/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Prik OVER bogstav i MSWord
Fra : lufthoved
Vist : 2277 gange
120 point
Dato : 28-11-03 17:05

Hejsa alle!
Jeg er ved at skrive nogle enkle formler i MSWord.
Hvordan kan man lave en prik over et bogstav - det markerer en hastighed i fysiologi...

På forhånd Tak
Rasmus

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 28-11-03 17:08

Den eneste mulighed tror jeg, er, at indsætte symbol.
Om du har netop det symbol du savner, afhænger hvilke skrifttyper (symboler) du har installeret..
Kan dtte hjælpe+??
MVH
JMS

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 28-11-03 17:08

Den eneste mulighed tror jeg, er, at indsætte symbol.
Om du har netop det symbol du savner, afhænger hvilke skrifttyper (symboler) du har installeret..
Kan dtte hjælpe+??
MVH
JMS

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 28-11-03 17:09

Hvorfor kom dette to gange???

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-11-03 17:20

Office 2000
I indsæt>symbol>skrifttype tahoma>latin - udvidet A>findes E/e/I/g/z med prik over.
Emesen·

Kommentar
Fra : lufthoved

Dato : 28-11-03 17:24

Jeg har brug for at kunne lave alle bogstaver med en prik over - det markerer nemlig en hastighed...

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 28-11-03 17:27

Ò = WP Greek century

Ved ikke hvordan tegnet ser ud, efter send indlæg...

JMS

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 28-11-03 17:28

>lufthoved...
Har du et DTP program, så lav det deri, og kopier sæt ind til word..
Kunne være en mulighed-...
MVH
JMS

Kommentar
Fra : lufthoved

Dato : 28-11-03 17:30

Måske er du på sporet - jeg forstår bare ikke at udnytte det...
Har heller ikke fonten Greek Century...

Men dejligt I gider hjælpe...

Kommentar
Fra : lufthoved

Dato : 28-11-03 17:32

Har selvfølgelig mulighed for det med DTP. Det ville bare være lettere hvis man på en eller anden måde kunne vende det i Word. Det er nemlig noget jeg kommer til at bruge en del i det næste stykke tid..

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 28-11-03 17:35

>lufthoved
forslag, lav alle bogstaver du skal bruge i DTP, Kopier dem på til en word side...
Hav også denne side åben, når du laver opgaver, så er det let at hente det enkelte bogstav
Jeg kan ikke rigtig se andre muligheder.
MVH
JMS

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 28-11-03 17:37

Lige et link til gratis skrifttyper:
http://64.70.159.216/fonts/
Måske noget her du kan bruge...
JMS

Accepteret svar
Fra : randomchoise

Modtaget 130 point
Dato : 28-11-03 17:37

Har du adgang til MS Equation 3.0 via menuen Insert - Object? Det tror jeg kan hjælpe dig med dette - og andre finurlige formeltegn du måtte mangle.

Randomchoise

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 28-11-03 17:39

Prøv først at registrere her:
http://www.the-scientist.com/asp/Registration/login.asp?redir=http://www.the-scientist.com/yr1991/sept/tools_910902.html

Når du har registreret dig, så prøv denne side:
http://www.the-scientist.com/yr1991/sept/tools_910902.html

Finder du ikke noget der passer, så brug billeder i stedet. - dvs. lav et billede af formlen og indsæt den i teksten.

Det er vist desværre kun matematikerne, der har fået et fuldt uni-code tegnsæt til nu.

mvh
Jens

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 28-11-03 17:51

MS eq 3.0 har ikke den funktion. Jeg tror ikke engang MathType udvidelsen (koster noget) kan lave den funktion lufthoved spørger efter.. Men prøv at chek den ud: http://www.mathtype.com/en/products/mathtype/win/features.htm#MS_Word

Kommentar
Fra : lufthoved

Dato : 28-11-03 17:58

Tusind tak for hjælpen alle. Jeg må lige prøve de forskellige links. En skam jeg ikke kan give jer alle point... Skriver desuden hvis det lykkes

Kommentar
Fra : lufthoved

Dato : 28-11-03 17:59

Og giver naturligvis point

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 28-11-03 18:38

>Lufthoved (Sjovt navn forøvrigt til en der studerer *LOL*)

Kan godt lave opsætningen i DTP, hvis der er problemer. Det tager ca. 2 minutter. Blot lad mig det vide, og fortæl hvilke bogstaver du i givel fald hhar brug for..

JMS

Godkendelse af svar
Fra : lufthoved

Dato : 28-11-03 18:43

Tak for svaret randomchoise.
Det lykkedes mig nemligat lave et nogenlunde godt resultat i MSE.
Mange tak - til alle jer andre...

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 28-11-03 18:47

Lufthoved..
Selv tak, men forøvrigt sjovt problem. Har aldrig mødt det før, er ellers storbruger af word. Men se, nu lærte vi alle sammen nogen igen.
Også tak til dig:

randomchoise,
for yderligere lærdom.

JMS

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-11-03 18:48

Office 2000 forslag:
Tegning>elipse>tegn ellipse et sted>marker ellipse>formater>autofigur>
størrelse> højde=0,03>bredde=0,03>farver og streger>tykkelse 1,2>ok>
marker prikken>h-klik>kopiér
h-klik>indsæt>placer prik i nærheden af bogstav.
Prikken kan placeres præcis med ctrl + piletast
Den samme prik kan kopieres over alt i dokumentet.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-11-03 18:51

Tja - man læser jo ikke indlæg når der skrives.
Emesen.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 28-11-03 19:35

>emesen..
Nej prøver jeg også nogle gange. Du skal se, vi har gang i for mange opgaver...

JMS

Kommentar
Fra : lufthoved

Dato : 28-11-03 22:42

Det viste sig at løsningen med MSE blev langt den bedste. Problemet med at tegne cirkler i Word er - efter min mening - at det let bliver noget værre rod hvis man senere flytter med formlerne.