/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Worm/Spybot
Fra : Yssil
Vist : 366 gange
50 point
Dato : 28-11-03 00:39

Jeg har AVG-antivirusprogrammet og har i den sidste uges tid hver dag fået meldingen "virus detected" Worm/Spybot "Healed OK" Når jeg så kører testen igen, er den væk. Hvorfor bliver den ved med at komme og er der noget som helst jeg kan gøre for at undgå dette? Hvilken skade kan den evt. gøre?
M.v.h.
Yssil

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-11-03 01:08

Ja den gør jo ikke dig skade, når AVG klarer skærene, men:
Her er forklaringen fra Norton:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.spybot.worm.html
Jeg ved ikke hvilken Windows du har, men her er ovenstående sides removal instruktion:
Windows XP :
Click Start, and then click Search.
Click All files and folders.
In the "All or part of the file name" box, type, or copy and paste, the file names tftp*.*
Verify that "Look in" is set to "Local Hard Drives" or to (C:).
Click "More advanced options."
Check "Search system folders."
Check "Search subfolders."
Click Search.
Delete the files that are zero-bytes and contained within any folder that ends with "Startup."

Windows 95/98/Me/NT/2000
Click Start, point to Find or Search, and then click Files or Folders.
Make sure that "Look in" is set to (C:) and that "Include subfolders" is checked.
In the "Named" or "Search for..." box, type, or copy and paste, the file name, tftp*.*
Click Find Now or Search Now.
Delete the files that are zero-bytes and contained within any folder that ends with "Startup."

VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 60 point
Dato : 28-11-03 01:09

Hej.

Det er ikke alt antivirusprogrammer kan fjerne, og du har fået "snavs" på din pc.

I nedenstående er der værktøjer til at fjerne det med :

http://www.spywarefri.dk/

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 28-11-03 09:08

Hent verdens bedste trojanscanner. Det hedder TrojanHunter og du kan på denne adr. få en 30 dages trial version: http://www.misec.net/trojanhunter/ Installer programmet, Der lægger sig et trojanhunter ikon i tray, højreklik på dette og vælg settings. Sæt en vinge i Automatisk remove trojans. Kør derefter en scanning med TrojanHunter.

Godkendelse af svar
Fra : Yssil

Dato : 28-11-03 12:13

Tak for svaret ellebye.

Kommentar
Fra : Yssil

Dato : 28-11-03 12:17

Hvorfor kan man ikke acceptere alle besvarelserne? De er jo lige gode og jeg lærer af dem alle. Tak for Jeres hjælp:)
M.v.h.
Yssil

Kommentar
Fra : BEE_HOT2

Dato : 09-01-04 17:26

Hejsa
Du har også mulighed for at hente GRATIS en scanner hos http://www.pandasoftware.com
Det er en sk... god scanner der reparerer med det samme....og finder så godt som alle virus