi taler om dyre domme, med derimod om sparede ærgelser.
Rigtige mænd tager ikke backup, eller har heller ikke et ordentlig sikkerhedsprogram, de græder...........

MVH
JMS

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-11-03 21:42

JMSgruppen! Din antivirusscanner vil til alle tider halte bagefter en virus! Ellers havde du jo ikke behøvet at opdateret din scanner nogen sinde

Kommentar
Fra : Kloffer

Dato : 28-11-03 21:46

Til JMS
Så vidt jeg ved renser ingen antivirusprogrammer ud i arkivmapper. Derfor forslagene om at deaktivere systemgendannelse samt slette filer i temporary int. files.
Det har jeg hermed forsøgt uden held.
Kommer der ikkke bedre forslag må jeg vel til at formatere.
Mærkeligt at ingen kender virussen eller arkivmappen.
Vh Kloffer

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 28-11-03 21:54

>>>tedd
>>>>kloffer
Norton antivirus opdaterer sig selv, nogle gange tre til fire gange om dagen. Automatisk, hvis man har abbonnement.
For 500 dask, får man programmet, PLUS opdatering i et år..
FIF: efter 1 år, affinstaller norton, installer igen, et nyt år starter, hvis man er nærig.
Vi køber nyt hvert år. Gider ikke ærgelser,,,Og gider ikke snyde....
MVH
JMS

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-11-03 21:55

Har du fulgt mit forslag Kloffer?

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 28-11-03 21:56

NB. arkiv mapper...
Norton renser alt. Vi kører fuld systemscanning på hele netværket flere gange om ugen... Herunder servere, FTP servere, samt printerservere..
(vi producerer bl. andet print)

MVH
JMS

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-11-03 21:58

Jeg har selv Norton jmsgruppen! Men derfor er min kommentar stadigvæk gældende! Du kan aldrig vide dig sikker over for virus/worms/trojans lige meget hvor meget sikkerhed du har! Måske undtagen hvis man man trækker sin internetforbindelse ud og/eller taper alle åbninger i sin PC til!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-11-03 22:03

Så lad os prøve at hjælpe manden istedet for at smide badevandet ud efter barnet er forbrændt! Følg dit eget tip her på Kandu idag jms! Så jeg spørger igen Kloffer? Har du prøvet mit råd om at slette midlertidige internet filer og genstarte?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-11-03 22:06

Alternetivt at søge efter den inficerede cap fil og derefter flytte den til en anden placering først, se om der sker noget ved det og hvis ikke så slet den! Har aldrig hørt om den fil før!

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 28-11-03 22:07

>>tedd
Det eneste der er helt sikkert her i livet, er at vi alle skal dø. Spørgsmålet er tidspunket.
Men i alle de år jeg nævner, har vi været forskånet for problemer.
Et andet spørgsmål er også, hvordan man konfigurerer sit security program, ikke??
Og selvfølgelig er ALLE kommentarer gældende. Mange af dem er jo dyrebar erfaringer....

JMS

Kommentar
Fra : Kloffer

Dato : 28-11-03 22:12

Til tedd.
Det ser lovende ud. Jeg rydede grundigt op diverse arkivfiler og fik derefter ingen virus-melding.
Jeg kører lige antivir en gang mere og så bliver det spændende om maskinen genstarter. Det eneste symptom
på, at der er noget galt. At maskinen genstarter kan jo stadig skyldes andet end virus.
Jeg vender snarest tilbage.
/Kloffer

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-11-03 22:20

Tror det virker! lyder som om loader cab bliver aktiveret hver gang du starter Windows. Har du været omkring www.spywarefri.dk og køre deres online værktøjer?

Kommentar
Fra : Kloffer

Dato : 28-11-03 23:06

Virussen er væk, men jeg har stadig problemet med at maskinen genstarter én gang.
Logbogen siger hver gang system error kategori 102 hændelse 1003. Derudover ingen hjælp.
Er der nogen der kender denne kategori og hændelse ?
Tedd får pointene for bistand med virussen.
Vh Kloffer

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 28-11-03 23:31

>>kloffer
Skide med point, det er problemet der er vigtig..
Uanset om man tror evt. virus er fjernet eller ej, kan der være andre elementer. Jeg anbefaler stadig mit oprindelig forlsag. Norton har en hjemmeside du kan kikke på:
http://service1.symantec.com/support/nip.nsf/nis2002v40?openview
Håber virkelig du bliver køreklar med din PC, men den umiddelbare lette løsning, er måske ikke den rigtige. Jeg har lidt mere tid nu end ved de tidligere kommentarer, men grunden til jeg er så klippefast i min tro er, at en af mine bekendte, havde et problem som ligner dit. Jeg prøvede ALT, indtil jeg kapitulerede, og lavede formateringen. Efter en formatering har man, som jeg plejer at kalde det, en JOMFRU maskine, og normalt bliver noget som hastigheden også bedre, efter dette indgreb. Tidsmæssig, og her taler jeg om en maskine her på kontoret med en helvedes masse programmer, er det jo ikke så slem. Et par sølle timer, det er alt. Du kunne, i den tid du har brugt på andet, været dit problem kvit... (skal lige bore lidt i såret),, men også mine egne. Jeg er også typen, der bruger masser af tid, inden jeg læser en dum brugsanvisning, som løser mit problem på 2 sekunder.... *LOL*

JMS

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 28-11-03 23:48

her er den engelske begrundelse
http://www.jsiinc.com/SUBK/tip5200/rh5236.htm

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-11-03 23:50

Generelt siger den du skal gå ind og slå din system gendannelse fra og genstarte! Du skal naturligvis så slå den til igen når du kommer tilbage til windows

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-11-03 23:59

Jo jms! Men jeg synes nu det er en tilfredstillelse at løse et problem på 2 minutter i stedet for at geninstallere når man kommer ud for noget! Jeg har aldrig geninstalleret windows i diverse versioner med mindre det var en hardwarefejl af de mere alvorlige! (7 - 9 - 13) eller det simpelthen var, fordi jeg skulle rydde op i lortet! Man kan naturligvis osse komme ud for en så destruktiv virus at man bliver nødt til det, men det hører til sjældenthederne, hvis folk bare holder fingrene fra knapperne og søger hjælp før det er for sent! Ud over det er det jo osse godt at have en backup fra systemet var stabilt, så man ikke behøver at begynde helt for fra!

Godkendelse af svar
Fra : Kloffer

Dato : 29-11-03 17:36

Tak for svaret tedd.