/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Udgående server problemer.
Fra : anjyme
Vist : 988 gange
100 point
Dato : 27-11-03 18:40

Godaften.
Da jeg tændte min PC imorges, kunne jeg pludselig ikke sende mail. Jeg kan sagtens modtage, men SMTP-serveren svarer ikke.
Fejlen er ikke hos TDC, siger de, og heller ikke i Zonealarm. Hvad kan der være galt.????
Kan sagtens sende mail på min webmail - bare ikke i outlook samt Incredimail.
Har Win.98SE og Explorer 6,0
Håber nogen kan hjælpe mig.
Venlig hilsen anjyme.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 27-11-03 20:14

har du prøvet at tjeke følgene.
outlook/funktioner/konti.
fanebladet post....vælg enskaber.
fanebladet server.
indgåene post..skal være..pop3.mail.dk
udgåene post..skal være..smtp.mail.dk

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 27-11-03 20:34

Hej webgun.
Ja, det har jeg og alt er som det skal være.
Hilsen anjyme

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 27-11-03 20:51

det var sku satens!!??
der er åbenbart en konflikt et sted..har du ikke mod på at afinstallere outlook, og så installere det igen.så vil du ihvertifald få evt.manglene filer igen.der kan jo smutte en fil i ny og næ!!!

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 27-11-03 20:56

Hej igen.
Joooh, men jeg kan jo heller ikke sende i IncrediMail ???
Hilsen anjyme

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 27-11-03 22:12

Incredmail...det kender jeg ikke!!
er outlook ikke nok???..

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 27-11-03 23:24

Hej Anjyme

Jeg vil nok foreslå at du afinstallerer Incredimail, for det kan godt være den der driller. Prøv dét og så se om du kan sende - hvis ikke, kan du jo altid installerer den igen

// Toupie

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 27-11-03 23:46

nemmmelig!!!
prøv lige at gøre som Toupie siger...og hvad skal man entlig med flere emailprogrammer..outlook burde værte nok!!!!
derudover kan man jo bruge en online mail som feks Hotmail,osv.osv!!!

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 28-11-03 00:05

Hej med Jer.
Jeg har nu afinstalleret Incredimail, men det hjalp ikke (hulk) - hvad værre er, kan jeg heller ikke modtage mails mere.
Det er meget mystisk !!!

Hilsen anjyme.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 28-11-03 00:09

Anjyme

DAMN, stakkels dig det er desværre ikke noget jeg har særligt meget forstand på, så jeg kan nok ikke hjælpe dig - du må bare håbe, at nogle af de kloge hoveder kommer forbi og hjælper dig

Nu ved jeg ikke om virus kan have indvirkning på det, men har du prøvet at virus scanne eller scanne for trojanske heste???

// Toupie

Kommentar
Fra : mikael.beck

Dato : 28-11-03 08:25

Jeg er overbevist om at det er din server der udgør problemet!

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 28-11-03 08:41

Hej Michael Beck.
Jeg tror også at du har ret.
Når du mener server, mener du så TDC ???

Hilsen anjyme

Accepteret svar
Fra : mikael.beck

Modtaget 100 point
Dato : 28-11-03 11:34

Lige præcis!

Godkendelse af svar
Fra : anjyme

Dato : 28-11-03 11:39

Tak for svaret mikael.beck.

Jeg kontaktede TDC endnu engang, og denne gang indrømmede "de" at de har problemer med nogle af domænerne. - incl. mit.
Godt jeg ikke "splittede" hele PC´n ad.
God weekend.
Hilsen Jytte.