/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Kan ikke finde HD i Bios!
Fra : Citizen
Vist : 401 gange
100 point
Dato : 25-04-01 20:20

IBM's nyeste Model Ericsson 60GXP 40GB, kan jeg ikke finde i min bios. Jeg mener at fejlen ligger i at min bios er en ældre udgave ASUS P2B AGP MAINBOARD. Men hvad skal jeg gøre ? Hvor finder jeg updatefiles til helt præcist det board' ? HJÆLP MIG.......

Accepteret svar
Fra : Luctatic

Modtaget 110 point
Dato : 25-04-01 20:33

ASUS hovedside:

http://www.asus.com

Oversigt over BIOS downloads samt en FAQ til hvordan man flasher BIOS:

http://www.asus.com/products/motherboard/bios.html

Den helt præcise side til driverne:

http://www.asus.com/products/motherboard/bios_slot1.html#p2b

Håber det var hvad du søgte.

Peter Olsen

Kommentar
Fra : Citizen

Dato : 25-04-01 23:04

Der er alle de updates man skal bruge... undtagen bare til mit Asus P2B ACPI Revision 1006 board'.... det er meget uheldigt... er der nogen anden måde at løse problemet på?

Kommentar
Fra : Luctatic

Dato : 26-04-01 00:22

Er du sikker på at du ikke skal bruge P2B bios driverne alligevel. Jeg mener bare at ACPI Revision 1006 siger noget om hvilken bios version du har nu.

Kommentar
Fra : Citizen

Dato : 26-04-01 18:04

Løsningen er fundet: Som du sagde Luctatic skulle jeg bare finde den driver på linksiden som du har linket til ovenover. Her hentede jeg P2B 1012 updaten og downloadede den. jeg hentede derefter Aflash programmet på asus' hjemmeside og smed de to filer ned på en disketter sammen med nogle boot filer. Jeg boot'ede og kørte a:aflash og fulgte vejledningen og opdaterede min ældgamle BIOS. Jeg fandt så endelig min HD i Bios hdd detect og kunne efter at have kørt fdisk og formateret Hd i Win endelig finde en virkende Hd in windows....
- tak for hjælpen Luctatic !

Kommentar
Fra : Luctatic

Dato : 26-04-01 20:16

Jamen det var da så lidt. Vi er her for at hjælpe. Og så stavede du ovenikøbet mit navn rigtigt. Hehehe.