/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
HJÆLP mit skrivebord er væk!!!!
Fra : RaB
Vist : 554 gange
80 point
Dato : 27-11-03 14:02

når jeg starter min computer kommer skrivebordet ikke frem, kun mit baggrunds billede, så hvis jeg vil på internette må jeg trykke ctrl alt delete og finde iexplorer.exe fil og det gælder også alle andre programmer.. jeg køre windows xp pro dansk.. hjælpe hurtig tak....

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 27-11-03 14:07

Lav en repair:

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.

2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)

3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din indstalation (nyindstalation)

4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye indstalation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.

5:Og nu fortæller den dig der er et syresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) og nu skal du trykke på R.

6:Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler

7:PS husk at have din CD-Key klar da denne skal bruges da det jo er en "nyindstalation"

8:Hent evt sp1 til dit windows og IE inden og læg det på skrivebordet, så det kan installeres inden du går på nettet. Du kan hente det her: http://www.it-service.sdu.dk/vis.php?side=84

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 27-11-03 15:21

Ellers prøv det her:
Try going into the "Safe Mode" and then check the amount of free space you have on your disk drive. Delete any temporary file in the C:\TEMP folder or the C:\Windows\TEMP folder.

Boot the computer and press and hold down the Ctrl key until you see the boot menu. Type the number for the "Safe Mode" option and then press the enter button.

Click the start button and select Find, and then Files or Folders. When the Find utility open type *.tmp in the Named field and check to make sure that the "Look in" field shows the C drive and the "include subfolders" check box is checked. Click the mouse on the Find Now button.

Once you have found the files with the extension .tmp select them and right click the selected files and choose Delete from the pop-up menu. Once you have deleted all of these temporary files try rebooting the computer.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-11-03 16:57

Hvad med at prøve en systemgendannelse hvis problemet lige er opstået?

Accepteret svar
Fra : Kopaka

Modtaget 80 point
Dato : 29-11-03 14:32

Jeg har før haft det samme problem. Systemgendannelse fixer det nemt.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-11-03 17:24

1. Start din computer iSafe Mode(F8) med Command Prompt

2. I command prompt, skriv %systemroot%\system32\restore\rstrui.exe, og tryk ENTER

3. gendan til et stabilt gendannelses punkt

Godkendelse af svar
Fra : RaB

Dato : 29-11-03 17:57

Tak for svaret Kopaka.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-11-03 00:19

Hmm! Jeg er godt nok ligeglad med point, men såvidt jeg kan se har jeg svaret på spørgsmålet 2 dage før Kopaka!