/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
juletræsfod
Fra : ela
Vist : 1695 gange
50 point
Dato : 28-11-03 10:25

Vi skal have et juletræ på ca.3m til jul.
er der en der har en ide om hvordan man
kan lave en fod det kan stå i sikkert og stabilt
men uden hul.jeg har setLeth fra fjernsynet
lave sådan en engang men jeg kan ikke huske
hvordan .Er der en der har en ide så ville det være fint.

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 60 point
Dato : 28-11-03 10:37

Her er leth:
http://www.dr.dk/leth/classic/raad_sider/raad-lister/hobby.shtm#hobby77

var det dette du søgte???

MVH
JMS

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 28-11-03 11:11

tag 4 stk brædder f.eks. 25/100 på 40 cm - skru et brædt vinkel på stammen helt nede ved jorden - næste brædt ind i hjørnet mellem brædt nr.1 og stsmmen , skru fast med to skruer + 1 skrue fra brædt 1 - fortsæt sådan rundt og du får en fod til alle fire sider , med et perfekr hul i midten (du har jo selv lavet det . - god fornøjelse - gamle 61

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 28-11-03 14:34

I fortsættelse af gamle61: Og når træet så har stået inde nogle dage svinder det lidt ind på grund af udtørring, så jeg plejer at sætte nogen skråstag fra stammen ned til de udragende fødder - alle 4. en skruei hver ende er nok.Så du skal altså have fat i 8 stk. brædder (alt over 12 mm tykkelse, 50 bredde, er ok), 16 skruer i længde = brædddetykkelse + bræddetykkelse (4) hhv. bræt + træ (12). Kan du ikke li spidserne, så tag 2 mm mindre eller sæt gaffertape over.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 28-11-03 14:40

En krog i loftet og en snor til toppen af træet
God jul
Natmaden

Godkendelse af svar
Fra : ela

Dato : 28-11-03 16:08

Tak for svaret jmsgruppen.
Tak for svaret,hilsen ela

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 28-11-03 16:13

Selv tak, Var så lidt
Og glædelig JUL...

MVH
JMS