/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Rep. af topstykke.
Fra : Caam2
Vist : 1421 gange
50 point
Dato : 27-11-03 15:59

Hvad rep. man gevindet i et topstykke med, altså ved tændrøret.
Der må da være en måde, det kan da ikke passe at man skal købe et nyt...
Bruger 14 mm tændrør og 45 mm topstykke...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-11-03 16:22

WWW.THansen.dk
10011045 gevindbøsning for topst./tændrør 29 Kr
http://www.thansen.dk/product.asp?c=187661337&n=298051809&pn=298051879
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : webgun

Modtaget 50 point
Dato : 27-11-03 21:02

pallebhansen har ret!!
det er mig bekendt den eneste løsning på grove skader.
er der tale om mindre skader på gevindet kan du friske gevindet op med en gevindtap/vindejern.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-11-03 22:33

Ja webgun, men der er nok tale om et aluminiumstopstykke, og det bliver hurtigt ødelagt når der først "der er fejl", men hvem har lige en 14mm tap.
Men er et topstykke da særligt dyrt?
I mange tilfælde kan det orginale topstykke godt bruges, hvis det planes, det er ikke ret meget/hvis overhovedet et "racertopstykke", giver af HK.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 27-11-03 23:43

pallebhansen.
det er korrekt at det er de færeste private som har en 14mm tap.men en tur hen på det nærmeste smedeværksted så skulle den være løst..somregel endda uden beregning!!
taler vi om et nyt topstykke er prisen på et sådan nok begrænset til nogle få bassører...nu har jeg ikke rørt ved den slags i over en dekade men det er det næppe blevet dyrer af..
at alu er meget skrøbeligt kan vi nemt blive enige om.jeg tror heller ikke ,som dig, at en "planing" af topstykken på en motor af denne størelse har nogen mærkbar/gavnlig effekt!!!

Kommentar
Fra : Caam2

Dato : 28-11-03 15:48

Har sat det gamle lovlige 38mm topstykke på 45mm cylinderen. Den har aldrig haft et så godt bundtræk som nu.
Jeg beholder det lille lovlige topstykke på... Trode ikke det ville virke, men det er sgu godt...

Godkendelse af svar
Fra : Caam2

Dato : 28-11-03 15:50

Du er ikke på top ti, så her er lidt hjælp...Tak for svaret webgun.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-11-03 16:22

Caam2, Ja så må vi da håbe du ikke får brug for min hjælp mere?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Caam2

Dato : 29-11-03 17:18

At man dog kan være så grisk... Bliv voksen...